کد خبر: ۷۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 22
شفا آنلاین>سلامت>طب اسلامی و سنتی دو راهکار عسل درمانی و حجامت رادردرمان بیماری‌ها پیشنهاد می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین، با گسترش علم و تکنولوژی و رشد جمعیت در جوامع مختلف با بروز بیماری‌های نوظهور و افزایش آمار مرگ و میر در کشورهای جهان مواجه می‌شویم به طوری که هر روز با انواع بیماری ها و افزایش آمار مرگ و میر روبرو می‌شویم.

از دیر باز بشر برای مقابله با بیماری های مختلف و دست و پنجه نرم کردن با مرگ این واژه‌ خوف انگیز دیرینه سعی در ارائه بهترین روش‌ها برای درمان و پیشگیری بیماری‌های مختلف کرده است.
از طب اسلامی، سنتی و تا طب نوین و امروزی همه و همه منابعی را برای درمان و پیشگیری بیماری‌های مختلف ارائه داده است.

در این گزارش به درمان بیماری‌ها به روش طب سنتی و اسلامی می‌پردازیم .

طب اسلامی چه راهکارهایی را برای مقابله با بیماری‌ها پیشنهاد می‌کند؟
طب اسلامی و سنتی دو راهکار مهم برای درمان و پیشگیری بیماری‌های مختلف حجامت درمانی و عسل درمانی را پیشنهاد می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رضا رحمانی کارشناس طب اسلامی با اشاره به استفاده از حجامت درمانی بیماری های مختلف اظهار کرد: طب اسلامی حجامت درمانی را البته با نظارت متخصصان برای درمان بیماری های مختلف پیشنهاد می‌دهد.

حجامت درمانی به دلیل خروج خونهای آلوده در مویرگ‌ها باعث ایجاد تعادل در سیستم ایمنی و بدن می‌شود و انواع مختلف دارد زیرا در اندام‌های مختلف شامل سر، صورت، چانه، گردن و . . .  استفاده می‌شود.

وی افزود: حجامت درافراد شرایط خاص خود را دارد و باید در سن مشخص و با توجه به خصوصیات افراد انجام شود.

رحمانی تصریح کرد: برخی از افراد بر این باورند که به جای حجامت و به مراکز اهدای خون مراجعه و خون اهدا می‌کنند باید به این نکته توجه کرد حجامت به دلیل ویژگی‌ خاصی که با اهدای خون متفاوت است و باید به این نکته توجه کرد که نوع رگ‌های خونی حجامت و اهدای خون نیز متفاوت است گسترش بیماری‌های نو ظهور به آنجایی رسیده است که هر روز بر آمار مرگ و میر افزوده می‌شود.

طب اسلامی بر این باور است که ترکیبی از طب سنتی، اسلامی و پیشرفته می‌تواند بهترین راهکار برای مقابله با بیماری‌های نوظهور باشد.

این کارشناس طب اسلامی در پایان گفت: طب اسلامی علاوه بر حجامت که باعث تقویت تعادل سیستم ایمنی و بدن می‌شود عسل درمانی که یکی از بهترین‌ راهکارهای درمان و پیشگیری بیماری‌ها است را توصیه می‌کند.

عسل طبیعی که فاقد ترکیبات مصنوعی و تقلبی باشد و بهترین دارو برای بیماران با توجه به خصوصیات فردی آنها است.

گفتنی است: این روزها دامنه درمان بیماری‌ها آنچنان گسترده شده است که با توجه به نیازهای روز، باید سری به طب اسلامی و سنتی بزنیم و با کمک علم و تکنولوژی و سفارش های دینی به یاری بدنمان که از مهمترین مسائل بهداشت و درمان ماست برویم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: