کد خبر: ۸۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
رئیس تنها مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس تنها مرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی کشور گفت: طرح تحول نظام سلامت یک طرح ملی است و نباید اجازه دهیم "شکست" این طرح ملی شکست بخورد.

دکتر مسعود اعتمادیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: طرح تحول سلامت مانند هرکاری هم فرصت ایجاد کرد و هم باید مراقب بود؛ فرصت آن این بود که "سلامت" را در کشور جزء اولویت های اول قرار داد در حالی که در همه دولت های پس از انقلاب "سلامت" در اولویت هفتم تا هشتم قرار داشت.

وی ادامه داد: اشکال طرح تحول نظام سلامت این بود که بنای آن روی منابع پایدار گذاشته نشد؛ منابع آن متزلزل است و این طرح را دچار مشکل می کند.اما معتقدم مسئولین ما باید از این طرح حمایت کنند؛چراکه حق مردم ایران در درمان بیش از این هاست؛ ضمن اینکه معتقدم با طی راه هایی می شود با همین منابع بهره وری را افزایش داد. تحول یعنی افزایش بهره وری وفقط تزریق پول نیست.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: اگر طرح با شکست مواجه شود برای مملکت خوب نیست و یک شکست ملی محسوب می شود .حال آن که ما هیچ وقت شکست مملکت را نمی خواهیم.ضمن اینکه تاکید می کنم طرح تحول یک طرح ملی است و نباید بگذاریم اسم شکست روی آن بیاید. بلکه باید کمک کنیم تا اشکالات آن برطرف شود.

جراح کلیه ومجاری ادارتصریح کرد: سلامت در همه کشورها با چالش های شدیدی مواجه است؛ حال آن که باید کاری کنیم تا هزینه های درمان پائین و کیفیت افزایش یابد. بیمه ها هم باید دراین راستا نقش آفرینی کنند.

ریاست اسبق مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره( خاطرنشان کرد:بسیاری از هزینه های بیمه ها غیر ضروری است که باید جلوی آنها را بگیرند.چراکه معتقدم 80درصد منابع ما درمسایل کم بازده صرف می شود؛ بیمه ها هم باید نقاط کم بازده را شناسایی و منابع را دربخش های پر بازده صرف کنند .ضمن اینکه فرهنگ استفاده از آی تی را باید به شکل جدی گسترش دهند. در واقع با چنین همکاری هایی باید از این طرح بزرگ و ملی حمایت کرد تاهمچنان ثمراتش نصیب همه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: