کد خبر: ۷۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 30
فانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد
شفاآنلاین:جامعه>آموزش>وزیرآموزش وپرورش برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت برای تحکیم خانواده را درجلسه کارگروه راهکارهای کنترل و کاهش طلاق و افزایش ازدواج شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد.
به گزارش شفا آنلاین : علی اصغرفانی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام این وزارتخانه در زمینه تحکیم خانواده و فرهنگ‌سازی خانواده پایدار در چهار بخش «معاونت پرورشی و فرهنگی»، «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی»، «انجمن اولیا و مربیان» و «معاونت تربیت بدنی و سلامت» ارائه کرد و گفت: گزارش برنامه‌های انجام شده و در دست انجام وزارت آموزش و پرورش در حوزه خانواده پایدار با تأکید بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده و ما برای اجرای این سند مهم، دو مسیر را دنبال می‌کنیم که یک مسیر تدوین نقشه راه و تقسیم کار است و در مسیر دوم هم همزمان به منظور جلوگیری از اتلاف فرصت‌ها سند را به بخش‌های مختلف وزارتخانه ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: راهکار 4-6 سند تحول بنیادین به بحث خانواده اشاره مستقیم دارد و وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای این راهکار در 4 بخش برنامه‌ریزی کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بخش اول این برنامه به تألیف کتب درسی و مجلات آموزشی مانند (رشد) اختصاص دارد که مباحثی مانند خانواده و تحکیم این نهاد و مضرات طلاق به صورت غیرمستقیم در این مجموعه‌ها گنجانیده شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در بخش دوم که معاونت پرورشی و فرهنگی مسئول آن است، به حدود 6.5 میلیون دانش‌آموز که در معرض خطر تهدید طلاق هستند، مشاوره ارائه می‌دهیم و هم ‌چنین در این بخش در اردوها و فعالیت‌های غیردرسی نیز آموزش‌هایی درباره موضوع خانواده ارائه می‌شود.

فانی افزود: در بخش سوم که مربوط به انجمن اولیاء و مربیان است به صورت مستقیم وارد بحث خانواده می‌شویم و برگزاری حداقل 4 جلسه مشاوره و آموزش تحکیم بنیان خانواده در سال برای اولیاء دانش‌آموزان توسط انجمن اولیاء و مربیان برگزار می‌شود که حدود 26 میلیون نفر مخاطب دارد، از اهم فعالیت‌های این بخش است.

وی ادامه داد: در بخش چهارم و در معاونت تربیت بدنی و سلامت، دفتر مقابله با آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده و از مهم ترین مباحثی که در این دفتر به صورت جدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، بررسی اثرات سوء فروپاشی خانواده در گسترش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و کودکان خیابانی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به علت عمق و گستردگی تماسی که با خانواده‌ها دارد، می تواند به خوبی در زمینه تحکیم خانواده تکالیف خود را انجام دهد.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: