کد خبر: ۷۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 03
شفا آنلاین>تغذیه>قهوه از نوشیدنی های پرطرفدار مردم دنیا محسوب می شود.
به گزارش شفا آنلاین،قهوه از نوشیدنی های پرطرفدار و دومین تجارت قانونی دنیا محسوب می شود.

 واژه قهوه از یک زبان اتیوپیایی و یایک زبان آفریقایی دیگر گرفته شده باشد و در اصل نام منطقه‌ای به نام کفا در جنوب غربی اتیوپی بوده است. گمان می‌رود که گیاه قهوه در ابتدا آن جا یافت شده. در ضمن مردم آن منطقه به این گیاه بون می‌گویند.

اسلام نوشیدنی‌های الکلی را حرام بشمار می‌آورد و نوشیدنی قهوه به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌شد. این نوشیدنی از قرن ۱۳ میلادی شروع به محبوب شدن کرد و تا اوایل قرن ۱۵ میلادی در مصر، شام و عثمانی پرمصرف شد و در همه این شهرها قهوه‌خانه‌هایی برپا شد.

قهوه از دو مسیر به اروپا راه یافت، از طریق تجارت زمینی امپراتوری عثمانی و از طریق تجارت دریایی، از بندرهای یمن و شاخ آفریقا.

در ابتدا در اروپا به قهوه، به عنوان نوشیدنی مسلمانان، با دیده شک نگریسته می‌شد ولی مانند خاورمیانه، در اروپا نیز قهوه‌خانه‌ها به مکانی برای معاشرت، مطالعه و تبادل نظر دربارهٔ موضوعات روز بدل شد.

قهوه در در زمان صفویه جای خود را در میان نوشیدنی‌های روزانه ایرانیها باز کرد و امروزه نوشیدن انواع قهوه از جمله قهوه فرانسه، اسپرسو، کاپوچینو و قهوه فوری و شیرقهوه طرفداران زیادی پیدا کرده. 

امروزه مردم در نیا به روش های مخصوص خود قهوه را دم می کنند اما  آیا تا به حال شنیده اید که کسی در فنجان قهوه کره گذاشته باشد و آیا این کار فایده ای دارد؟

در اینجا با برخی از فایده های عجیب اضافه کردن کره البته به شرط آنکه شور نباشد ، به فنجان قهوه آشنا می شوید.

1 – قرار دادن کره در قهوه باعث تنظیم میزان کلسترول و کاهش چربی بدن می شود و از بیماریهای قلبی می کاهد. علاوه بر این که این کار منبع خوبی برای تامین و یتامین K محسوب می شود.

2 – بافت ملکولی وهورمونی ایجاد می کند و روغن های مفید برای مغز را تامین می کند و همچنین ضد التهاب است و مانع از ابتلا به بیماری های سخت و دشوار می شود.

3 – نوشیدن یک فنجان قهوه با کره در هر صبح باعث سوخت و ساز چربی ها در طول روز می شود و برای افرادی که با افزایش وزن دست به گریبان هستند، مفید است.

4 – کره به شما انرژی لازم در طول روز را می بخشد و جایگزین خوبی برای کربوهیدراتها به شمار می رود.

5 – دو قاشق کره در یک فنجان قهوه باعث در هم آمیخته شدن چربی قهوه با چربی کره می شود و جایگزین مناسبی برای صبحانه است و به جسم شما در طول روز پویایی می بخشد.

با اینکه از مضرات کره بسیار شنیده ایم اما این روش توسط برخی از متخصصان تغذیه تجویز می شود اما باید قبل از مصرف این نوشیدنی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب ها: قهوه ، کره ، کلسترول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: