کد خبر: ۸۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015October 30
شفا آنلاین>اجتماعی>پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال نظرات مختلفی پیرامون دربی هشتاد و یکم دارند که در این گزارش به آن ها می پردازیم.

به گزارش شفا آنلاین،پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال نظرات مختلفی پیرامون دربی هشتاد و یکم دارند که در این گزارش به آن ها می پردازیم.

درخشان: تبانی در دربی وجود ندارد

حمید درخشان،سرمربی سابق پرسپولیس تهران ؛ توضیحاتی در خصوص دربی ارائه داد.

وی در خصوص اینکه کدام تیم شرایط بهتری برای پیروز شدن در دربی 81 را دارد گفت: به نظرم هر دو تیم خوب هستند،در حال حاضر استقلال و پرسپولیس شرایط خوبی دارند و موفق شدند در آخرین بازی پیش از دربی به پیروزی‌های خوبی دست یابند به همین جهت هر کدام بتوانند از فرصت و توانایی‌های خود به نحو احسن استفاده کنند می توانند پیروز میدان باشد.

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص اینکه چرا میزان حضور تماشاگران در چند دربی گذشته افت داشته است گفت: به دلیل تساوی‌هایی که در سالهای گذشته دائما به وجود آمده تصور غالب این بوده که دربی‌ها دائما مساوی می شود اگر چه در این سال‌ها به خصوص سال گذشته هر دو دربی برنده داشت.

وی در خصوص تفاوت دربی‌های گذشته با حالا گفت: در آن زمان دربی‌ها با حالا متفاوت بود و بازی دربی اهمیت به سزایی داشت و به همین دلیل همه تلاش می کردند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و موفق شدند ولی متاسفانه بعدها شرایط عوض شد و بازی ها محتاطانه شد و دو تیم به دنبال تساوی بودند.

درخشان در انتها در خصوص احتمال وجود تبانی در دربی گفت: اصلا چنین چیزی نیست، در سال های گذشته زمانی که خودم هدایت پرسپولیس را بر عهده داشتم و چه زمانی که در این تیم بازی می کردم چنین چیزی ندیدم.

واحدی نیکبخت: مردم با فوتبال قهر کردند/ سوپراستاری که مردم را به استادیوم بکشاند نیست

علیرضا واحدی نیکبخت با بیان اینکه من اصالتم استقلالی است و رفتنم به پرسپولیس جز لج و لجبازی و اشتباه چیز دیگری نبود درباره بازی دربی گفت: به شخصه نمی توانم در تیمی باشم که تماشاگر ندارد، من از همین تماشاچی نیکبخت شدم، قدیم کریمی ها ، مجیدی ها و اسم های بزرگ فوتبالی هر کدام هزار طرفدار داشت که باعث می شد تماشاگر به استادیوم بیاید باعث تاسف است که بازی های الان پرسپولیس و استقلال فقط مورد استقبال دو هزار تماشاگر قرار می گیرد.

وی در ادامه مدعی شد: تماشاگران با فوتبال قهر کرده اند، از نظر من دیگر در فوتبال ما سوپر استاری که مردم را به استادیوم بکشاند نیست ، مردم نه حرکت جذابی می بینند نه هیچ بازی خوبی که بخواهند برای بلیط هزینه کنند.

واحدی نیکبخت خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا یار دوازدم دیگر در فوتبال ایران نیست، حتی مردم ما تیم ملی را هم تنها گذاشته اند، شاید محبوبیت بازیکنان کم شده اما امیدوارم مردم ما با فوتبال آشتی کنند و فردا به استادیوم بیایند.

بازیکن سابق استقلال در انتها تاکید کرد: تا اسم فوتبال می آید همه فکر می کنند فوتبال پوله اما خدارا قسم می خورم که فوتبال پول نیست عشقه، ما برای فوتبال عرق ریخته ایم از عشق مایه گذاشتیم، بازیکنان والیبال و بسکتبال همیشه زیر سقف بوده اند نه گرما و آفتاب را تجربه کرده اند نه در سرما روی زمین دویده اند، فوتبال زحمت دارد و همه اش پول نیست.

انصاریان: می گویند باشگاه فرهنگی ورزشی اما فرهنگ کجا بود/ به خاطر پول استقلال نرفتم

علی انصاریان قبل از دربی هشتاد و یکم اعلام کرد: من صد در صد قرمز هستم، از روی لجبازی بود و خودم هم می دانم در شرایطی که انتخاب های دیگر هم داشتم رفتن در جمع آبی پوشان اشتباه بزرگی بود برای همین بابت این موضوع همیشه عذرخواهی کردم.

وی ادامه داد: خیلی ها می گویند برای پول به استقلال رفتی اما قسم می خورم که این طور نبود، من آن سال 140 میلیون قرارداد امضا کردم اما برای اینکه رضایت نامه بگیرم و به استیل آذین بروم فتح اله زاده 100 میلیون چک رمزدار از من گرفت یعنی در کل آن یکسالی که استقلال بودم فقط 40 میلیون نصیبم شد.

انصاریان در بخش دیگری از صحبت ها از توهین هایی که به فوتبالیست ها می شود ابراز نارضایتی کرد و در این باره توضیح داد:متاسفانه در مورد فوتبال سیاه نمایی می شود همه می گویند فوتبالیست ها قلیان می کشند یا سیگاری هستند مگر می توان همه اقشار را با یک چشم دید مگر در مشاغل دیگر مردم از این مسائل بری هستند در هر شغلی پیش می اید هر انسانی هر گونه می خواهد رفتار کند.

وی اضافه کرد: می گویند باشگاه فرهنگی ورزشی، اما فرهنگ کجا بود؟ برخی اجازه می دهند به راحتی در زندگی خصوصی ما سرک بکشند، به پست های من در اینستاگرام توهین می کنند، چرا در فوتبال های خارجی مشاهده می کنیم تیم شان پنج گل خورده اما تماشاگران باز هم تشویق می کنند! آیا فرهنگ در کشور ما این است که آجر بزنند سر بازیکن! از نظر من عده ای فقط می روند استادیوم تا خود را تخلیه روحی کنند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: البته تماشاگری که فوتبال را می فهمد هم وجود دارد من در یک سالی که استقلال بودم دیدم آنها تشویقم می کنند یا برخی پرسپولیسی ها که درکم کردند و از اشتباهم گذشتند، امیدوارم بازی فردا بازی خوبی باشد و تماشاگران استقبال کنند.

حیدری: برانکو برگ برنده پرسپولیس است

سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس ، در رابطه با شهرآورد پایتخت گفت: دربی همواره شرایط خاصی دارد. من به شخصه هفت بار در این دیدار حضور داشته‌ام و می‌دانم که پیش بینی، یک حرف احساسی است، اما با توجه به پیروزی هر دو تیم در بازی‌های آخر خود، آرامش خوبی بر اردوی تیم‌ها حاکم است و نتیجه این امر، کیفیت مناسب بازیکنان در دربی خواهد بود و به همین دلیل من نیز پیش بینی می‌کنم که شاهد دربی زیبایی باشیم.

حیدری درباره مربیان دو تیم و سبک کاری آن‌ها افزود: با شناختی که از پرویز مظلومی دارم، می‌دانم که احتیاط را در دستور کار تیم خود قرار نخواهد داد و استقلال را قطعاً برای برد به زمین می‌فرستد.

همچنین برانکو یک مربی حرفه‌ای است و با آرامش خود پرسپولیس را برای یک پیروزی دیگر آماده می‌کند. به نظر من وضعیت روحی پرسپولیس بهتر از تیم استقلال است.

مدافع سابق پرسپولیس درباره ضعف خط دفاعی این تیم در رقابت‌های این فصل اظهار داشت: دفاع در فوتبال به کل تیم برمی‌گردد و این آمار صرفاً مخصوص چهار مدافع تیم نیست. علاوه بر این، تعویض اجباری دروازه‌بان‌ها و البته تغییرات همیشگی نفرات خط دفاعی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که گریبان پرسپولیس را در این فصل گرفت. البته این آمارها در دربی نقشی نخواهند داشت و با توجه به احتیاط اولیه دو تیم و شرکت همه بازیکنان در دفاع تیمی، شاهد یک بازی پر گلی نخواهیم بود.

حیدری درباره شرایط روحی خاص این بازی خاطرنشان کرد: تیم پرسپولیس به خاطر دو برد در دو دربی اخیر از روحیه بالاتری برخوردار است و علاوه بر این، فوت هادی نوروزی با این که در وهله اول، یک خلاء بزرگ محسوب می‌شود، سبب شده تا بازیکنان پرسپولیس به عشق او و به هدف شادی روح او بیش از پیش به پیروزی در دربی بیندیشند.

وی در خصوص حضور بازیکنان جوان در دربی گفت: این که بازیکنان تحت تأثیر جو بازی قرار نگیرند، به ظرفیت خودش بستگی دارد مثلاً علی علیپور در نخستین حضورش در دربی گلزنی کرد. چنین بازیکنی می‌تواند در این بازی مهم خودش را پیدا کند و برای تیم هم مثمرثمر واقع شود. البته این را عرض کنم که مربیان دو تیم، در این بازی حتی الامکان از بازیکنان باتجربه‌تر استفاده خواهند کرد.

بازیکنان جوان باید بدانند که دربی می‌تواند برای آن‌ها راحت‌ترین بازی فصل باشد و در این بازی فرصت دیده شدن توانایی‌های بازیکنان بیشتر از سایر بازی‌ها وجود دارد.

مدافع بااخلاق سال‌های نه چندان دور پرسپولیس، حرفه‌ای بودن برانکو را برگ برنده این تیم در مربی قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: همین که برانکو ایرانی نیست، خودش یک نکته مثبت برای پرسپولیس محسوب می‌شود، چون استرس مربیان خارجی در این بازی‌ها به مراتب کمتر از ایرانی‌هاست. همچنین در بین بازیکنان دو تیم، طارمی و برهانی می‌توانند عوامل پیروزی تیم‌های خود باشند؛ طارمی مهاجم گلزنی است و برهانی هم به خوبی با راه و رسم بازی در دربی آشناست.

مدافع خاطره‌ساز سرخ‌ها همچنین درباره خاطرات خودش از دربی این چنین گفت: در کارنامه مربی‌های من، یک برد، یک باخت و پنج تساوی ثبت شده است. در یکی از دربی‌ها، یک بار توپ را از سه کنج دروازه تیم خودمان بیرون کشیدم و با پهلو به تیر دروازه برخورد کردم. این خاطره‌ای بود که اتفاقاً در کودکی آرزوی رقم خوردن آن را داشتم. دیگر خاطره جالب من از دربی هم به پیروزی در آن بازی معروف برمی‌گردد که در دقایق پایانی آقاکریم با یک شوت از راه دور دروازه استقلال را باز کرد.

گفتنی است دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دهم لیگ برتر، روز جمعه 8 آبان، از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم پرسپولیس برنده باشد

محمد دایی مربی تیم فوتبال صبا قم ، اظهار داشت: روز گذشته بازی خوبی مقابل سایپا داشتیم اما محروم و مصدوم زیاد داشتیم و این کار را برای ما سخت کرده بود، نیمه اول نتوانستیم در حد انتظار ظاهر شویم اما نیمه دوم بهتر عمل کردیم البته ما هر بازی برای برد به میدان می‌رویم اما نتیجه مساوی با این شرایط نتیجه خوبی بود.

وی اضافه کرد: دست ما در انتخاب 11 مهره به قدری خالی است که روز گذشته یکی از بازیکنان ما از زیر سرم در آمده بوده و در بازی به میدان رفت و چون تیم ما کمی دیر بسته شده کمی با مشکل کمبود بازیکن بازی مواجه هستیم.

تیم‌های دیگر 23 بازیکن خوب دارند اما ما به سختی 11 بازیکن را برای یک بازی جمع می‌کنیم و حالا اگر قرار باشد مصدوم و محروم هم داشته باشیم که دیگر بیشتر از این با این مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: ما در نیم فصل بهزاد کریمی را که با تراکتور قرارداد دارد را می‌توانیم در اختیار بگیریم که دوران سربازی‌اش در تراکتور به پایان می‌رسد و در بزرگسالان هم جای خالی برای دو بازیکن داریم و در زیر 23 سال هم دستمان باز است.

از نوجوانی به استقلال علاقمند بودم/ دوست دارم استقلال برنده میدان شود

امیر واعظ آشتیانی، در خصوص دربی 81 اظهار داشت: به اعتقاد من باید این دربی اول از همه به سمت نشانه‌های یک اخلاق و در قالب یک رقابت ورزشی باشد. یعنی قبل از نتیجه باید دو تیم قهرمان اخلاق باشند و بتوانند در این مسابقه به گونه عمل کند تا رفتار یک ورزشکار،بازیکن،مربی و یا یک کادر فنی نمونه یک ورزشکار با اخلاق برای دیگران باشند.

چرا که این‌ دربی ها به طور حتم از رسانه‌ها پخش و عده زیاد برای تماشای آن به ورزشگاه می‌آیند بنابراین این بازی باید یک الگو باشد.

وی در خصوص اینکه دوست دارد کدام تیم برنده میدان شود تصریح کرد: به عنوان یک فردی که از نوجوانی به استقلال علاقمند بودم، دوست دارم استقلال برنده میدان شود.

واعظ آشتیانی افزود: امیدوارم استقلال در این دیدار نتیجه بگیرد و برنده میدان شود اما در عین حال باید بگویم هر تیمی که عملکرد بهتر،زحمت بیشتر واز فرمامین مربیان خود پیروی کند می‌تواند برنده دربی باشد.

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: برای هر دو تیم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بازی خوبی را نظاره‌گر باشیم.

وی در مورد پیش‌بینی نتیجه دربی گفت: نتیجه دربی را پیش‌بنی نمی‌کنم چرا که تحلیل‌گر نیستم اما امیدوارم هر تیم که بهتر بازی کند، نتیجه به نفع آن باشد و حق هم بر این است هر تیمی که بیشتر زحمت می‌کشد مزد زحماتش را با برد بگیرد.

کرمانی مقدم: سرخابی‌ها به احترام هادی کوتاه بیایند

مرتضی کرمانی مقدم  بیان کرد: هر دو تیم برای این بازی شرایط بسیار خوبی دارند معمولا بازی‌های قبل و پس از دربی روح حاکم بر آن را مشخص می کرد سرخابی‌ها در بازی های پیش از دربی همیشه با مشکل روبه رو بودند اما پیروزی پرسپولیس و استقلال در این هفته نشان داد دربی خوبی را در پیش خواهیم داشت.

وی ادامه داد:در این چند سال اخیر دربی‌ها پرگل نمی شدند اما در این بازی استقلال برای حفظ صدرنشینی می‌جنگد و پرسپولیس برای ارتقای رتبه خود در جدول به پیروزی نیاز دارد که این باعث جذابیت دربی خواهد شد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران درباره نبودن هادی نوروزی در این دربی اظهار داشت: خیلی متاسفیم هادی دیگر در بین ما نیست،‌نوروزی همیشه با تعصب خاصی جلوی استقلال می ایستاد و بازیکنان و هواداران باید به احترام هادی جلوه خاصی به این بازی بدهند.

وی در خصوص کری خوانی‌های قبل از دربی گفت: کری خوانی‌ها لذت فوتبال‌اند و اگر این کری خوانی‌ها با احترام به طرف مقابل باشد بهتر است، هواداران امسال را به خاطر نوروزی از حاشیه‌ها بپرهیزند و در شعار دادن کوتاه بیایند.

کرمانی مقدم اضافه کرد: پرسپولیس تیم هجومی تر و یکدستی است، طارمی و عالیشاه می توانند برگ برنده این تیم در دربی باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیش بینی دربی بسیار سخت است اما به عنوان یک پرسپولیسی می‌خواهم پرسپولیس ببرد و اگر هم مساوی می شود تساوی پرگلی را شاهد باشیم، فکر می کنم سرخپوشان با نتیجه دو بر یک این بازی را ببرند.

پروین: امیدی به برد هیچ تیمی ندارم /دربی 81 مساوی می‌شود

علی پروین  افزود: به هر حال هواداران صرف‌نظر از نتیجه به دنبال یک بازی زیبا هستند. حضور بازیکنان جوان در این بازی نقطه قوت دربی 81 است. بازیکنان جوان اولین بار که دربی را تجربه می‌کنند. انگیزه بالای جوانان باعث می‌شود دربی جذاب شود.

پروین در ادامه عنوان کرد: امیدی به پیروزی هیچ تیمی ندارم اما امیدوارم پرسپولیس برنده دربی 81 شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هواداران دو تیم ضمن احترام به بازیکنان حریف فقط به تشویق تیم خود بپردازند.

رجبی: سرخابی‌ها برای مردم هجومی بازی کنند.

رضا رجبی ، در خصوص وضعیت استقلال و پرسپولیس پیش از دربی بیان کرد: تیم استقلال مقابل سپاهان بازی خوبی را به نمایش گذاشت و نتیجه قاطعی را در اصفهان به دست آورد. پرسپولیس نیز در این دو هفته خیلی سرعت بازی می‌کند. اگر دو مربی به خاطر مردم ترکیب هجومی را به زمین بفرستند و بازیکنان را از نظر روحی و روانی برای این بازی آماده کنند. قطعا شاهد بازی تماشاگر پسندی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: این روزها مشکل اصلی فوتبال بحث داوری است. از هواداران و بازیکنان می‌خواهم به داور فشار وارد نکنند تا بازی روند طبیعی خود را طی کند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران درباره برگ برنده بازی این بازی اعلام کرد: گلرها در این بازی نقش بسزایی دارند و فکر می‌کنم هر دروازه‌بانی که روز خوبش باشد آن تیم برنده خواهد بود.

وی در مورد بهترین خاطره‌اش از دربی گفت: دربی سال 62 خیلی هیجان انگیز بود. در آن سال توانستیم با گلزنی مظلومی دربی را ببریم و شاید آن دربی 100 برابر دربی‌های دیگر برای ما جالب بود. باید از ناصر حجازی یاد کنم که در آن سال‌ها گلر استقلال بود.

رجبی در خصوص کری‌خوانی هواداران دو تیم ابراز کرد: کری‌خوانی باعث شور و شعف فوتبال باشد اما این کری‌خوانی‌ها باید سالم باشد و فقط افتخارات باشگاه خود را اعلام کنند و قصد تخریب دیگری را نداشته باشند.

وی در پایان در خصوص پیش‌بینی دربی گفت: حوادث فوتبال از بحث تاکتیکی جداست و این باعث می‌شود پیش‌بینی دربی سخت باشد. امیدوارم استقلال این دربی را ببرد و حداقل برای شش ماه هواداران را خوشحال کند.

عابدزاده: زمان هنرنمایی سوشا و رحمتی است

احمدرضا عابدزاده ، افزود: نتایج دربی در یک لحظه رخ می‌دهد و تجربه هم نشان داده که تاکنون نتایج غیرباوری رقم خورده است.

عابدزاده در ادامه عنوان کرد: هر دو تیم شرایط خیلی خوبی دارند. استقلال از ابتدای فصل نشان داد برای قهرمانی بسته شده و تا امروز هم نتایج خوبی گرفته است.پرسپولیس هم شرایط متفاوتی دارد. این تیم در ابتدای فصل نتایج خوبی نگرفته که در شان این تیم باشد اما کم کم تبدیل به تیمی می‌شود که هواداران انتظار دارند.

دروازه‌بان سابق پرسولیس تصریح کرد:کسب دو برد و یک تساوی در سه دیدار گذشته پرسولیس حکایت از آن دارد که برانکو تیمش را آماده‌تر تبدیل می‌کند اما دربی شرایط خاص خود را دارد نمی‌توان برنده آن را پیش‌بینی کرد.

عابدزاده عنوان کرد: با یان حال پیش‌بینی می‌کنم این دربی جذاب و دیدنی باشد و برنده واقعی آن هواداران باشد به طور قطع بازی زیبا را شاهد خواهند بود. همچنین تیم برانکو در تمام بازی‌های فصل موفق به گلزنی شده است و این نشان دهنده آن است که تیم برانکو هجومی بازی می‌کند.

وی درباره عملکرد تیم استقلال بیان کرد: پرویز مظلومی نشان داده در دربی به هیچ عنوان به دنبال بازی تدافعی نیست و هدفش نباختن نیست وی در چهار بازی متوالی توانسته تیم پرسولیس را شکست دهد اما در بازی تیم هم دو بر صفر جلو بود ولی در ده دقیقه آخر اتفاق غیرمنتظره رخ داد.

گلرسابق پرسولیس عنوان کرد: همه این‌ها حکایت از آن دارد که هر دو تیم حالات تهاجمی به خود خواهند گرفت و مطمئن هستم که این دیدار برنده خواهد داشت و بازی پرگلی خواهد بود. پیش‌بینی نتیجه خیلی سخت است اما دوست دارم هواداران پرسولیس خوشحال به خانه‌های خود بروند.

وی در رابطه با خاطره دربی بیان کرد: تمام دربی خاطره است چه روزهایی که برای دربی تمرین می‌کنیم چه در طول 90 دقیقه و چه در روزهای بعد از دربی همه خاطره‌انگیز است. آن‌ها که دربی را تجربه کردند می‌دانند من چه می‌گویم.

عابدزاده درباره اینکه دوست دارد بار دیگر در دربی بازی کند، تصریح کرد: من دربی‌های زیادی را تجربه کردم و از اینکه بگویم دوست ندارم دروغ گفتم اما دوران ما به پایان رسید و اکنون باید سوشا و رحمتی هنرنمایی کنند که اتفاقا هر دو در اوج آمادگی هستند.

عقاب آسیا در مورد جای خالی نوروزی در این دیدار گفت: متاسفم که این اتفاق رخ داده است اما جای نوروزی همیشه خالی است به طور حتم هواداران روز سختی را پشت سر می‌گذارند که هادی در زمین مسابقه نیست اما باید پذیرفت که دیگر هادی نیست و بازیکنان باید تمام تلاششان را به کار گیرند تا با کسب نتیجه خوب روح هادی را شاد کنند.

عابدزاده در مورد پیش‌بینی گلزنان این دیدار گفت: به نظرم امید ابراهیم برای استقلال گب بزند و در پرسولیس هم طارمی و بنگر گل برنند.

نوروزی اگر کنار تیم بود پرسپولیس دیدار را راحت‌تر می‌برد/ امیدوارم این دیدار پرتماشاگر بشود

رضا شاهرودی مدافع چپ سال‌های گذشته پرسپولیس ، گفت: دو تیم شرایط نسبتا بسیار مساوی در این دربی دارند و این می‌تواند به زیبایی‌ها و حساسیت‌های این دیدار کمک شایانی کند.

*هافبک‌ها تعیین‌کننده هستند

وی ادامه داد: چون در این دیدار دو تیم از هافبک‌های بسیار جوان استفاده می‌کنند و می‌تواند به صورت احساسی و غیرقابل پیش‌بینی موقعیت‌های خوب و تاثیرگذاری را برای دو تیم با هافبک‌های شناور خود خلق کنند و یک بازی ویژه را در دیدار جمعه برای هواداران سرخابی به ارمغان بیاورند.

*خلق موقعیت و گل زیاد

شاهرودی افزود: در این دیدار دو تیم در فاز حمله انتظار می‌رود خوب کار کنند و بازی درگیرانه و خلق موقعیت گل زیادی را می‌توانیم از دو تیم شاهد نیز باشیم.

*نصیحت در داربی

وی در خصوص داربی‌ها زمان خود گفت: در زمان قبل برگزاری و برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس از هر دو تیم چند بازیکن را صدا می‌کردند و با آن‌ها به طور محسوس و نامحسوس صحبت‌های نصیحت‌مندانه‌ای را انجام می‌دادند و بازیکنان هم با تعصب خاصی بازی می‌کردند.

*فوت نوروزی

شاهرودی درباره فوت نوروزی گفت: خداوند هادی را بیامرزد، اگر او کنار تیم بود چه از نظر روحی و فنی می‌توانست در این بازی تاثیرگذار باشد و پرسپولیس را کمک زیادی کند، امیدوارم بازیکنان پرسپولیس با برد خودشان یک هدیه عالی به پسر مرحوم نوروزی بدهند و با یک بازی خوب روح او را نیز شاد کنند.

شاهرودی در پایان گفت: امیدوارم در بازی جمعه شاهد یک دیدار پرتماشاگر و بازگشت هواداران به استادیوم باشیم و امیدوارم پرسپولیس تیم محبوبم با یک نتیجه خوب پیروز این دیدار بشود.

بهترین خاطره‌ام هت‌تریک ایمون‌زاید است/ پرسپولیس برنده می‌شود

جواد کاظمیان، مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس، ، در رابطه با شهرآورد پایتخت گفت: دربی همواره شرایط خاص خود را دارد و معمولا هر تیمی که از نظر روحی روانی بر اوضاع مسلط باشد و از موقعیت‌های به وجود آمده بهتر استفاده کند در پایان موفق خواهد بود. به نظر من به دلیل اینکه پرسپولیس هر دو دربی فصل قبل را به سود خود به پایان برده و در هفت بازی اخیر از استقلال شکست نخورده است. این تیم از لحاظ روحی وضعیت مناسب‌تری نسبت به حریف دارد و در کل از شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی برخوردار است.

معمولا پیش‌بینی نتایج کار درستی نیست اما گمان می‌کنم پرسپولیس در دربی 2-0 برنده شود. وی در ارتباط با نقاط قوت دو تیم اظهار داشت: هر دو تیم در خط حمله بازیکنان خوبی دارند به ویژه پرسپولیس که از حضور سه مهاجم سرعتی، یعنی مهدی طارمی، امید عالیشاه و علی علیپور بهره می‌برد و در ضد حملات می‌تواند دفاع استقلال را با مشکل مواجه کند.

علاوه بر این پرسپولیس در خط دفاع از مهره‌های با تجربه‌ای مثل بنگر و نورمحمدی استفاده می‌کند که حضور این افراد در بازی مهمی مثل دربی حائز اهمیت است.

کاظمیان همچنین در ارتباط با نخستین دربی که پس از فوت مرحوم هادی نوروزی برگزار می‌شود، گفت: هادی در دو دربی اخیر موفق به ارسال دو پاس گل شده بود و قطعا از هر لحاظ جای او در دربی خالی است. من به شخصه هنوز در گذشت او را باور نکرده‌ام. امیدوارم خداوند به خانواده‌اش صبر بدهد و شرایطی فراهم شود تا مسئولین به خانواده‌ی وی به بهترین شکل رسیدگی کنند.

مهاجم سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازیکنان جوان تحت تاثیر جو حاکم به دربی قرار خواهند گرفت و هر چه این اثر کمتر باشد، کیفیت بازی بالاتر خواهد بود استقلالی‌ها اکثرا با تجربه هستند اما پرسپولیس بازیکنان جوان بیشتری دارد و در بین آن‌ها فکر می‌کنم.

فرشاد احمدزاده به دلیل تکنیک بالایی که دارد. می‌تواند اثر خوبی روی بازی بگذارد در کنار این جوان‌ها، حضور بازیکنان با تجربه‌ای مثل بنگر و نورمحمدی کارساز خواهد بود.

وی افزود: من در دربی‌های زیادی بازی که هم اما بهترین خاطره‌ام از مربی، هت‌تریک ایمون‌زاید در دربی هفتادوچهارم است.

کاظمیان در پایان آرزو کرد که در دربی پیش‌رو، شاهد یک بازی زیبا و تماشاگر پسند باشیم. هشتادویکمین شهرآورد پایتخت، روز جمعه 8 آبان ماه از ساعت 15 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

طباطبایی: دوست دارم استقلال برنده دربی باشد

سید هادی طباطبایی ، در خصوص دربی 81 اظهار داشت: به طور کلی با توجه به بازی خوبی که هر دو تیم در مقابل حریفان خود در هفته دهم به نمایش گذاشتند فکر می‌کنم این دربی، دربی خوب و زیبایی باشد.

در هر صورت تیم استقلال در مقابل سپاهان و پرسپولیس نیز در مقابل تیم ملوان توانستند بازی خوبی را انجام دهند و گل‌های زیادی را به ثمر برسانند. به همین اساس با توجه به روحیه‌ای که سرخابی‌ها کسب کردند به طور حتم هر دو تیم با روحیه قدرتمند در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد:مساله‌ای که در حال حاضر حائز اهمیت است و تنها نکته کلیدی در این دربی می‌باشد حضور مربیانی از جمله برانکو و مظلومی بر روی نیمکت سرخابی‌ها است.

به طور حتم تیم مظلومی در بازی‌های گذشته هجومی بازی کرده و در این بازی نیز آبی‌پوشان به دنبال برد هستند و برانکو نیز با تفکرات تاکتیکی‌اش در نظر دارد پرسپولیس را آن طور که می‌خواهد هدایت کند. بنابراین تقابل خوبی رابین دو تیم نظاره‌گر خواهیم بود.

طباطبایی تصریح کرد: فکر می‌کنم دربی 81 نسبت به سال‌های گذشته جذابیت خاصی داشته باشد.

وی در مورد پیش‌بینی دربی گفت: تا به حال نتیجه را پیش‌بینی نکرده‌ام اما به عنوان یک استقلالی دوست دارم استقلال برنده میدان شود.

دروازه‌بان سابق تیم استقلال در خصوص اینکه بهتر است بازیکنان جوان یا با تجربه به میدان بروند توضیح داد: در خصوص اینکه با تجربه‌ها یا بازیکنان جوان به میدان بروند بهتر است بگویم این مساله بستگی به نظر مربیان هر دو تیم دارد و به طور کلی در این زمینه اظهار نخواهم کرد اما فکر می‌کنم ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها در دربی جواب دهد. فکر می‌کنم استقلال از لحاظ بازیکن در شرایط بهتری قرار داشته باشد.

میناوند: به پیروزی پرسپولیس اطمینان دارم

مهرداد میناوند در خصوص دربی گفت: به هر حال دربی اوج حساسیت را به دنبال دارد. دیدار پرسپولیس و استقلال ارتباطی به شرایط جدولی 2 تیم ندارد. در زمانی که خودم در دربی بازی می‌کردم فضا و حساسیت این مسابقه را درک کرده و می‌دانم پرسپولیس و استقلال تا چه اندازه به دربی اهمیت می‌دهند.

وی در خصوص وضعیت 2 تیم در آستانه دربی گفت: هر چند پرسپولیس در اوایل لیگ شرایط خیلی خوبی نداشت اما در حال حاضرسرخ پوشان به بلوغ تاکتیکی رسیده‌اند و نتایج خوبی هم می‌گیرند. سرعت تیمی شاگردان برانکو بالا است و این موضوع از ویژگی‌های بارز پرسپولیس می‌باشد.

وی ادامه داد: هر چند استقلال در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد و نتایج این تیم از ابتدای لیگ برتر ثبات داشته اما آبی پوشان مقداری برای رسیدن به همانگی تیمی فاصله دارند. در مجموع پرسپولیس به دلیل کم کردن فاصله خود با صدر جدول انگیزه بالایی دارد اما استقلال به علت صدر نشینی خیال راحت‌تری نسبت به وضعیت خود در جدول دارد و شاید همین امر به سرخ پوشان کمک می‌کند.

میناوند در خصوص اندیشه‌های تهاجمی برانکو و مظلومی برای زیبا شدن این دربی بیان کرد: به هر حال روند بازی و جو ورزشگاه در برنامه‌های مربیان و اجرا شدن دستورات تاکتیکی از سوی بازیکنان تاثیر گذار است.

ممکن است تک تک دقایق این دیدار برنامه‌های مربیان دستخوض تغییرات شود و ما در دقایقی از بازی شاهد فوتبال تدافعی از هر دو تیم باشیم.

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: به هر حال من به برد پرسپولیس در این دیدار مطمئن هستم و شک ندارم سرخ پوشان با توجه به سرعت و تکنیک بازیکنانی چون طارمی، عالیشاه، احمدزاده و علیپور و همچنین سازمان دفاعی و نفرات بلند قد خود در خط دفاع روز سختی را برای حریف رقم می‌زنند.

میناوند در مورد اتحاد سرخابی‌های پایتخت پس از درگذشت هادی نورزوی اظهار داشت: به عنوان یک پرسپولیسی از تمام استقلالی‌ها به دلیل این که در این حادثه تلخ کنار خانواده پرسپولیس بودند تشکر م ی‌کنم. اما کری‌های دربی همیشه و در هر شرایطی بین این دو تیم وجود دارد و همین کری خوانی‌ها جذابیت‌های دربی را افزایش می‌دهد. امیدوارم دربی به عنوان ویترین فوتبال ایران زیبا باشد.

رویانیان: نه 6 نه 4 فقط 24 باید شعار سرخابی‌ها باشد/ فتح‌اله‌زاده برد 8 گله را خلق کرده است

محمد رویاینیان افزود: به هر حال امیدوارم جو خوبی در استادیوم ایجاد شود و یک بار نشان دهیم که همه چیز برد و باخت نیست و رعایت شئونات اخلاقی، دوستی و محبت ارزشمند است.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه دربی 81 بیان کرد: دوست دارم پرسپولیس این بازی را ببرد اما به تساوی هم راضی هستم.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد بهترین و بدترین خاطره از دربی سرخابی‌ها تصریح کرد: سه گل ایمون‌زاید در 10 دقیقه شیرین‌ترین خاطره‌ام از دربی است. تلخ‌ترین خاطره‌ام مربوط به بازی جام حذفی است که نتیجه بازی در طول 90 دیقیه صفر به صفر بود اما در استقلالی‌ها در وقت اضافه گل زدند و باختیم. آن زمان اوایل کارم در پرسپولیس بود که بازی را به استقلال واگذار کردیم.

مدیرعامل سابق پرسپولیس گفته‌های فتح‌اله‌زاده نسبت به برد 8 گله استقلال در دربی اظهار داشت: فتح‌اله‌زاده بعضی وقت‌ها خواب می‌بیند و در خواب به وی الهام می‌شود که استقلال 8 گل زده است. فتح‌اله‌زاده اول پرسپولیس بود و بعد طرفدار استقلال شد. به طور حتم وی در دل دوست دارد پرسپولیس این بازی را ببرد.

وی در ادامه عنوان کرد: فتح‌اله‌زاده برد 8 گله را خودش خلق کرده است اما واقعیت همان برد 6 گله است.

رویانیان اظهار داشت: فتح‌اله‌زاده مدیر خوبی بود اما در خلق‌کردن نتیجه بازی‌ها موفق نیست به هر حال وی به شوالیه معروف است و براساس آن 8 گل را خلق کرده است.همچنین مهم این است که کسی نمی‌تواند 6 گل زده را انکار کند چرا که یک واقعیت تاریخی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال سرخابی‌ها باید ارزش‌های انسانی به خاطر مرحوم هادی نوروزی رعایت کنند. همچنین شعار نه 6 نه 4 فقط 24 باید سرلوحه سرخابی‌ها باشد.

yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: