کد خبر: ۷۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 08
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات جدید نشان داده است که این روش پخت و پز برنج حاوی مقدار بالایی آرسنیک است که برای سلامت بدن یک تهدید جدی می‌باشد.
به گزارش شفا آنلاین،مصرف سموم و آلاینده‌های صنعتی از گذشته وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد. متأسفانه والدین با این باور غلط که برنج عاری از هر گونه آرسنیک شیمیایی است آن را در هر وعده خوراک غذایی فرزندان خود قرار می‌دهند.

دانشمندان بریتانیا هشدار داده‌اند که برنج کشت شده آلوده بوده و حاوی مقداری آرسنیک شیمیایی می‌باشد.

در اینجا قصد داریم با ارائه روش پختی جدید خبر خوشی را به شما بدهیم. باید گفت که این روش پخت برای مصرف کودکان بی‌خطر بوده و آثار منفی آن را از بین می‌برد.

توصیه می‌شود که از دستگاه قهوه جوش استفاده کنید، چرا که باعث می‌شود چیزی حدود 85درصد از میزان آرسنیک کم شود. همچنین میزان مابقی آرسنیک نیز کاملاً بی‌خطر می‌باشد.

این فرآیند در حال حاضر ثبت اختراع نیست اما دانشگاه کوئینز در بلفاست به دنبال ثبت آن به دلیل اعتبار در پخت و پز می‌باشد.

برنج به طور کلی 10 برابر بیشتر از سایر مواد غذایی آرسنیک غیرآلی دارد. این بدان معناست افرادی که به طور منظم در رژیم غذایی خود برنج دارند مقدار زیادی آرسنیک ناسالم را وارد بدن خود می‌کنند. 

علاوه بر این در روش کلی پخت برنج به این طریق که آب را جوش آورده و سپس برنج را می‌پزند (روش آبکش کردن) بسیار بهتر از روش‌های دیگر است، چرا که میزان آرسنیک آن کم می‌باشد. موفقیت این روش پخت 57 تا 58 درصد بیشتر از دیگر روش‌هایی است که در آن آرسنیک موجود است.

باید افزود: که میزان بالای آرسنیک باعث بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، ریه و سرطان مثانه و آسیب سیستم عصبی می‌شود.

گفتنی است که برنج قهوه‌ای به نسبت نوع سفید آن از آرسنیک بالاتری برخوردار است. همچنین در یک کشف جدید و وحشتناک مشخص شد که میزان وجود آرسنیک در شیر برنج به شدت زیاد است که به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که کودکان مصرف کنند. 

متأسفانه کمیسیون اروپا مشخص کرده است که برخی محصولات چون غلات صبحانه شامل این سطح بالا از آرسنیک هستند که به طور مستقیم برای مصرف نوزادان و کودکان نوپا قرار می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: