کد خبر: ۸۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>نشست بررسی راهکارهای پیگیری حقوقی فاجعه منا که طی آن قریب به پنج هزار زائر خانه خدا از جمله 464 حاجی ایرانی جان خود را از دست دادند، فردا (شنبه) 18 مهر ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،در این نشست که از ساعت 10 صبح در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران آغاز و تا 12 ظهر ادامه خواهد داشت، حسین امبرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه درباره مسئولیت‌های وزارت خارجه در پیگیری حقوقی فاجعه منا صحبت می‌کند. 

همچنین عباسعلی کدخدایی استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه تهران در خصوص بررسی چگونگی جبران خسارات مادی و معنوی خانواده‌های قربانیان فاجعه منا به سخنرانی می‌پردازد و بعد از او نیز توکل حبیب‌زاده استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه امام صادق (ع) درباره مسئولیت‌های دولت عربستان ناشی از قصور در امدادرسانی به سخنرانی می‌پردازد.

کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه از دیگر سخنرانان این نشست است که به بررسی فاجعه منا از منظر حقوق بشر می‌پردازد و پس از او حجت‌الاسلام علیزاده رئیس پژوهشکده سازمان حج و زیارت به بررسی فقهی حقوقی جنایت علیه زائران امن الهی خواهد پرداخت.

در ادامه این نشست تخصصی، محمدجواد شریعت باقری رئیس دانشگاه علوم قضایی قوه‌قضائیه، به مسئولیت کیفری دولت عربستان در قبال فاجعه منا می‌پردازد و در پایان نیز قاسم زمانی استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی درباره مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها در قبال فاجعه منا صحبت می‌کند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: