کد خبر: ۷۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 01
شفاآنلاین:اجتماعی>شهری>همزمان با برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران ؛مهدی چمران رئیس شورای شهر و مرتضی طلایی نائب رئیس شدند.

به گزارش شفاآنلاین ،انتخابات هیات رییسه سومین سال از دوره چهارم شورای شهر تهران صبح امروز با حضور تمام اعضای شورای شهر و در رقابتی تنگاتنگ مهدی چمران با کسب 17 رأی اصولگرایان توانست رئیس شورا باقی بماند.

  در ابتدای جلسه اعضاء برای شرکت آرای خود را به گلدان طلایی انتخاب رئیس انداخته و نهایتا احمد مسجدجامعی با 13 رأی و مهدی چمران با 17 رأی توانستند نظر همسنگرانشان را جلب کنند و این در حالی است که یکی از اعضا نیز رأی سفید خود را به گلدان انداخته بود.

پیش از آغاز جلسه علنی الهه راستگو، عضو هیات رییسه شورای شهر ، رسما کناره‌گیری خود را از انتخابات هیات رییسه اعلام کرد.

  الهه راستگو، عضو هیات رییسه سال‌های اول و دوم شورای شهر چهارم پیش از رسمیت یافتن جلسه امروز شورای شهر به طور رسمی در جمع خبرنگاران، عدم تمایل خود مبنی بر کاندیداتوری هیات رییسه را اعلام کرد.

وی که چندی پیش در دیدار با اصحاب رسانه احتمال عدم کاندیداتوری خود را مطرح کرده بود، امروز این تصمیم خود را علنی کرد.

  در حالی جلسه شورای شهر برای انتخابات هیات رییسه آغاز شده است که تا این لحظه ، شجاع‌پوریان، مسجدجامعی، سرخو، تندگویان در جلسه حاضر نشده‌اند و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی نیز بنا بر اعلام قناعتی، منشی عضو هیات رییسه، در حال حاضر برای انجام عمل جراحی در اتاق عمل به سر می‌برد.

حضور فعال ورزشکاران شورا

  در دقایق ابتدایی جلسه علنی امروز، ورزشکاران حضور جدی داشتند به طوری که حسین رضازاده که عمدتا در جلسات غیبت دارد، از دقایق اولیه در جلسه حضور داشت. همچنین هادی ساعی، عباس جدیدی و علیرضا دبیر نیز از دقایقی پیش از آغاز جلسه، در صحن حاضر شدند.

  در حالی که احمدمسجدجامعی، گزینه اصلاح‌طلبان 9:39 وارد جلسه شد، الهه راستگو فوت مادربزرگ مرتضی طلایی را تسلیت گفت.

در حالی که مسجدجامعی در صحن علنی شورا با در دست داشتن روزنامه‌ای آن را مطالعه می‌کند، جلسات سه نفره اعضا بایکدیگر برپاست.

درطول ایراد تذکرات پیش از دستور اعضا شورا جلسات سه نفره رونق داشت بگونه‌ای که دوستی، مسجدجامعی و مختاباد جلساتی کوتاه داشتند.

همچنین پیرهادی نیز در میانه تذکر اقبال شاکری به سمت مسجدجامعی رفته و درگوشه صحن، جلسه‌ای کوتاه داشتند.

دنیامالی، سرخو و انصاری نیز صحبتهایی با یکدیگر داشته و حتی دنیامالی مطلبی را از گوشی تلفن خود به دوستی نشان داد.


انتخابات هیات رئیسه شورا

درخواست پنج عضو شورا برای تغییر دستور جلسه و قراردادن برگزاری انتخابات در دستور اول

درساعت 9:54 تمامی اعضا شورای شهر به صحن شورا واردشدند. پیرهادی و حبیب کاشانی صحبت می‌کردند و این درحالی است که حبیب کاشانی از آغاز جلسه حضورفعالی داشته و با تک تک اعضاء دیدار داشته است. وی با مختاباد، دوستی، شیبانی و... تاکنون صحبت کرده است.

صحبت‌های انصاری و جدیدی

غلامرضا انصاری دقایقی طولانی با عباس جدیدی صحبت کرد. این سخنان بگونه‌ای بود که انصاری از تذکر پیش از دستور خود انصراف داد تا همچنان با جدیدی صحبت کند.

جدیدی و رضازاده صحبت‌ کرده و می‌خندند. جلسه‌ سه نفره سروری، پیرهادی و دبیر برپاست. در این هنگام مهدی چمران تغییر دستورجلسه می‌دهد و حال جلسه بین دبیر، پیرهادی و رضازاده برپاست.

 مهدی چمران تغییر دستورجلسه و انجام انتخابات را به دلیل رسیدن حجت السلام ناصحی به بیمارستان تغییر داد و گفت: ضرورتی برای ارایه گزارش یکساله نیست و 135مورد مصوبات داشتیم.

وی افزود: در این یکسال 20 صورتجلسه نام گذاری و 203 مصوبه باغات داشتیم که تمامی این عملکرد به خاطرخدا بوده است.

چمران به سخنان برادرش مبنی براینکه خدا بداند که می‌داند کافی است گفت: تمامی ما وظیفه کار داشتیم و اگر کار درستی نکردیم وقت خود را تلف کردیم.

چمران خطاب به دوستی درخواست کرد در جای خود بنشیند و گفت: فرصت لابی تمام شده که دوستی نیز گفت لابی انجام شده است.

چمران با بیان اینکه نیازی به هیجان نیست، از خبرنگاران و افراد بغیر از اعضاء خواست صحن را ترک کرده تا شائبه‌ای ایجاد نشود.

سومین انتخابات هیات رییسه کلید خورد

در حالی سومین انتخابات هیات رییسه کلید خورد که صحبت‌های مداوم جدیدی و رضازاده همچنانت ادامه دارد و در عین حال جدیدی مدام با دبیر و پیرهادی صحبت می‌کند.


چمران از اعضاء می‌خواهد در صحن تردد بیش از حد نداشته باشند.

برگه‌های زردرنگ انتخابات هیات رییسه توزیع شد

برگه‌های زردرنگ انتخابات هیات رییسه درساعت10:16میان اعضا توزیع شد.

معاونان شهردار اعم از پشم‌چی‌زاده، معاون شهرسازی و عبدالهی معاون خدمات شهری در صحن علنی حضور دارند.

شیبانی اولین فردی است که رای خود را به صندوق انداخت.

اصلاح طلبان جلسه‌ای چهارنفره برپا کرده‌اند. شجاع پوریان رای خود را درحالی که بروی آن نوشته بود "مسجدجامعی" بگونه‌ای گرفت که عکاسان خبری از آن عکس بگیرند.

آراء جمع شد. ساعی و مختاباد برای نظارت برشمارش آراء به جایگاه می‌آیند.

چمران با 17رای رییس باقی ماند. مسجدجامعی 13 رأی آورد و یک رای سفید نیز در گلدان بود. قناعتی اولین فردی بود که به چمران تبریک گفت.

مسجدجامعی پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه، مجددا به مطالعه روزنامه مشغول شد.

به گزارش ایسنا، طلایی با 16 رای نایب رییس باقی ماند این در حالیست که حکیمی پور با 15رای و تنها با اختلاف یک رای نسبت به طلائی نتوانست نایب رییس شود.

انتخابات منشی‌ها آغاز شد

اصلاح طلبان، مهدی تندگویان و شجاع پوریان را به عنوان گزینه مطرح کردند و اصولگرایان نیز پیرهادی و قناعتی را به عنوان گزینه منشی هیات رییسه معرفی کردند.

هم اکنون برگه‌های رای میان اعضاء توزیع شد. صدای خنده پیرهادی و دبیر توجه حضار را به خود جلب کرد.

اسماعیل دوستی پس از انتخابات نایب رییس به نزد دبیر، پیرهادی و حافظی آمد و درحالی که شجاع پوریان را خطاب قرار می‌داد به شوخی گفت: ما اصلاح طلبان می‌بازیم و خوشحالم، اصولگرایان برده‌اند اما پکر هستند.

آغاز شمارش آراء منشی‌های هیات رییسه

به گزارش ایسنا، پیرهادی و قناعتی هر یک با 17 رأی به عنوان منشی‌های شورای شهر انتخاب شدند. تندگویان و شجاع پوریان نیز هرکدام 14رأی آوردند.

اسماعیل دوستی و رضا تقی پور(سخنگوی فعلی شورا) به عنوان کاندیدای سخنگوی شورا معرفی شدند.



انتخابات هیات رئیسه شورا

  شمارش انتخاب سخنگو آغاز شد و اولین رأی برای تقی پور درآمد که چمران به شوخی اعلام کرد که تا آخرش تقی پورسخنگو است، اما در ادامه با خواندن مابقی آراء هنگامی که آراء دوستی پیشی گرفت قناعتی به شوخی گفت که لابی کردید که در نهایت تقی پور با 16رأی به عنوان سخنگوی شورای شهر انتخاب شد و دوستی با 14 رأی و یک رأی سفید نتوانست سخنگو شود و در ابتدا اشتباها بین خبرنگاران موضوع انتخاب دوستی به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران اعلام شد.

  برخی از خبرنگاران شروع به دست زدن کردند که با تذکر چمران رو برو شد و گفت: خواهش میکنم، ازین کارها نداشتیم.

  در پایان انتخابات هیئت رییسه شورای شهر تهران مرتضی طلایی از همسنگرانش تشکر کرد و پیشنهاد داد: جلسه امروز شورای شهر یکساعت زودتر تعطیل شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: