کد خبر: ۸۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفاآنلاین:مهمترین برنامه های شبکه رادیویی سلامت اعلام شد.
به گزارش شفاآنلاین ،شبکه راديويي سلامت، پنجشنبه ـ  23 مهر ماه، در برنامه «صبح و زندگي» به موضوع «اهميت كار خير و ايجاد انگيزه براي اقدام به كار خير» مي پردازد.
به گزارش روابط عمومي راديو سلامت، برنامه صبحگاهي «صبح و زندگي» كه کاري از گروه بهداشت و تندرستي راديو سلامت است، روز پنجشنبه با حضور دكتر بهمني، روانشناس مذهبي به اين پرسش كه اگر قرار باشد امروز يك كار خير انجام بديد، چه كار مي كنيد؟ پاسخ مي دهد.

موضوعات اين برنامه راديويي بر اساس نياز مخاطبان و دغدغه هاي شنونده ها از جمله؛ محيط زيست، ترافيک، بيماري ها و غيره انتخاب مي شود.
گفتني است، برنامه زنده «صبح و زندگي»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 05 : 7 دقيقه به مدت 80 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز، تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
به اندازه خوردن
برنامه رادیویی «عصرتون سلامت» شبکه رادیویی سلامت، پنجشنبه ـ  23 مهر ماه، با موضوع «نقش به اندازه خوردن در سلامت جسم» از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می شود.
 برنامه «عصرتون سلامت» روز پنجشنبه، با حضور دکتر مظهری دکترای تغذیه به اين پرسش كه نقش به اندازه خوردن در سلامت جسم چيست؟ پاسخ مي دهد.

تغذيه نادرست با واژه علمي «سوء‌تغذيه» صرفاً به معني كمبود دريافت كالري و ريز مغذي‌هاي سالم نيست بلكه به مفهوم دريافت نامناسب آن اعم از بيش مصرفي يا كم مصرفي است. از يك سو دريافت بيش از نياز مواد غذايي و از سوي ديگر نداشتن تحرك كافي، باعث ايجاد اضافه‌وزن و چاقي در كودكان و نوجوانان مي‌شود.تربیت در لابلای رفتار های عادی خانواده و جامعه شکل می گیرد. به اندازه خوردن را به بچه‌ها بياموزيم. همچنين در اين برنامه به آیین تندرستی  وآداب غذا خوردن در اسلام نیز اشاره مي شود.
یادآور می شود، برنامه رادیویی «عصرتون سلامت» کاری از گروه تغذیه و سلامت رادیو سلامت است كه روزهاي پنجشنبه هر هفته، از ساعت 17 به مدت 120 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

رژیم غذایی مناسب شب کارها
برنامه «پشت پلک صبح» شبکه راديويي سلامت، بامداد جمعه ـ 24 مهر ماه، با موضوع «رژیم غذایی مناسب شب کارها» از موج اف.ام، رديف ۱۰۲ مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي‌شود.

 برنامه شبانگاهي «پشت پلک صبح»، بامداد جمعه، از ساعت 30 دقيقه بامداد به مدت 120 دقيقه با حضور
صفوی، دکترای تغذیه و  نیاز محمدزاده، دکترای تغذیه به بیان نکات تغذیه ای صحیح برای افرادی که در شیفت های شب کار می کنند، پاسخ مي‌دهد.
افراد بسیاری در مشاغل گوناگون فعالیت می کنند که به دلایلی شب کارند وبه شکل چرخشی در ساعت هایی از شب فعالیت می کنند و احتمال اینکه در هفته چند روزی را شیفت باشند، زیاد است. افرادي كه در اين مشاغل كار مي كنند، غالباً از مشکلات تغذیه ای متعددی شکایت دارند؛ مشکلاتی که شایع ترینشان چاقی است و اینکه نمی توانند وزنشان را کنترل کنند! در این برنامه به بیان نکات تغذیه ای صحیح و مورد تاکید کارشناسان تغذیه برای این دسته از افراد اشاره می شود.
يادآور مي شود، برنامه زنده «پشت پلک صبح» در راستاي ارتقاي دانش مخاطبان در حوزه سلامت و تغيير نگرش در افراد شب کار، بامداد پنجشنبه ها و جمعه‌ها در گروه تغذيه شبکه راديويي سلامت تهيه شده است.
برنامه های تامین سلامت بانوان

در برنامه «چشم انداز» شبکه رادیویی سلامت، جمعه ـ 24 مهر ماه،  هفته سلامت بانوان و برنامه های تامین سلامت بانوان بررسی می شود.

 چشم انداز برنامه ای گفت و گو محور با هدف بررسی اسناد بالا دستی سلامت است که با نگاه به سند چشم انداز، سیاست های برنامه های توسعه ابلاغی سلامت کشور و برنامه های اجرایی را در راستای تحقق اهداف اسناد سلامت بررسی می کند.


این برنامه، روز جمعه،  با حضور دکتر فر ح فرزانه ، متخصص بیماری های زنان و فلوشیپ سرطان شناسی زنان ؛ دکتر علامه، رییس اداره سلامت  میانسالان وزارت بهداشت؛ و دکتر سماوات، ریاست اداره قلب و عروق وزارت بهداشت  از ساعت ۲۲:۱۰ به مدت۴۰ دقیقه به موضوع بررسی برنامه های تامین سلامت بانوان می پردازد.

گفتنی است، برنامه «چشم انداز» کاری از گروه اجتماعی شبكه رادیويي سلامت است که روزهای جمعه هر هفته از موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
ارزیابی میزان صبر و تحمل

شبکه راديويي سلامت، شنبه ـ  25 مهر ماه، در برنامه «صبح و زندگي» به موضوع «مهارت کنترل خشم از ضرورت هاي ارتباطات اجتماعی» مي پردازد.
 برنامه صبحگاهي «صبح و زندگي» كه کاري از گروه اجتماعي شبكه راديويي سلامت است، روز شنبه با حضور حسين اعرابی، روانشناس به اين پرسش كه چه نمره ای از 20 به کنترل خشم خود  در روابط اجتماعی  می دهید؟ پاسخ مي دهد.
موضوعات اين برنامه راديويي بر اساس نياز مخاطبان و دغدغه هاي شنونده ها از جمله؛ محيط زيست، ترافيک، بيماري ها و غيره انتخاب مي شود.
گفتني است، برنامه زنده «صبح و زندگي»، شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 05 : 7 دقيقه به مدت 80 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز، تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
علل شیوع مگس سفید در تهران
برنامه «افق روشن» راديو سلامت، شنبه ـ  25 مهر ماه، با موضوع «بررسی علل شیوع مگس سفید در تهران و راههای مبارزه با آن » از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

 برنامه «افق روشن» كه كاري از گروه اجتماعي راديو سلامت است، روز شنبه، از ساعت 9:05 به مدت 45 دقيقه با حضور دکتر حیدزاده، رئیس اداره محیط زیست استان تهران و دکتر مهدی گلمکانی، رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران به بررسی عملکرد شهرداری و سازمان محیط زیست در مبارزه با مگس های سفید مي پردازد.
گفتني است، برنامه «افق روشن» روزهاي شنبه به موضوعات ‏زيست‌محيطي، دوشنبه‌ها به حقوق شهروندي و آموزش شهروندي و چهارشنبه‌ها به فضاهاي شهري عمومي اختصاص دارد.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: