کد خبر: ۸۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 260 هزار پرستار جدید در نظام سلامت کشور مورد نیاز است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد میرزابیگی در آیین گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس پرستاری در ارومیه افزود: با وجود اینکه ظرفیت جذب دانشجوی پرستاری در کشور امسال دوبرابر شده اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این بخش فاصله زیادی داریم که در این زمینه باید از ظرفیت آموزش غیردولتی بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 181 دانشکده پرستاری در کشور فعالیت می کنند و به امر تربیت پرستاران برای ورود به نظام سلامت مشغول هستند و سالانه هفت هزار و 500 پرستار فارغ التحصیل می شوند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر مجوز استخدام هفت هزار پرستار برای بیمارستان های جدید در کشور صادر شده است که امیدواریم بتوانیم این روند را تداوم ببخشیم.

میرزابیگی وضعیت کشورمان را در حوزه پرستاری در دنیا مطلوب عنوان کرد و گفت: برای بهبود روز افزون این حوزه، آموزش و پژوهش به همراه پرستاری جامعه نگر را تداوم می دهیم.

 پذیرش دانشجوی پرستاری دو برابر شد
 
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال در راستای راهبرد افزایش جذب پرستاران در مراکز درمانی، پذیرش دانشجوی پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دو برابر شده است.
 
وی اظهار داشت : هم اکنون کمبود پرستار در کشور وجود دارد که باید این کمبود با استفاده از پرستاران تحصیل کرده جبران شود.
 
میرزابیگی افزود: در کنار افزایش کمی پرستاران در کشور، باید به سمت ارتقای کیفی خدمات پرستاری به ویژه در بخش خصوصی پیش برویم تا بتوانیم زمینه رضایت روزافزون مردم را به دست آوریم.
 
وی همچنین بر تشکیل شورای هماهنگی سیاست گذاری پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و گفت: این شوراها می توانند با حضور روسای دانشکده های پرستاری ، مدیران پرستاری و منتخبان این بخش در استان های مختلف تشکیل شوند که در ارومیه راه اندازی شده و دیگر استان ها می توانند از این تجربه بهره ببرند.
 
وی گفت: این امر می تواند زمینه ساز ارتقای بیش از پیش تعامل جامعه پرستاری شود که بسیار سودمند است.
 
وی با تبریک و گرامیداشت صدمین سال پرستاری در ارومیه افزود: دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز می توانند با الگوبرداری از این ایده ، آئین های گرامیداشت یکصدمین سال پرستاری را برگزار کنند که در قدردانی از این قشر زحمتکش بسیار سودمند است.
 
گفتنی است 100 سال پیش مطابق با سال 1294 هجری شمسی ، نخستین آموزشگاه پرستاری در ارومیه گشایش یافت که متقاضیان زیر دیپلم را می پذیرفت و دوره آموزشی آن سه سال بود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: