کد خبر: ۸۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان گفت: خانم های جوان در سنین باروری با رعایت نکاتی می توانند از بروز عفونت های واژن جلوگیری کنند.
دکتر اکرم جنابی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: توجه به وضعیت ترشحات  واژن منجر به کاهش عفونت خانم ها در سنین باروری می شود. زمانی هم که زنان به تعویض لباس زیرشان توجه کافی داشته باشند تا مرطوب نماند میزان ابتلا به عفونت نیز کاهش میابد.

به گفته وی درعین حال با نپوشیدن لباس زیرهای تنگ؛ نگه نداشتن ادرار و تخلیه به موقع ادرار شانس بروز عفونت ها نیز کاهش می یابد.

وی درباره استفاده از ژل های بهداشتی مخصوص بانوان نیز اظهار کرد:البته  این ژل ها برای همه خانم ها توصیه نمی شود؛ زیرا به طور طبیعی یکسری از میکروب ها داخل واژن خانم ها وجود دارد تا آن حالت اسیدی واژن را حفظ کند و از بروز عفونت نیز جلوگیری کند .حال در صورت استفاده بیش از حد این ژل ها آن میکروب هایی که کمک کننده این وضعیت است از بین خواهند رفت.

متخصص زنان و زایمان توصیه کرد: بنابراین استفاده از این ژل ها طبق تجویز پزشک اشکالی ندارد اما مصرف دایمی آن نیز توصیه نمی شود.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از بروز عفونت در مسائل جنسی،رفتارهای صحیح جنسی نیز حائز اهمیت است؛ نکته مهم این که خانم ها باید بعد از هر بار نزدیکی تخلیه ادرار را داشته باشند زیرا منجر به جلوگیری از بروز عفونت های مکرر خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: