کد خبر: ۷۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
شفاآنلاین :سلامت >سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه راهکار افزایش جمعیت بخشنامه و فشارهای قانونی نیست، گفت: بی توجهی به مسکن و اشتغال کاهش جمعیت را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شفاآنلاین ،دکترمحمدحسین قربانی ضمن اعلام این مطلب، درخصوص ضرورت توجه به شیب ملایم افزایش جمعیت، گفت: متاسفانه در طی 5 ساله گذشته جامعه به طور شدید با کاهش جمعیت روبه رو شده که این موضوع به طور حتم زنگ خطری برای کشور است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه راهکار افزایش جمعیت بخشنامه و فشارهای قانونی نیست، افزود: در گام اول برای رشد جمعیت باید بستر وزیرساخت ها را آماده کرد، به عنوان مثال برای افزایش جمعیت باید به مولفه‌هایی همچون مسکن، اشتغال، زمین و آب کافی توجه کرد؛ بنابراین تا زمانی که سرانه آب، تولید و صنعت کافی برای جمعیت فعلی مناسب نیست چطور می توان به رشد جمعیت فکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه ذائقه مردم در حال حاضر به سمت رفاه طلبی، آسایش و زندگی شهرنشینی سوق پیدا کرده است، تصریح کرد: همچنین مواردی چون عدم توجه به اشتغال و تولید، زوج‌های جوان را ترغیب به نداشتن فرزند می کند، بنابراین برای افزایش جمعیت باید به اعتقادات و شاخص های فرهنگی مردم توجه کرد؛ زیرا در طی چند ماه گذشته با تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان کشور منحنی افزایش جمعیت شیب ملایمی را طی می کند.

قربانی با اشاره به اینکه لوایح و طرح‌ها در مجلس منجر به افزایش تولید نمی‌شود، گفت: خوشبختانه درسال 93 بسیاری از محدویت‌های بیمه‌ای برای فرزند چهارم به بعد برداشته شد، ازاین رو برای جلوگیری از بحث‌ها و اقدامات غیرکارشناسی در افزایش جمعیت به موارد و موضوعات فرهنگی در این زمینه باید توجه کرد.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه دراین مسیر توجه به تامین مسکن،اشتغال و معیشت خانواده ها ضروری است، افزود: همچنین افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه در افزایش جمعیت بسیار موثر است، البته ذکر این نکته بسیار مهم است مبنی بر اینکه بی توجهی به مواردی نظیر مسکن و اشتغال افزایش جمعیت را از سطح نرمال خارج می کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه تنها به دولت گفته شود چرا افزایش اشتغال صورت نمی گیرد، اصلا صحیح نیست، زیرا در حال حاضر حدود 90 درصد بودجه عمومی کشور صرف هزینه‌های جاری می شود؛ بنابراین اشتغال‌زایی از طریق افزایش مشاغل دولتی و پشت میزنشینی امکان‌پذیر نیست؛ باید گفت که متاسفانه نیروهای مشغول به کار در ادارات و نهاد ها هم اکنون نیروهای کارآمد نیستند؛ ازاین رو باید تنها در زمینه تولید، صنعت و کشاورزی سرمایه گذاری کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: