کد خبر: ۷۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 17
شفا آنلاین>تغذیه>دانشمندان فعال در ایستگاه بین المللی فضایی به تازگی در بسته های دریافتی خود سهمیه قابل توجهی از شکلات را دریافت خواهند کرد تا با مصرف این مواد شیرین، از استرس کاری شدید مربوط به این فضا تا حد بسیار زیادی بکاهند.
به گزارش شفا آنلاین، کار کردن در خارج از جو کره زمین فشارهای بسیار زیادی را بر روی جسم و روان انسان ایجاد می کند. این فشارها به حدی است که در بسیاری از موارد، دانشمندان ساکن این ایستگاه نمی توانند برای مدت ها پس از بازگشت به زمین نیز به شرایط عادی بازگردند.

حال راهکارهای مختلفی برای رفع این فشار در نظر گرفته می شود که برخی از آنها به ساختار خورد و خوراک ساکنان این ایستگاه مرتبط هستند.

آخرین روش به کار گرفته شده برای این افراد، مصرف محصولات شکلاتی است. استفاده از شکلات در ایستگاه فضایی بین المللی می تواند تا حدی فشار کاری خدمه این ایستگاه را کاهش دهد. فشار کاری بر روی این فضانوردان گاهی به حدی زیاد می شود که مقداری شکلات می تواند به آنها کمک بزرگی کند.

 به همین منظور ایستگاه فضایی بین المللی برای کاهش استرس کاری این فضانوردان برای آنها مقداری دراژه شکلاتی در نظر گرفته است و در بسته های ارسالی به این ایستگاه شاهد ارسال محصولات شکلاتی برای این دانشمندان خواهیم بود.س

در تصویر این خبر نیز شما می توانید به وضوح تصویر ظرفی از این شکلات ها را ببینید که در محیط بی وزن و بدون جاذبه ایستگاه فضایی بین المللی شناورند. این شکلات ها می تواند برای 45 خدمه این ایستگاه، میان وعده مناسبی باشد. به این ترتیب این شکلات ها موجب کثیفی محیط ایستگاه فضایی شده و در عین حال نیز به صورت کاملا در دسترس قرار خواهند داشت.

شایان ذکر است که این دانشمندان نمی توانند بیشتر از حد به مصرف شکلات بپردازند زیرا رژیم غذایی آنها بسیار حساب شده و ویژه است و بدن آنها باید در طول عملیات کاملا آماده و سالم باقی بماند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: