کد خبر: ۸۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
شفاآنلاین :اجتماعی >مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از بارش باران در 12 استان کشور از فردا خبر داد و گفت: گذر سامانه بارشی موجب افت قابل توجه دما بين 7 تا 12 درجه در نيمه شمالی كشور طی دو روز آینده خواهد شد.
به گزارش شفاآنلاین ،احد وظیفه ضمن بیان این مطلب در خصوص وضعیت هوا اظهار کرد:  بر اساس تحليل آخرين نقشه‌های هواشناسی امروز  تداوم بارش را به صورت رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در استان‌های ساحلي خزر، برخی نقاط شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و به صورت پراكنده در بخش‌هايی از جنوب غرب و شمال شرق خواهيم داشت كه به سبب نفوذ جريانات سرد شمالی، شدت بارش در استان‌های اردبيل،گيلان و مازندران خواهد بود. 

وی در ادامه با بیان این مطلب که روز شنبه با تشديد فعاليت اين سامانه، استان‌های واقع در نيمه شمالی با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شديد موقت همراه خواهد بود، افزود:  شدت بارش در اين روز در استان‌های ساحلی خزر، اردبيل، آذربايجان شرقی آذربايجان غربي، زنجان، كردستان، البرز، قزوين، تهران، سمنان، مركزی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

وظیفه با اشاره به این مطلب که در روز يكشنبه با كاهش فعاليت اين سامانه از سمت شمال غرب، عمده بارش‌ها در شمال شرق، شرق و نواحی مركزی‌ كشور است، تصریح کرد: گذر اين سامانه موجب افت قابل توجه دما بين 7 تا 12 درجه در نيمه شمالي كشور تا روز دوشنبه خواهد شد كه بيشترين افت دما در شمال شرق كشور از روز يكشنبه و صبح دوشنبه خواهد بود كه پس از آن روند تدريجی افزايش دما در كشور حاكم می‌شود.

به گفته وی، سه روز آينده با نفوذ جريانات گرم و مرطوب جنوبي و گذر موج تراز مياني جو، در ساعات بعد ازظهر و اوايل شب در سيستان و بلوچستان، هرمزگان، تنگه هرمز و درياي عمان ابرناكي، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پيش بينی می‌شود كه روز شنبه اكثر مناطق سيستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در خاتمه به وضعیت هوای پایتخت اشاره کرد و گفت:  آسمان تهران امروز كمی ابری همراه با وزش باد درپاره‌ای نقاط افزايش ابر در ارتفاعات بارش پراكنده گاهي رعدوبرق پیش بینی شده است.میزان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: