کد خبر: ۷۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
شفاآنلاین: نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت مایه خوشحالی وآرامش خیال ملت و درعین حال موجب قطع منافع گزاف عده ای شد که به صورت زیر زمینی و قاچاق بسیاری از اقلام مورد نیاز را به قیمت گزاف به مردم می فروختند.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر هادی قوامی در خصوص اظهار نظر اخیر برخی نمایندگان در خصوص وزارت بهداشت، اظهار داشت: بر خلاف ادعای مطرح شده یک چهارم بودجه عمومی در اختیار وزارت بهداشت نیست. همچنین در خصوص یک درصد ارزش افزوده حاصل از هدفندی یارانه ها نیز معادل آنچه وصول شده است، در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته و حدود تنها یک سوم از این محل به وزارت بهداشت تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: خیلی از ردیف هایی که در بودجه تصویب می شود به طور کامل تخصیص نمی یابد و ملاک بررسی و اظهار نظر باید میزان پرداختی خزانه به دستگاه باشد.

قوامی با بیان اینکه با همین میزان رقم تخصیص داده شده که با رقم مصوب نیز فاصله زیادی دارد، تحولات بزرگی در بخش بهداشت و درمان محقق شده است، گفت: وزارت بهداشت با منابع محدود کارهای بزرگی انجام داد که تنها با مدیریت منابع و کاهش هزینه ها ممکن بود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب قطع منافع عده ای شد که به صورت زیر زمینی و یا بعضا قاچاق بسیاری از اقلام و کالاهای مورد نیاز را به قیمت گزاف به مردم می فروختند، خاطر نشان کرد: قطع منابع این عده بی شک موجب بروز اعتراضات و زمزمه هایی است که سعی در ناکارآمد جلوه دادن این طرح دارند.

قوامی همچنین تاکید کرد: هر طرحی قطعا ممکن است نواقصی نیز داشته باشد اما نباید در جامعه نااطمینانی ایجاد کرد، یک روز یک طرح را مورد حمایت قرار داد و در میانه راه آن را محکوم کرد، بروز چنین رفتارهای دوگانه ای به جامعه لطمه می زند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: نباید اصل کار بزرگ انجام شده که همانا ایجاد تحولی عظیم در حوزه سلامت است را زیر سئوال برد و باید مسیر را به گونه ای هموار کرد که با حمایت از طرح تحول نظام سلامت و تضمین دوام آن در درازمدت و با اثرگذاری بالا مردم بیش از گذشته بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

قوامی بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده عده ای که از آب گل آلود ماهی می گیرند، گفت: باید در طول زمان به حل مشکلات پرداخت و انچه که دستاوردهای اجرای برنامه تحول نظام سلامت از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته نشان دهنده موفقیت وزارت بهداشت است.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: همواره با توجه به محدودیت های اعتباری بین رقم مصوب برای دستگاه و آنچه که به آن تخصیص داده می شود فاصله وجود دارد و باید ملاک ارزیابی رقم تخصیص یافته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: