کد خبر: ۷۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفا آنلاین>سلامت>آمارگران (actuaries) و کارشناسان آمار که در شرکت‌هاي بيمه درباره ميزان هزينه بيمه افراد براساس عوامل خطرساز به آنها مشاوره مي‌دهند- بر علمي عجيب‌وغريب تسلط دارند.
به گزارش شفا آنلاین،بخشي از کار آنان پيش‌بيني کردن اين است که افراد تا چه مدتي زنده خواهند ماند، يا از طرف ديگر، چه زماني خواهند مرد. يکي از اين مجموعه ارقام پيش‌بيني طول عمر در ميان ديگران بارزتر است. آمريکاييان بسيار پير که85ساله هستند، بخت بالايي براي زنده ماندن تا 90سالگي دارند.

به‌اين‌ترتيب وارن بافت، ميلياردر نيکوکار آمريکايي که اکنون85ساله است، به‌احتمال‌زياد نودمين سالگرد تولدش را خواهد ديد.

برخي از اين ارقام که ما بررسي کرديم، براساس «جدول پيش‌بيني طول عمر تامين اجتماعي» بودند. اين ارقام از اين لحاظ درباره بافت گمراه‌کننده بودند که پيش‌بيني‌هايشان براساس پيش‌بيني اميد به زندگي براي فردي بود که در سال 2011 متولد شده بود.

بااين‌حال، روشن است که چنين روندي در ميان سالمندان آمريکاييدر حال رخ دادن است. از 100 هزار نفري که در آن سال متولد شده بودند، 34041نفر تا 85 سالگي عمر خواهند کرد و 17429 نفرشان به 90سالگي خواهند رسيد.

بافت درعين‌حال داراي شماري از مزيت‌هاي تاثيرگذار هم هست. يکي از مزيت‌هاي بديهي دسترسي او به بهترين مراقبت بهداشتي جهان است. مزيت ديگر اين است که او مشکل وخيم پزشکي آشکاري ندارد.

يک بررسي که در اوايل سال جاري در سالنامه پزشکي داخلي منتشر شد، نشان داد که افراد با فعاليت جسمي بيشتر، طول عمر درازتري هم خواهند داشت. در مقابل، زمان طولاني نشستن بدون توجه به اينکه ميزان فعاليت جسمي افراد چقدر باشد، به‌طور مستقل با پيامدهاي بهداشتي زيانباري همراهي دارد.

بافت، چاق هم نيست. بر اساس گزارش انستيتوي ملي سرطان آمريکا: «پژوهشگران پس از به شمار آوردن ساير عوامل موثر بر اميد به زندگي، مانند وضعيت اجتماعي-اقتصادي دريافتند که اميد به زندگي در افرادي که ميزان فعاليت جسمي توصيه‌شده را گزارش مي‌کنند، 3.4 سال بيشتر از ديگران است. افرادي که فعاليت‌هاي جسمي در اوقات فراغتشان دو برابر ميزان توصيه‌شده است،4.2سال اميد به زندگي بيشتري دارند. به‌طورکلي فعاليت جسمي با افزايش اميد به زندگي، همراهي دارد.»

افرادي که از همين اصول پايه پيروي مي‌کنند، با احتمال بيشتر توانايي ذهني‌شان را با افزايش سن حفظ خواهند کرد.

نويسندگان يک بررسي در دانشگاه هاروارد مي‌گويند: «بررسي‌ها نشان داده‌اند که شما مي‌توانيد با رعايت شماري از عادات خوب بهداشتي پايه، به پيشگيري از نقصان شناختي و کاهش خطر زوال عقلتان کمک کنيد: اين عادات شامل فعال ماندن از لحاظ جسمي، داشتن خواب کافي، سيگار نکشيدن، داشتن ارتباطات اجتماعي، محدود کردن مصرف الکل و خوردن يک رژيم غذايي متعادل با ميزان کم چربي‌هاي اشباع‌شده و چربي‌هاي ترانس است.

برخي از مشکلات بهداشتي که مي‌توانند به نقصان مهارت‌هاي بهداشتي بينجامند، شامل ديابت، فشارخون بالا، قطع تنفس حين خواب، افسردگي، کم‌کاري تيروئيد و ميزان بالاي کلسترول بد يا ‌LDL است. اگر شما دچار هر يک از اين مشکلات بهداشتي باشيد، با پيروي دقيق از توصيه‌هاي پزشک مي‌توانيد به حفاظت از حافظه‌تان کمک کنيد.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: