کد خبر: ۷۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 17
شفا آنلاین>بیمه و بانک> بر اساس گزارشی که موسسه خصوصی رتبه بندی اس اند پی روز گذشته منتشر کرد در نهایت بعد از لغو تحریم ها اقتصاد ایران توسعه می یابد و به رشد نظام مالی اسلامی کمک خواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، ایران در ماه ژوئیه با کشورهای چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا، آمریکا و آلمان به توافق رسید. به اعتقاد ما این می تواند با نهایی شدن مرحله لغو تحریم ها به شکوفایی اقتصاد ایران کمک کند.

ایران یکی از بزرگترین فعالان صنعتی است و حدود ۴۰ درصد از دارایی های بانکی اسلامی در جهان را به خود اختصاص داده است.

چنانچه توافق تایید شود و ایران بر تعهدات خود پای بند باشد، تحریم ها در نیمه اول سال ۲۰۱۶ لغو می شوند. بانک جهانی براورد می کند این امر به بهبود صادرات نفت و رساندن آن به مقدار صادرات دوران پیش از تحریم در سال ۲۰۱۲ ظرف مدت ۱۲ ماه کمک می کند. همچنین لغو تحریم ها می تواند دسترسی ایران به بازار مالی جهانی را بهبود بخشد.

بر این اساس، رشد GDP ایران حدود شش درصد در سال مالی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خواهد بود که در مقابل در سال ۲۰۱۵ بر اساس اطلاعات صندوق بین المللی پول برابر یک درصد است.

انتظار داریم دسترسی به بازار صکوک شانس کسب سرمایه برای پروژه های ایران و دیده شدن توسط سرمایه گذاران اسلامی جهانی را بعنوان فرصت جایگزین افزایش دهد. بازار مالی اسلامی نیز می تواند از حجم بالای پروژه های سرمایه گذاری پساتحریم سود ببرد. این امر به پشتیبانی از رشد در میان مدت کمک خواهد کرد.

یکی از تاثیرات ثانویه آن اما کاهش قیمت نفت است که فشار بیشتری به کشورهای صادرکننده نفت و کشورهایی که شدیداً به درآمدهای نفتی وابسته هستند وارد می کند و در عوض رشد نظام بانکی آنها را کند می کند.

 


 
 
 

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: