کد خبر: ۸۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>سلامت>دست‌کم چند داروي تاريخ مصرف گذشته يا بدون استفاده ممکن است در قفسه دارويي هر خانه‌اي پيدا شود. اين داروهاي قديمي ممکن است شما را هنگام مصرف دارو دچار مشکل کند.
به گزارش شفا آنلاین،انداختن  اين داروها به درون سطل زباله خانگي به شرطي که احتياطاتي را رعايت کنيد، مي‌تواند مشکل را حل کنيد.

 اول اينکه، دارو را از قوطي اصلي آن خارج کنيد و با موادي مانند پودر قهوه، خاک گربه يا خاک‌اره مخلوط‌ کنيد تا قابل‌شناسايي نباشند، بعد آن‌ها را درون يک کيسه پلاستيکي زيپ‌دار يا قوطي ديگري قرار دهيد که نشت نکند و آن‌ها را به درون سطل آشغال بيندازيد. پيش از دور انداختن قوطي يا بسته قرص اطلاعات شخصي و دستورالعمل مصرف خودتان را از روي برچسب بخراشيد يا برچسب را بکنيد.

اگر نمي‌خواهيد داروهاي تاريخ گذشته را دور بيندازيد يا داروهاي قديمي در صورت خطرناک بودن بالقوه دسترسي کودکان به آن‌ها مي‌تواند داروها را به داروخانه پس بياوريد که برنامه‌هاي گردآوري داروهاي قديمي را اجرا مي‌کنند.

اگر به داروخانه‌ها يا محل‌هاي ديگري که گردآوري داروهاي خطرناک مانند کدئين فنانتيل، مپريدينِ، مرفين و اوکسي کدون را اجرا مي‌کنند، دسترسي ندارند، توصيه مي‌شود آن‌ها را درون توالت بريزيد و سيفون را بکشيد.

گرچه ممکن است فکر کنيد اين روش به خاطر خطر آلوده کردن منابع آبي کار خوبي نيست، اما سازمان غذا و داروي آمريکا درصورتي‌که روش ديگري براي دفع دارو در دسترس نباشد، آن را توصيه مي‌کند تا به‌اين‌ترتيب احتمال اينکه اين داروها به دست کودکان بيفتد، از بين برود.

دستگاه استنشاقي حاوي داروي آسم، سرنگ‌هاي انسولين يا ساير سرنگ‌ها، داروهاي حاوي يد و دماسنج‌هاي جيوه‌اي که معمولاً گردآوري مجدد نمي‌شوند. در برخي از مناطق دستگاه استنشاقي آسم را مي‌توان درون زباله‌ها انداخت يا بازيابي کرد؛ اما براي دفع مناسب ساير اين مواد که جزء زباله‌هاي خطرناک محسوب مي‌شوند، با مسئولان محلي تماس بگيريد تا شما را راهنمايي کنند.Consumer Reports

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: