کد خبر: ۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 01
شفا آنلاین>سلامت>وزوز گوش و کاهش شنوایی حسی عصبی دو عارضه استفاده از هندزفری با صدای بلند و برای مدت طولانی است.

به گزارش شفا آنلاین،سعید فراهانی دبیر علمی اولین کنگره مفاهیم و اصول کاربردی شنوایی شناسی در خصوص استفاده از هندزفری و آسیب‌هایی که به سیستم شنوایی می‌زند، بیان کرد: استفاده غیر اصولی از هندزفری می‌تواند 2 عارضه اصلی را برای افراد ایجاد کند کاهش شنوایی حسی عصبی که غیر قابل درمان طبی است و وزوز گوش این دو عارضه مهم هستند. 

وی افزود: هر چه میزان صدا افزایش پیدا کند و مدت استفاده از هندزفری زیادتر شود، آسیب‌هایی که به سیستم شنوایی وارد می‌شود نیز بیشتر است. بدین ترتیب اگر کسی مجبور به استفاده از هندزفری با صدای بالا باشد باید زمان استفاده را کاهش دهد. 

فراهانی در خصوص فرهنگ استفاده از وسایل کمک شنوایی اظهار کرد: پوشش مناسب بیمه‌ای می‌تواند کمک خوبی برای ارتقا فرهنگ استفاده از وسایل کمک شنوایی موثر باشد. یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود افراد از مصرف سمعک خودداری کند نگاه سایر افراد به فرد نیازمند سمعک است که در مورد کودکان می‌تواند مشکلات شناختی، گفتاری، هوشی و اجتماعی به بار آورد. 

دبیر علمی اولین کنگره اصول و مفاهیم کاربردی شنوایی شناسی ادامه داد: برخی والدین از این که فرزندشان از سمعک استفاده کنند، نگران و ناراحتند و بدین ترتیب فرزند خود را از شنیدن محروم می‌کنند، البته نمی‌توان نقش مشکلات مالی را نیز نادیده گرفت. زیرا پروتزهای روز با تکنولوژی بالا نیازمند صرف هزینه زیادی است. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: