کد خبر: ۷۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 09
شفاآنلاین:سلامت>درمان>محققان موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری هند با بررسی و مقایسه پروتئین‌های مایع رحمی زنان بارور و نابارور به تکنیکی جدید برای تشخیص و مدیریت ناباروری زنان دست یافتند.

به گزارش شفا آنلاین : دکتر گتانجالی ساچدوا، محقق گروه زیست شناسی نخستی‌ها در موسسه ملی تحقیقات بهداشت باروری بمبئی  با بیان اینکه رحم اندام پذیرنده جنین است که برای نگهداری و حمایت طولانی مدت از جنین، نیازمند ویژگی های خاص است، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم برای نگهداری از جنین ترشحات لایه داخلی رحم (آندومتر) است که توسط پروتئین‌های ویژه‌ای در طول چرخه جنسی تولید و ترشح می شود.

وی اضافه کرد: در مطالعات گذشته تصور بر آن بود که ترشحات رحم تنها در فاصله بین لقاح و برقراری ارتباط خونی مادر و جنین که در انسان حدود 5 روز طول می کشد و در طول آن جنین تازه تشکیل شده تنها از ترشحات رحم تغذیه می کند، ارزشمند است.

این عضو گروه زیست شناسی تحقیقات بمبئی، تصریح کرد: مطالعات اخیر حاکی از آن است که ترشحات رحم نقش موثرتری را ایفا می‌کند همچنین محتوی این مایع می‌تواند نشان دهنده سلامت یا عدم سلامت رحم باشد.

ساچدوا با بیان اینکه پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات بهداشت ناباروری بمبئی، تحقیق گسترده ای را در خصوص محتوی پروتئینی مایع رحمی زنان سالم و نابارور و مقایسه آنها انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: این تحقیق که جایزه پژوهشی پژوهشگاه رویان در رشته ناباروری زنان را کسب کرده است، به شناسایی پروتئین‌های موجود در مایع رحمی و تشخیص تفاوت‌های موجود میان مایع رحمی زنان سالم و نابارور پرداخته است.

وی در پایان یادآور شد: بر طبق این پژوهش، پروتئین‌هایی در مایع رحمی وجود دارد که می توان از آنها در تشخیص و مدیریت ناباروری استفاده کرد و این نتایج با بررسی بیشتر می تواند به بخش درمان تعمیم داده شود و برای کشف روش‌های ساده تر در شناسایی نقایص رحمی مورد استفاده قرار گیرد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: