کد خبر: ۸۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>طب سنتی>بوی بد دهان یکی از شایع ترین مشکلاتی است که باعث رنجش و ناراحتی دیگران در برخورد های اجتماعی با افراد مبتلا می باشد.
به گزارش شفا آنلاین،در مواقعی فرد مبتلا به بوی بد دهان متوجه این حالت نشده و با خیال راحت تمایل به هم صحبتی با اطرافیان را دارد و در محل کار یا سایر مکان های عمومی نیز ممکن است برای عدم ناراحتی شخص مبتلا به بوی بد دهان این موضوع را به فرد نگویند و فقط از او دوری نمایند.

 

از دیدگاه طب سنتی سوختن اخلاط غلیظ در معده، ترشحات پشت حلق در اثر سینوس های چرکی بویژه در مزاج های گرم(صفراء و دم)، عفونت لثه و دهان و مشکلات گوارشی و ریفلاکس معده، باعث بروز بوی بد دهان می شود و در این راستا رعایت چند نکته ضروری است:

 

* برای کاهش این عارضه و بوی بد دهان، بهتر است از مصرف سبزیجات تند و پر بویی ماننده تره و همچنین مصرف سیر و پیاز در وعده صبحانه پرهیز شود، چرا که موجب بد بویی دهان می شود.

 

* استفاده از لیمو ترش به همراه آب می تواند بوی بد دهان را در طول روز از بین ببرد. استفاده از آب سرد  باعث نفخ و ولع معده شده و بوی بد دهان را موجب می شود.

 

* رعایت نظافت دهان و دندان يكي از راهكارهاي جدی برای  مقابله با بوی بد دهان است. چرا که به خاطر برخی بیماری های دهان و یا به خاطر آسیب های دندان ها و لثه ها، بوی بدی در فضای دهان تولید می شود.

 

*جهت خوشبو سازی دهان، مصرف کُندر و جویدن آن مانند آدامس، تقویت مغز با روغن مالی پشت گوش‌ها با روغن سیاه‌ دانه یا کنجد و مصرف شیربادام، مصرف چای بادرنجبویه، چای دارچین، پسته، کرفس، سنبل الطیب، نارگیل، شفتالو و حجامت عام توصیه می شود.

 

*به اعتقاد برخی از اطباء سنتی، نوشیدن یك لیوان عرق كاسنی نیم ساعت قبل از سحری و همچنین به‌ صورت روزانه در ماه‌ ها و روزهای گرم سال، تاثیر زیادی در كاهش میزان بوی بد دهان و بدن دارد. زیرا، نوشیدن این عرق گیاهی علاوه بر تسكین حرارت بدن، از میزان گرمازدگی در روزهای گرم سال می کاهد و می‌ تواند در دفع مواد مضر بدن بسیار موثر باشد.

 

در پایان ذکر این نکته ضروری است که جهت دفع سموم بدن و خوشبو سازی دهان، هر فرد باید با شناسایی مزاج خود، در صدد تعدیل آن برآید، چرا که ایجاد تعادل مزاج، بهترین راه درمان بدن از تمامی بیماری هاست و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.جام نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: