کد خبر: ۸۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>سلامت>بیمارستان فوق تخصصی رضوی با 3 دستگاه پیشرفته و مجهز به بیماران خدمت رسانی می کند.
به گزارش شفا آنلاین، عضو هیئت رئیسه بیمارستان رضوی گفت: تنها مرکز اندوسونوگرافی شرق کشور در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حال فعالیت است.

دکتر حسن سعادت نیا بیان کرد: با توجه به امکانات  که در بیمارستان رضوی وجود دارد، سطح درمانی مطلوبی در شرق کشور به خود اختصاص داده که در حال حاضر این مرکز با 3 دستگاه پیشرفته و مجهز اندوسونوگرافی در حال ارائه خدمات به بیماران می باشد.

وی با اشاره به این نکته که آموزش صحیح تصویربرداری به وسیله روش اندوسونوگرافی هدف اساسی از برگزاری این همایش است، افزود: میهمانان حاضر در کارگاه مذکور صاحب نظران این حوزه علمی هستند که از اصول این فعالیت تا سطح پیشرفته را به یکدیگر آموزش داده و در ساعات غیراداری نیز بر بیماران انتخاب شده به صورت عملی تشخیص و درمان ارائه می دهند.

این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد در ادامه خاطرنشان کرد: واحد پژوهشی بیمارستان با همکاری مرکز تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی از اساتید و صاحب نظران سطح دنیا دعوت به حضور در این کارگاه و بیان تجارب و علوم خود کرده است.

سعادت نیا با اشاره به این که به کمک این روش تشخیص و درمان صورت می گیرد، عنوان کرد: اندوسونوگرافی نوعی تصویربرداری از بدن است که گیرنده و فرستنده امواج از اندام داخلی بدن تصویربرداری می کند، این روش دربررسی بیماری پانکراس، کیسه صفرا، کبد، سرطان روده بسیار موثر است.

عضو هیئت رئیسه بیمارستان رضوی در پایان گفت: نخستین کارگاه Hands on با حضور اساتیدی از کشورهای بلژیک،هند، آمریکا و آلمان در مشهد برگزار شد. در این کارگاه آموزشی ابتدا بر روی چند بیمار مشکوک به توده آندوسکوپی انجام و دوباره از آنان نمونه برداری شد و بر روی این بیماران اندوسونوگرافی صورت گرفت.

در مرحله بعدی این کارگاه آموزشی بر روی ماکتهایی که با آناتومی بدن شباهت داشت؛ به صورت گروه های سه نفری با  یک متخصص این حوزه با تجربه بالا همکاری کردند و نحوه معالجه به پزشکان آموزش داده شد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: