کد خبر: ۸۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
شفاآنلاین>سلامت >پزشکی >محققان برای اولین‌ بار موفق به تولید استنت‌هایی شده‌اند که پس از درمان گرفتگی عروق، در خون حل می‌شوند.
به گزارش شفاآنلاین:محققان مرکز قلب‌وعروق مسیح در سینسیناتی ایالت اوهایو موفق به ساخت اولین نمونه از استنت‌های قابل حل شدن در جریان خون شدند که از نظر کارایی و عملکرد کاملا شبیه به نمونه‌های رایج هستند.

طبق محاسبات انجام شده، سالانه 850 هزار نفر در آمریکا دچار مشکلات گرفتگی عروق شده و به استنت یا فنرهای درمان گرفتگی عروق نیاز دارند.

محققان معتقدند که استفاده از استنت Absorb برای جلوگیری از گرفتگی مجدد عروق هنگام عمل‌های باز عروق قلب و عمل آنژیوپلاستی کاملا ضروری است.

آنها در مورد ویژگی‌های استنت‌های جذبی عنوان کردند: استنت‌های جذبی که اکنون در اروپا در حال فروش هستند از مواد تجذیه‌پذیر ساخته شده‌اند، به طوری‌که پس از دو سال از زمان قرار گرفتن در عروق خونی کاملا تجزیه می‌شوند.

دکتر دین کریاکز، متخصص قلب و عروق مرکز درمان قلب مسیح گفت: استنت‌های جدید تا زمانی که عروق کاملا ترمیم نشده‌اند، پایدار باقی می‌مانند اما بعد از عملیات ترمیم در جریان خون حل می‌شوند.

محققان برای تکمیل مراحل آزمایشی از 2000 بیمار با درد قفسه سینه برای نصب استنت‌های جذبی دعوت به عمل آوردند.

جمعیت بیماران مورد مطالعه به دو گروه تقسیم شد، گروه اول از استنت‌های جذبی و گروه دوم از استنت‌های فلزی رایج استفاده کردند.

محققان با بررسی عملکرد استنت‌های جذبی اظهار کردند: پس از گذشت یکسال از مرحله کاشت استنت حدود شش تا هفت درصد از بیماران هر دو گروه به دلیل مشکلات قلبی مثل حمله قلبی و یا نیاز مجدد به جراحی بازگشایی مجدد عروق از بین رفتند.

محققان پس از مطالعه بر روی سایر بیماران دریافتند که استنت‌های جذبی عملکرد بهتری ندارند اما به طور کلی، مزیت‌هایی نسبت به نمونه رایج دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: