کد خبر: ۸۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>اجتماعی>باستان شناسان و کاوشگران روسی موفق به کشف دو مقبره شده اند که به فرهنگ بومی عصر برنز Irmen تعلق داشته و تاریخ آن ها به دو هزار و هفت صد سال پیش باز می گردد .
به گزارش شفا آنلاین،باستان شناسان و کاوشگران واحد اومسک موسسه باستان شناسی و قوم نگاری (Omsk Branch of the Institute of Archaeology and Ethnography) در آکادمی علوم روسیه ، طی آخرین کاوش های علمی و حفاری های باستان شناسانه خود در جنوب غربی سیبری ، موفق به کشف دو مقبره باستانی شدند که تاریخ آن ها به دو هزار و هفت صد سال پیش باز می گردد .

در همین رابطه میخائیل کوروسنکو (Mikhail Korusenko) از واحد اومسک ؛ موسسه باستان شناسی و قوم نگاری درباره پیشینه این مقابر گفت : " مطالعات انجام شده توسط کارشناسان ما نشان می دهد که  این مقبره ها به فرهنگ Irmen که در حدود دو هزار و هفت صد سال پیش در این منطقه وجود داشته ، تعلق دارند . "

گزارش های رسمی منتشر شده از فعالیت های باستان شناسان در این سایت تاریخی نشان می دهد که در یکی از این مقبره ها یک چاقو و یک قلاب یا سگک پیدا شده و به نظر می رسد این مقبره بخشی از یک گورستان دوره برنز بوده باشد که برای نخستین بار بیش از صد سال پیش در طی انجام یک پروژه ساخت و ساز کشف شده بود . زمانی که این تدفین ها کشف شدند ، کارگران در حال انجام کار بازسازی و تعمیر ساختمان بوده اند .

لازم به توضیح است که فرهنگ Irmen ، فرهنگ بومی عصر برنز بوده که در منطقه استپ رودخانه اوب (Ob river) در شمال آلتایی (Altai) در سیبری غربی رایج بوده است و تاریخ آن به سده های هشتم و نهم پیش از میلاد باز می گردد .سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: