کد خبر: ۸۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 20
شفاآنلاین:اجتماعی>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: علی رغم اینکه 20 درصد کل هزینه های سلامت مربوط به حوزه داروست اما هنوز دسترسی عادلانه بیماران به دارو فراهم نشده است.
به گزارش شفاآنلاین:محمد حسین قربانی با بیان اینکه دسترسی عادلانه بیماران به دارو فراهم نیست، اظهار داشت: بحث دسترسی عادلانه بیماران غیرواگیر به دارو در این بخش مطرح است که متأسفانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نتوانسته اند آنگونه که باید به این موضوع بپردازند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: موضوع عدالت دسترسی به دارو در طرح تحول سلامت دیده شده که وزارت بهداشت یا باید قیمت داروها را پایین آورد یا اینکه مصرف غیرمنطقی برخی داروها را کاهش دهد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه کمبودهای دارویی و نداشتن عدالت در دسترسی به دارو موجب بروز بحران در کشور می شود، گفت: در حال حاضر 20 درصد کل هزینه سلامت در کشور مربوط به حوزه داروست و هر چه این عدد بالاتر باشد نشان دهنده وضعیت نامناسب ایران در این بخش است.


وی خاطرنشان با بیان اینکه ایران در زمینه سهم هزینه های دارویی از کل هزینه های سلامت در جایگاه بدی قرار ندارد، خاطرنشان کرد: کشورهایی که در جایگاه خوبی قرار دارند 10 درصد کل هزینه سلامت آن ها به دارو مربوط می شود اما کشورهایی که وضعیت خوبی ندارند سهم بیشتری را به هزینه های دارویی اختصاص دهند به عنوان مثال کشورهای آفریقایی بیش از 50 درصد سهم هزینه های سلامت را به حوزه دارو اختصاص داده اند که این نشان دهنده ضعف این کشورها در زمینه دارو و سلامت است.پانا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: