کد خبر: ۸۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 14
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 20 هزار تخت بیمارستانی در کشور مورد نیاز است که تلاش می شود در چند سال آینده تامین شود.
به گزارش شفا آنلاین،منصور کلانتری روز چهارشنبه افزود: از نظر شاخص های بین المللی به ازای هر یک هزار نفر هفت یا هشت تخت بیمارستانی نیاز است درحالی که این شاخص در ایران 1،5 تا 2 تخت برای یک هزار نفر می باشد لذا ایران از نظر تعداد تخت بیمارستانی یک پنجم شاخص های بین المللی است.

وی با بیان اینکه ایران از شاخص های بین المللی در تعداد تخت بیمارستانی عقب است گفت: برخی از کشورها به دنبال کاهش تخت های بیمارستانی هستند ولی این تعداد در ایران باید به شاخص پایه که مورد تایید جهانی است برسد.
قائم مقام معاون وزیر بهداشت،درمان وآموزش پزشکی با اشاره به اینکه فاز سوم طرح سلامت به مناطق حاشیه شهرها و خدمات پایگاه های بهداشتی درمانی اختصاص داده شد گفت:به ازای هر دو هزار تا دو هزارو 500 نفر یک بهورز نیاز است لذا هر جا خانه بهداشت مصوب همراه با ساختمان وجود داشته باشد مجوز جذب بهورز داده خواهد شد و در این خصوص هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
وی افزود:در سال جاری بنا به اعلام نیاز مناطق مختلف کشور،مجوز به کارگیری 760 بهورز در کشور داده شده که امیدواریم با به کارگیری این بهورزان نیاز موجود برطرف شود.
کلانتری در خصوص ساعات کار خانه های بهداشت نیز گفت:ساعات کار خانه های بهداشت به شرایط اقلیمی،جغرافیایی و هیات امنای دانشگاه بستگی دارد و بر اساس تصمیم محلی تعیین می شود ولی باید ساعات کار در هفته پر شود که در این راستا هیات امنای دانشگاه با بررسی مسایل امنیتی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی منطقه ساعات کار خانه بهداشت را مشخص می کند.
وی در خصوص شبانه روزی کردن خانه های بهداشت نیز گفت:طبق برنامه ریزی انجام شده تنها اماکنی که بیش از نیم ساعت با بیمارستان فاصله دارند با شرط حداقل هشت تا 12 هزار نفر جمعیت می توانند شبانه روزی شوند.
قائم مقام معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در خصوص بیماری کرونا نیز اظهار کرد:تاکنون هیچ مورد قطعی شده ای از بیماری کرونا بین حجاج ایرانی گزارش نشده است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: