کد خبر: ۷۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 19
شفاآنلاین:اجتماعی>نو عروس 18 ساله نجف آبادی که درپی حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود به چهار بیمار، زندگی دوباره بخشید.
به گزارش شفاآنلاین ،مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان با بیان این خبر گفت: دختر جوان که  الهه داوری نام داشت روز 18 شهریور امسال بدلیل سانحه رانندگی به بیمارستان شهید منتظری نجف آباد منتقل شد.

مریم خلیفه سلطانی افزود: بیمار یاد شده در روز 22 شهریور دچار مرگ مغزی شد و پس از تایید و اعلام این موضوع، خانواده اش رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند اعلام کردند.
وی با اشاره به انتقال الهه داوری به بیمارستان الزهرا (س) اصفهان گفت: امروز وی تحت عمل جراحی برداشت اعضای بدنش یعنی دو کلیه، کبد و قلب قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دو کلیه و کبد این جوان به شیراز منتقل می شود ادامه داد: همچنین قلب این دختر جوان در بیمارستان شهید چمران اصفهان به بیماری نیازمند که از نارسایی قلب در رنج بود پیوند زده شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا دو کلیه این بیمار مرگ مغزی در اصفهان پیوند نشد تصریح کرد: جانشین مناسبی برای کلیه های وی در اصفهان وجود نداشت بهمین دلیل به شیراز منتقل شد.
از ابتدای امسال تا کنون 24 نفر بیمار مبتلا به مرگ مغزی در استان اصفهان تحت عمل جراحی برداشت اعضا جهت پیوند عضو قرار گرفتند.
اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: