کد خبر: ۸۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 06
دبیرانجمن سردرد ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- دبیر انجمن سردرد ایران، بیماری میگرن را تقابلی از ژنتیک و محیط دانست و به بیان مهم ترین عوامل تشدید این بیماری پرداخت.

دکتر سیداحسان محمدیانی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد:در فردی که در ابتلا به میگرن زمینه ژنتیکی دارد برخی از عوامل محیطی درآنها منجر به بروز حملات یا سر دردهای میگرنی می شود.

وی یکی از مشکلات محیطی را بی نظمی در خواب دانست و افزود: یعنی کم خوابی و پرخوابی هر دو منجر به بروز حملات میگرنی می شوند؛ به همین دلیل خواب آنها باید به اندازه کافی؛ مناسب و با یک سیکل منظم همراه باشد.

Bildergebnis für ‫میگرن‬‎

متخصص داخلی مغز و اعصاب ادامه داد: عامل دیگر، بی نظمی در غذا خوردن است به گونه ای که گرسنگی،کاهش قند خون،کم خوری و یا پرخوری میگرن را تشدید می کنند؛ به همین دلیل به بیماران مبتلا به میگرن نظم در غذا خوردن نیز توصیه شده است.

وی عامل بعدی موثر در تشدید حملات میگرنی را استرس به ویژه از نوع مزمن و شدید برشمرد و به شفا آنلاین گفت: آلودگی هوا،آلودگی های شیمیایی و صوتی و همچنین مصرف سیگار در تشدید این حملات بی تأثیر نیستند.

محمدیانی نژاد همچنین افزود: مطالعات نشان داده که استفاده زیاد از تلفن همراه می تواند حملات میگرنی را تشدید و پاسخ به درمان آنها را دچار اشکال کند؛ برخی از انواع غذا مانند غذاهای حاوی تیرامین یا شیرین کننده های مصنوعی آسپارتام که در نوشابه های رژیمی استفاده می شود نیز در تشدید بیماری میگرن نقش دارند.

وی یادآور شد: پنیر کهنه یا مانده، غذاهای محرک حاوی سیر، ادویه جات، فلفل و ترشیجات و همچنین غذاهای سرخ شده، چرب و فست فودها نیزکم و بیش در تشدید حملات میگرن تأثیر گذارهستند.

این نورولوژیست تأکید کرد: استفاده زیاد از کافئین مانند شکلات، کاکائو، نوشابه های سیاه و قهوه منجر به تشدید سردردهای میگرنی می شود بنابراین مصرف بیش از حد آنها به بیماران چندان توصیه نمی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: