کد خبر: ۸۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 05
عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران گفت: ناکامی یا ازدواج وصال نرسیده از مشکلات شایع زوج های جوانی است که به دلیل عدم اطلاع و تجربه در مورد رابطه جنسی؛ در اولین رابطه جنسی(شب زفاف)موفق نمی شوند.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: از آنجا که رابطه جنسی به بارداری و باروری آنها در آینده منجر می شود یا خانواده ها آنها را در این خصوص مورد سوال قرار می دهند برای حل مشکل عدم توانایی برقراری جنسی به پزشک مراجعه می کنند.

Bildergebnis für ‫دکترمحمدرضا نوروزی‬‎

وی خاطرنشان کرد: مواردی هم داشته ایم که زوج بعد از 2 تا 5 سال ازدواج در حالی مراجعه کرده اند که خانم هنوز باکره بوده است و متأسفانه این امر به عنوان یک معضل به شمار می رود و حاکی از عدم وجود آموزش های لازم و صحیح در این زمینه است.

به گفته رئیس مرکزتحقیقات سرطان مجاری ادرار و دستگاه تناسلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در واقع اغلب این افراد از عدم آموزش صحیح در رابطه جنسی رنج می برند؛ بنابراین مراجعه افراد جوان دارای مشکلات و اختلالات جنسی بیشتر اما در زوج های با سنین بالاتر نیز دیر است.

نوروزی با اشاره به این که شاید بیش از نیمی از مسائل ومشکلات جنسی ناشی از عدم آگاهی و آموزش باشد، اظهارکرد: این مسئله در مورد زوج های جوان درباره نوع رابطه جنسی،تفسیر صحیح از فیزیک بدن زن و مرد از یکدیگر و نوع ارتباطی که می توانند بر اساس شرایط فیزیکی اشان برقرار کنند و توجه به مسائل روحی قابل حل است.

وی در ادامه افزود: اما در افراد سن بالاتر توجه به بیماری هایی که با ناتوانایی جنسی همراه است مانند دیابت، فشارخون، تنگی عروق( که می تواند در مردان ناتوانایی دهد) و یائسگی و خشکی واژن که می تواند در خانم ها موجب اختلال تانوایی جنسی شود برای بهبود مشکلات جنسی نیز موثر است. حال اگر همه این مسائل با آموزش ها، روش ها، وسایل و ابزارهای صحیح به کاربرده شود همه این مشکلات قابل حل است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: