کد خبر: ۷۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
شفا آنلاین>سلامت>پس از به پايان رسيدن مراحل درمان بيماري سرطان، متخصصان اطمينان مي دهند که بيماري را پشت سر گذاشته ايد اما بايد اقداماتي انجام دهيد که احتمال بازگشت بيماري را کاهش دهد

به گزارش شفا آنلاین،هرچند گفته مي شود که موادمغذي موجود در غذاهاي طبيعي در حفظ سلامت موثر است، عوامل زيادي وجود دارد که تأثيرگذاري اين امر را کاهش مي دهد؛ از جمله روش کاشت و درو کردن محصول، سموم محيطي و اتخاذ برنامه غذايي ناسالم. از طرفي برخي داروها و بيماري ها مانع از جذب مواد مغذي در بدن مي شود. به همين علت پزشکان به بيماران خاص مکمل تجويز مي کنند تا هر نوع کمبود اصلاح شود. از آن جا که تداخل موادغذايي و داروها ممکن است روي درمان تأثير بگذارد، بهتر است در اين زمينه با پزشک مشورت شود.


اسيدهاي چرب امگا3 :

DHA و EPA (اسيدهاي چرب امگا3) مانع از افزايش سلول هاي سرطاني سينه مي شود. همچنين التهاب و خستگي مفرط را در بيماران کاهش مي دهد.

GLA نوع ديگر امگا3 کمک مي کند تا اسيد چرب در بدن متعادل بماند و تأثير ضدالتهابي آن افزايش پيدا کند.

دوز تهيه شده: روزي 2 تا 3گرم ترکيبي EPA و DHA همراه با حداقل روزي يک تا 2گرم GLA.

 

ايزوتيوسيانات و ايندوليل متان:

ايزوتيوسيانات به وفور در سبزيجاتي مانند کلم بروکلي، گل کلم و کلم يافت مي شود و تأثير ضدتومور آن زياد است. ايندوليل متان هم مانع افزايش سلول هاي سرطاني مي شود. ايندوليل متان، سوخت و ساز استروژن را متعادل مي کند.

 

کورکومين:

عصاره زردچوبه که مانع از بروز سلول هاي متعدد توموري مي شود، سلول هاي سرطاني را به درمان هاي ديگر نيز حساس مي کند. ميزان مصرف آن به نوع کورکومين بستگي دارد. نوع مريوا (Meriva) و لانگويدا (Longvida) به طور موثرتري در بدن جذب مي شود.

 

عصاره چاي سبز:

کاتکينز، نوعي آنتي اکسيدان به ويژه EGCG داراي خاصيت ضد متاستاز است و باعث تأثير بهتر درمان هاي ديگر نيز مي شود.

 

رسويراترول:

اين ماده که در انگور قرمز يافت مي شود روي متيل دار کردن يا متيلاسيون ژن هاي زنان که در معرض خطر بالاي سرطان سينه قرار دارند، تأثير مي گذارد و باعث کاهش سموم پرتو درماني مي شود.

 

خارمريم: سيلي مارين موجود در خارمريم داراي خاصيت متاستاز است و مي تواند تأثير درمان سرطان را بيشتر کند؛ متخصصان دوز 100 تا 200 ميلي گرم در روز را توصيه مي کنند.

 

کوئرستين:

اين نوعي آنتي اکسيدان است که داراي مکانيزم متعددي است، مانع از تکثير سلول هاي سرطاني مي شود و متابوليزم استروژن را تغيير مي دهد.

 

عصاره دانه انگور:

مانع از توليد سلول هاي سرطاني مي شود.

 

ملاتونين:

مصرف مکمل هاي ملاتونين علاوه بر بهبود، باعث تأثيرگذاري بيشتر درمان هاي مرسوم سرطان نيز مي شود. مصرف روزي 20ميلي گرم توصيه شده است.

 

ويتامين E:اين ويتامين خاصيت ضدسرطاني دارد.

 

ويتامين K2:

در حفظ سلامت استخوان و سيستم قلبي عروقي نقش دارد. مصرف زياد آن باعث کاهش سرطان و مرگ و مير مي شود و تأثير مثبتي روي درمان دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: