کد خبر: ۸۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پس از وقوع فاجعه منا ودرحالی که غم واندوه فراوانی ازبابت این فاجعه مردم ومسولان ایران عزیز رافراگرفته بود،سفرسریع وزیربهداشت وهیات همراه به عربستان موجب بهبود شرایط به نفع مردم کشورشد ودرمجموع اقدامات بسیارموثری انجام گرفت که جای تقدیردارد.

دکتر عابد فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: در فاجعه منا مسائل حین فاجعه، مدیریت فاجعه و بعد از آن نیز مطرح است.و تا زمانی که وزیر بهداشت وارد مکه نشده بود جو سنگینی بر کشور و دنیای اسلام حاکم بود.حال آنکه نتایج این سفربه دنبال اعلام مواضع صریح مقام معظم رهبری،ریاست جمهوری  و تمامی دولتمردان ومسولان نشانه دیپلماسی موفق سلامت محور بود.

وی ادامه داد:خوشبختانه از لحظه ورود وزیر بهداشت به عربستان همه چیز تغییر کرد. وی به دیدار مجروحین و افراد بستری و خانوداه برخی قربانیان رفت و در رابطه با اجساد مفقودی و کسانی که هویت شان مشخص نشده بود نیز خیلی سریع برنامه ریزی هایی کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: یکی از مسائل در حاشیه سفر وزیر بهداشت به عربستان این بود که مقامات عربستان از آن غرور کاذبی که به خود گرفته بودند دست برداشتند و به طور کلی دکتر هاشمی نیز کمک زیادی به مسئولین عربستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت سبب شد که مقامات عربستان از خواب غفلت بیداردشده وغرورشان رانیزبشکنند وبدانند که ملت ومسولان ایرانی چقدرازاین اتفاق تلخ غمگین ودرعین حال به شدت عصبانی اند.

دکترفتاحی خاطرنشان کرد: به عملکرد وزیر بهداشت از 100باید نمره 100داد زیرا توانست کارهای خیلی مفیدی انجام دهد و یکی از نتایج آن بود که در برخی بحران های جهانی که کشورها با آن درگیراند، می شود به جای وزرای کشور و امور خارجه از وزیر ورزش و جوانان و وزیر بهداشت نیز استفاده کرد زیرا در ورزش و سلامت سیاست وجود ندارد.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بعد از ورود دکتر هاشمی به عربستان همه چیز تغییر کرد و همه این مسائل به نفع حل مشکلات تمام شد و کلام آخر این که عملکرد وزیربهداشت خیلی خوب بود وباید به ایشان وتیم همراهشان دست مریزاد گفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: