کد خبر: ۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 05
شفا آنلاین>بیمه و بانک>سریال موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان و مشتریان و سپرده گذاران بخت برگشته آن همچنان ادامه دارد و این بار خبر از تاسیس یک بانک جدید در میان است!
به گزارش شفا آنلاین، سریال سپرده گذاران بخت برگشته موسسه مالی و اعتباری میزان و عدم بازپرداخت مطالباتشان همچنان ادامه دارد!

هر روز که از تقویم می گذرد مسئولی جدید مصاحبه ای جدید انجام می دهد و جالب اینکه با نظر مسئولی دیگر ۱۸۰ درجه تفاوت دارد!

پس از اینکه حدود ۱۰ روز پیش یکی از اعضای شورای پول و اعتبار خبر از تاسیس یک موسسه مالی و اعتباری جدید به جای موسسه میزان داده بود این بار یک نماینده مجلس اظهار نظر جالب تری انجام داده است.

محمد اسماعیل نیا نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در مصاحبه ای خبر از تاسیس یک بانک جدید برای پرداخت سپرده های موسسه میزان تا حداکثر دو ماه آینده داده است!

مصاحبه ای که بلادرنگ و با توجه به اتفاقات و قول و قرار های ۱۰ ماه گذشته مسئولان، ناخودآگاه مخاطب را به خنده وا می دارد!

به قسمتی از این مصاحبه توجه کنید:

"مقرر شد تا به منظور تسریع در اجرای مصوبات قبلی و پرداخت سپرده های مردم در موسسه میزان، یک بانک جدید تأسیس و با همکاری و پشتیبانی بانک صادرات سپرده های مردم در موسسه میزان بازپرداخت شود.

موسسان این بانک جدید را سرمایه گذارانی از بخش خصوصی با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد ریالی تشکیل می دهند. همچنین مقرر شد که بانک صادرات هم عرض تشکیل این بانک جدید، یک سپرده ۱۰۰ میلیارد تومانی با وام ۲۴ درصد از بانک مرکزی برای تسویه مطالبات سپرده گذاران میزان دریافت کند.

اسماعیل نیا به سپرده گذاران اطمینان خاطر داد، حداکثر طی دو ماه آینده کلیه مطالبات خود از موسسه مزبور را دریافت می کنند!"

همانطور که ملاحظه می کنید این نماینده مجلس خبر از تاسیس یک بانک جدید به جای میزان و پرداخت مطالبات در حداکثر دو ماه آینده و همچنین دریافت وام ۱۰۰ میلیارد تومانی بانک صادرات داده است.

جالب است که این نماینده مجلس از پیچ و خم های تشکیل یک بانک جدید آگاهی نداشته و براحتی در مصاحبه خود خبر از تاسیس یک بانک در دو ماه آینده و پرداخت طلب سپرده گذاران می دهد، این در حالی است که بسیاری از موسسات مالی و اعتباری با وجود پشت سرگذاشتن بسیاری از مراحل تشکیل موسسه اعتباری بیش از ۳ سال است که در نوبت هستند حال چگونه می توان تصور کرد در دو ماه یک بانک جدید تاسیس شود؟

نکته ای دیگر اینکه بانک صادرات می خواهد ۱۰۰ میلیارد تومان وام بگیرد تا مطالبات را پرداخت کند این در حالی است که مطالبات سپرده گذاران موسسه میزان بسیار بیشتر از این مبلغ است.

مشخص نیست سریال سپرده گذاران سرگردان موسسه مالی و اعتباری میزان تا کی و کجا ادامه خواهد داشت، اما نکته اساسی این است به نظر نمی رسد حداقل تا دو ماه آینده (با توجه به اظهار نظر نماینده کاشمر در مجلس) این قائله ختم به خیر شود.

بهتر است که بانک مرکزی طی یک مصاحبه یا اعلامیه مطبوعاتی گزارش کاملی از روند اجرایی این موسسه و عاقبت کارمندان و سپرده گذاران منتشر کند تا بصورت رسمی دغدغه مردم کمتر شود.ا


 


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
2
رييس جمهور قهرمان احمدي نژاد عزيز بيا يک شبه مشکل موسسه ميزان حل ميشود و يک ميليون خانواده خراساني راحت مي شود
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
1
بابا بسه اخبار تکراری! أه. .خبراجدید انتشاربدید.شورش درامد ده روزه فقط جبرتکرار.سواستفاده ازسایتها
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
1
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد.دروغ دروغ و دیگر هیچ
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
1
خنده هم داره به خدا. از این بهتر نمیشد مردم رو مسخره خودشون بکنن. پولا نوش جانتون ولی مردم رو ... فرض نکنید. اون دنیا همدیگر رو خواهیم دید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: