کد خبر: ۷۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 15
رئیس دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>آسیب ها>رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه خدمت به محرومان جامعه ذخیره‌ای برای آخرت است، گفت: فضای مجازی و مواد مخدر آسیب‌هایی است که نسل جوان کشور را تهدید می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین : حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی امروز در مراسم افتتاح 140 مدرسه بنیاد برکت در مناطق محروم کشور با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه اظهار داشت: 140 مدرسه‌ای که بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم کشور ساخته است، در آستانه سال تحصیلی جدید و در سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و این خدمت بسیار بزرگی است. 

وی افزود: حضرت فاطمه الگویی برای زنان عالم است و بسیار شایسته است که زنان جامعه ما با ظرایف زندگی ایشان آشنا شوند چرا که حضرت فاطمه فرزندانی را تربیت کرد که دنیا را تکان داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود به اهمیت این وزارتخانه و مخاطبان 40 میلیونی آن اشاره داشت که این موضوع کاملا مورد تایید است و آموزش و پرورش وزارتخانه بسیار مهمی است. در این نهاد باید تلاش کنیم تا آسیب‌ها شناسایی شوند.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به جلسه سران سه‌ قوه با رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی عنوان کرد: هم‌اکنون فضای مجازی به خانه تمام مردم نفوذ کرده است به گونه‌ای که در یک خانواده 4 یا 5 نفره زمانی که پدر از سر کار به خانه می‌آید مشاهده می‌کند که هر یک از فرزندان گوشی دستشان بوده و در گوشه‌ای نشسته و سرگرم هستند. در چنین شرایطی ارتباط افراد با یکدیگر قطع می‌شود و نرم‌افزارهای مختلف تحت عناوینی همچون وایبر آسیب‌های مختلفی را برای جوانان به همراه دارند و یکی از آسیب‌ها این است که از همان ابتدا دشمنان ذهن جوانان ایرانی را شکل می‌دهند.

وی ادامه داد: اخیرا رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است هر چه که داریم در اختیار متحدان و شرکای خود می‌گذاریم اما تنها یک چیز را نمی‌توانیم به اشتراک بگذاریم که آن اینترنت است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ابراز نگرانی مسئولان نسبت به مواد مخدر گفت: این مقوله به برخی مراکز آموزشی نیز کشیده شده است و خطر بزرگی است که خانواده‌ها را نابود می‌کند. معلمان در آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های باید در هدایت و تربیت نسل آینده احساس مسئولیت کنند. 

گلپایگانی اظهار داشت: هم‌اکنون خلأیی احساس می‌شود و آن این است که نسل قدیم در حال از بین رفتن هستند. از یاران صمیمی و قدیمی امام چند نفر باقی مانده‌اند، نسل در حال عوض شدن است. هم‌اکنون مسئولان نظام احساس مسئولیت کرده و با مردم همراه هستند، هفته‌ای نیست که رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدا دیدار نداشته باشد.

وی افزود: بشاگرد منطقه‌ای در سیستان و بلوچستان است که قبل از پیروزی انقلاب ساکنان آن حتی شناسنامه نداشتند. به یاد دارم اوایل انقلاب در دهه محرم به مناطق ناشناسی در حاشیه البرز رفتم که فاصله این مناطق با تهران 250 کیلومتر بیشتر نبود اما در روستاهای آن منطقه گوشت مردار می‌خوردند یعنی اگر دامشان می‌مرد آن را می‌خوردند این نشان دهنده آن بود که ساکنان این منطقه کوچکترین مسائل شرعی را نمی‌دانستند و از امکاناتی همچون جاده، برق و گاز محروم بودند اما پس از پیروزی انقلاب در این مناطق، مدرسه، درمانگاه و جاده ساخته شده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به کارکنان ستاد اجرایی فرمان امام گفت: دعا کنید که خداوند فرصت خدمت را از شما نگیرد. خنده‌ای که بر چهره یک مستضعف در اثر خدمت شما می‌نشیند ذخیره‌ای برای آخرت است.

گلپایگانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر محرومیت‌زدایی و کمک به مستضعفان تاکید دارند، بنابراین تا حدی که قدرت داریم باید به محرومان کمک کنیم.  یکی از مواردی که ما را زجر می‌دهد اسراف‌ها و ریخت و پاش‌هاست. در برخی از موارد مشاهده می‌کنیم که یک فرد ثروتمند عروسی مجللی را برای فرزندش برگزار می‌کند که در این مراسم اسراف بسیاری می‌شود. در روز قیامت از ما سوال می‌شود ثروتی که به دست آوردی از کجا به دست آوردی و چگونه مصرف کردید.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: