کد خبر: ۸۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون کار و اجتماعی گفت: 28 پایگاه اطلاعاتی را در یک سال گذشته برای شناسایی شاخص های حذف یارانه ایجاد کرده‌ایم
به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری اظهار کرد: در سال 93  از ریزش 237 هزار شغل جلوگیری کرده‌ایم که البته در اشتغال باید تولید را نظر گرفته و نباید فراموش کرد مسئله اشتغال فراتر از دولت است  اما ما نیز کارنامه خوبی  در این مدت در بحث اشتغال داشتیم.

وی با بیان اینکه در افزایش حقوق بازنشستگان موثر بودیم ،گفت: در 2 سال گذشته هر سال 25  درصد و در سال 94 ، 15 درصد حقوق بازنشستگان را افزایش دادیم این در حالی است که در 2 سال اول تورم 15 درصد بود اما حقوق را 25 درصد افزایش دادیم .

ربیعی در ادامه افزود: تعدادی از بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می‌کنند اما باید توجه داشت که دریافت حداقل حقوق کارگری یک میلیون وصد هزار تومان همراه با پاداش و مزایا است که 40 درصد مستمری بگیران حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند.

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امکان تعطیلی صندوق بازنشستگی وجود ندارد، گفت: منابع تامین اجتماعی 100  درصد از سوی خودش تامین می‌شود و سهم دولت ناچیز است اما مسائله‌ی صندوق بازنشستگی را در جلسه‌ی غیر علنی مطرح کرده‌ایم و به ترتیب در اولویت برنامه ششم قرار گرفته است.

ربیعی با اشاره به اینکه از ابتدا قانون در یارانه اجرا نشده ،تصریح کرد : 28 پایگاه اطلاعاتی را در یک سال گذشته ساماندهی کرده‌ایم تا شاخص‌ها از جمله درآمد ، هزینه و دارایی در آزمون وسع قرار گیرد و ضریب آن گرفته شود تا بر این اساس  معیار حذف یارانه مشخص شود.

وی در توضیح شناسایی شاخص دارایی گفت: از پایگاه ثبت املاک میزان  سنجش دارایی مشخص می‌شود اما به حساب بانکی سرکشی نمی‌کنیم و تا به الان 2 میلیون و 100 هزار نفر حذف شده‌اند که از این میان 80 درصد شکایتی نداشته  و از20 درصد شکایت باقی مانده، بعد از توضیح چگونگی حذف، 10 درصد متقاعد شده اما 10 درصد باقی مانده مشکلاتشان را بیان کرده‌اند که از این میان دارایی بیمار صعب العلاج در منزل داریم  که به این ترتیب یارانه مجدد برقرار شده است.

 ربیعی ادامه داد: براساس قانوم مجلس باید 6 میلیون نفر حذف شوند تا این درآمد را به سمت اشتغال سوق دهیم و البته قابل ذکر است که مردم شهرستان کرج سالیانه 5 میلیارد یارانه خود را به بهزیستی پرداخت کرده‌اند.

وی اضافه کرد خوشبختانه لایحه حمایتی در کمیسیون اجتماعی به اتمام رسیده است .

ربیعی ادامه داد: باید در بیمه‌ها در بخش منابع و استانداردسازی  به تجمیع برسیم وخوشبختانه بیمارستان های میلاد را از یک به چهار میلاد رساندیم .

وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بدهی تامین اجتماعی در بخش داروخانه و پزشکان را تا پایان تیر پرداخت کرده‌ایم و بدهی بیمارستان‌ها تا پایان 93 در بخش تامین اجتماعی به پایان رسیده است و البته در فارس و مازندران که از طریق اجرای خرید خدمت صورت می‌گیرد تا پایان خردادماه پرداخت شده است و اما در بیمه سلامت که 85 درصد متکی به بودجه دولت است تا 93 پرداخت می‌شود.

ربیعی گفت: 2 هزار قلم دارو و بیماری‌های خاص را تحت پوشش قرار داده‌ایم .

وزیر کار و تعاون اجتماعی با بیان اینکه آمار کودکان کار و خیابانی، سیاه‌‌نمایی است، افزود: شورای عالی رفاه در سالروز مبارزه با فقر جلسه خواهد داشت و با استانداری نیز تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم و البته بهزیستی نیز کودکان را نگهداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: 175 هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود داشت که در جلسه دو روز گذشته مشخص شد 100 هزار بازگردانده شده اند و فقط 75 هزار دیگر باقی مانده است که البته تمام آنها ریشه در منشا اقتصادی ندارد و چالش‌های فرهنگی از جمله ممنوعیت تحصیل دختران نیز باید در نظر گرفت.

ربیعی گفت :متاسفانه احتمال ایدز در کودکان  کار خیابانی سه برابر انسان‌های عادی است و خوشبختانه برای اولین بار بانک اطلاعاتی به همراه دادگستری ایجاد کرده‌ایم تا کودکان را شناسایی کنیم .

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در توضیح نامه 4 وزیر بیان کرد: این نامه فوق‌العاده‌ای نبود و یک نامه بسیار ساده‌ای بود که از این دست نامه‌ها در موضوعات مختلف زیاد نوشته‌اند و باید در نظر داشت که برای دستور رسیدگی از سوی رئیس جمهور باید نامه‌ی کتبی ارسال شود و بر این نامه تنها از نقش 5 درصدی کل بورس در اقتصاد کشور سخن گفته‌ایم که ممکن است در 20 سال آینده با بحران مواجه شود و من نگران سهام کارگران در بورس هستم.

ربیعی تاکید کرد: در مسکن اجتماعی ویژه بازنشستگان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است .yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: