کد خبر: ۷۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 28
شفا آنلاین>سلامت>شيمي درماني و راديوتراپي از روش هاي درماني متداول سرطان است؛ اما به گفته محققان و متخصصان دانشگاه جان هاپکينز، راه هاي ديگري نيز براي از بين بردن اين بيماري وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین، در ادامه اين مطلب به بيان نکاتي درباره بيماري سرطان مي پردازيم تا با اين بيماري بيشتر آشنا شويد.
هر فردي در بدن داراي سلول هاي سرطاني است که تا زماني که به بيليون ها عدد تکثير پيدا نکند، در آزمايش ها خود را نشان نمي دهد. بنابراين زماني که متخصصان پس از درمان به بيماران سرطاني اعلام مي کنند که ديگر سلول سرطاني در بدنشان وجود ندارد، اين جمله به اين معناست که به علت پايين بودن تعداد سلول ها در آزمايش ها، امکان رديابي سلول هاي سرطاني وجود ندارد.

* زماني که سيستم ايمني بدن فرد قوي باشد، سلول هاي سرطاني از بين مي رود و نمي تواند تکثير پيدا کند.

* سرطان، نشانه کمبود موادمغذي است که عامل آن مي تواند ژنتيکي، محيطي، غذايي يا شيوه زندگي ناسالم باشد.

* براي غلبه کردن بر کمبودهاي موادمغذي، بايد روزي 4 يا 5 بار غذاي کافي و سالم بخوريد.

* شيمي درماني در واقع روشي براي مسموم کردن سلول هاي سرطاني در حال رشد است.

* پرتودرماني، هنگام از بين بردن سلول هاي سرطاني باعث سوختن، زخمي شدن و آسيب ديدگي سلول ها و بافت هاي سالم مي شود.

* درمان ابتدايي با شيمي درماني يا پرتودرماني اغلب اندازه تومور را کاهش مي دهد؛ اما استفاده طولاني مدت از شيمي درماني و پرتودرماني به از بين رفتن کامل تومور منجر نمي شود.

* زماني که سيستم ايمني بدن بر اثر شيمي درماني و پرتودرماني ضعيف مي شود، فرد مستعد ابتلا به بيماري هاي مختلف و عفونت مي شود.

راه موثر براي مقابله با سرطان، جلوگيري از تغذيه سلول هاي سرطاني است که براي تکثير نياز به مواد مغذي دارد.

توصيه ها

محققان توصيه مي کنند که بهتر است عسل طبيعي جايگزين قند و شکر شود که البته در مصرف آن هم بايد اعتدال، رعايت شود.

* نمک، حاوي ماده شيميايي است که باعث سفيد شدن آن مي شود. اين ماده شيميايي سرطان زاست، جايگزين بهتر آن، نمک دريايي است.

* با مصرف شير، در لوله گوارش خلطي توليد مي شود که سلول هاي سرطاني از آن تغذيه مي کنند. با جايگزين کردن شيرسوياي شيرين نشده، روند مردن سلول هاي سرطاني آغاز مي شود.

* سلول هاي سرطاني در محيط اسيدي زندگي مي کند. غذاهاي حاوي گوشت، اسيدي است بنابراين بهتر است ماهي يا گوشت طيور مصرف شود.

* اتخاذ برنامه غذايي که 80درصد آن از سبزيجات تازه و ميوه، غلات سبوس دار، مغزميوه، دانه ها و کمي ميوه است، بدن را در محيط قليايي قرار مي دهد.

* محققان مي گويند، تقريبا 20درصد از غذاهاي پخته از جمله لوبيا استفاده کنيد. آب تازه سبزيجات، به آساني جذب مي شود و طي 15دقيقه باعث رشد سلول هاي سالم مي شود. به منظور به دست آوردن آنزيم هاي لازم براي توليد سلول هاي سالم، آب سبزيجات تازه از جمله جوانه لوبيا و روزي 2 تا 3بار سبزيجات خام مصرف کنيد.

* از مصرف قهوه، چاي و شکلات که سرشار از کافئين است، بپرهيزيد. چاي سبز گزينه بهتري است.

* پروتئين هاي گوشت به سختي هضم مي شود و نياز به آنزيم هضم دارد. گوشت هضم نشده در روده ها گنديده مي شود.

* ديواره هاي سلول هاي سرطاني، داراي پوشش قوي پروتئين است. با پرهيز يا کمتر خوردن گوشت، آنزيم هاي بيشتري آزاد مي شود تا به ديواره سلول هاي سرطاني حمله کند.

* سرطان بيماري ذهني، جسمي و روحي است. داشتن روحيه فعال و مثبت به بقاي فرد بيمار کمک خواهد کرد. خشم، کينه داشتن و ... بدن را در محيط پراسترس و اسيدي قرار مي دهد. بنابراين روحيه بخشنده و با محبت داشته باشيد.

* سلول هاي سرطاني نمي تواند در محيط داراي اکسيژن زندگي کند. روزانه ورزش کردن و نفس کشيدن عميق کمک مي کند تا اکسيژن رساني به سلول ها افزايش يابد. درمان با اکسيژن راه ديگري براي از بين بردن سلول هاي سرطاني است.

* محققان هشدار مي دهند که ماده شيميايي به نام دي اکسين سرطان ايجادمي کند، به خصوص سرطان سينه. دي اکسين ماده شيميايي بسيار سمي است. بنابراين بطري پلاستيکي آب را در فريزر قرار ندهيد، زيرا دي اکسين در آب رها مي شود. غذا نبايد در ظروف پلاستيکي در مايکروفر گرم شود. به ويژه غذاهاي حاوي چربي، زيرا ترکيب چربي، حرارت بالا و پلاستيک باعث رها شدن دي اکسين در غذا و در نهايت در سلول هاي بدن مي شود. به جاي آن از ظروف پيرکس استفاده کنيد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: