کد خبر: ۷۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>غلامعلي عکاشه ازجمله پزشکان با تجربه‌ايست که سالها در کنار کارهاي علمي و پژوهشي و درمان بيماران به عنوان متخصص و جراح استخوان و مفاصل، به طور جدي در فعاليت‌هاي صنفي هم حضور دارد و در حال حاضر رئيس انجمن جراحان ارتوپد ايران است.

به گزارش شفا آنلاین،به نقل از روزنامه سپید عکاشه حقوق مردم و پزشکان را کاملا درهم تنيده توصيف کرد و گفت: «ما بايد حقوق پزشکان و حقوق مردم را پابه‌پاي هم مراعات کنيم، به طوريکه پزشکان زياده‌طلبي نکنند و مردم هم فکر نکنند که بايد حقوقي بيشتر از حق طبيعي خود طلب کنند که نتيجه اين فکر، منجر به اتفاقات حاشيه‌اي اخير در رابطه پزشک و بيمار مي‌شود.»

وي با تاکيدبر اينکه نبايد تحت تاثير فضاي غالب قرار گرفت، اضافه کرد: «نبايد اجازه دهيم که از اتفاقات تلخ اين‌چنيني، سوءاستفاده شود. بنده اصلا مايل نيستم که روند پيشرفت کشور تحت تاثير اين فضاسازي‌ها قرار گيرد. ولي در عين‌حال از حقوق خودمان هم دفاع مي‌کنيم.»


صداوسيما و وزير بهداشت اجازه ندادند جامعه پزشکي از مقدس‌ترين گروه‌هاي مرجع باقي بماند

رئيس انجمن جراحان ارتوپد ايران با طرح ادعاي نقش متوليان حوزه بهداشت و رسانه ملي در خدشه‌دار شدن روابط بين پزشک و بيمار، تصريح کرد: «من فکر مي‌کنم که اگر خود وزير محترم بهداشت و صداوسيما اين جو بي‌اعتمادي را بين مردم و پزشکان به وجود نمي‌آوردند، هميشه اين قشر مي‌توانستند به عنوان يکي از مقدس‌ترين گروه‌هاي مرجع براي مردم باقي بمانند.» غلامعلي عکاشه در پاسخ به اين سوال که وزير بهداشت و مهران مديري، تا چه اندازه در تخريب اعتماد متقابل بين مردم و جامعه پزشکي نقش داشته‌اند؟

به قصور بخشي از جامعه پزشکي نيز اشاره و خاطرنشان کرد: «شما مي‌دانيد که ساليانه در جاده‌هاي کشور حدود 25 هزار نفر کشته مي‌شوند، ولي جوي که ايجاد مي‌شود، جوي نيست که در اثر آن تمام رانندگان را محکوم کنند.

به دليل اينکه مي‌گويند در حوزه رانندگي ممکن است اين اتفاق بيفتد. اما اگر در حوزه روحانيت و پزشکي که هر دو حوزه مقدسي هستند و حضرت محمد(ص) از آنها به عنوان علم الاديان و علم الابدان نام برده است، اشکالي به وجود بيايد، بزرگنمايي آن بيشتر است.

اگر يک يا دو مريض در اثر سهل‌انگاري يا ناداني يا ناتواني بعضي از پزشکان از دنيا بروند، شايد حتي اندازه آن 25 هزار نفري که در اثر تصادف جان خود را از دست داده‌‌اند، جو عمومي را آزرده کند. بنابراين همه تقصير هم به گردن وزير و صداوسيما نيست. هرچند سهم آنان خيلي بزرگ است، ولي به خود ما هم انتقاداتي وارد است.»


وقتي وزير بهداشت در صداوسيما از تخلف يک نفر بگويد، آن يک نفر تبديل به يک جامعه مي‌شود

عکاشه رسانه‌اي کردن مشکلات احتمالي موجود در يک جامعه آن هم به‌وسيله يک مسئول رسمي را باعث بزرگنمايي کاذب آن مشکل دانست و خاطرنشان کرد: «اين شکل گفتار از يک مقام رسمي و پخش آن از صداوسيما، تاثير ماهوي در آن رفتارهاي غلطي دارد که يک درصد جامعه پزشکي ممکن است به آن دچار باشند. يعني اينکه وقتي اين‌صحبت‌ها گفته شود، در اذهان مردم آن يک درصد ، مثلا تبديل به نود و هفت درصد مي‌شود. ضمن اينکه آقاي وزيري که اين حرف‌ها را مي‌زند، خودش قبل از وزارت، فعال بخش خصوصي بوده. يعني ايشان که خود نسبت به شرايط آگاه است، نبايد با تغيير موقعيت، شکل گفتار خود را نيز عوض کند.»

وي اضافه کرد: «ممکن است در جايي گفته شود که يک پزشک فلان کار خطا را انجام داده است، ولي همين حرف وقتي از صداوسيما پخش مي‌شود، آن يک نفر تعبير به يک جامعه مي‌شود. يعني چنين تصور مي‌شود که «پزشکان» يا «جامعه پزشکي» آن کار خطا را انجام داده‌اند.» وي نقش انجمن‌هاي پزشکي در کشف و کنترل تخلفات را فراموش شده خواند و افزود: «اگر خطايي هم جايي اتفاق مي‌افتد، بهتر است خود انجمن‌هاي پزشکي اعلام کنند که اين تخلفات در حوزه ما رخ داده‌ است و خود ما آنها را تصحيح مي‌کنيم.

چون به نظر من عباراتي مانند «زيرميزي»، «تقلب» و «دزدي» وقتي از طرف يک وزير مطرح مي‌شود، آن وقت معاني آنها با «فحشا» هيچ فرقي پيدا نمي‌کند. اصلا به صلاح نيست که وزير بهداشت کشور اين حرف‌ها را بگويد. ايشان مي‌تواند ما را به دفتر خود دعوت کند و بگويد که مثلا اين اتفاقات در حال وقوع است و شما بايد از آن جلوگيري کنيد. نه اينکه اين حرف‌ها را در تلويزيون مطرح کند. حالا بگذريم که ايشان نه تنها ما را دعوت نمي‌کند، بلکه خود ما هم که نزد ايشان رفتيم، راه‌مان ندادند.»

عکاشه در تشريح دقيق‌تر نقش صداوسيما در خدشه‌دار کردن وجهه جامعه پزشکي گفت: «متاسفانه نمي‌دانم به چه دليلي اما صداوسيما از دوران قديم در برابر جامعه پزشکي شمشير را از رو بسته و تمام مشکلات و مسائل جامعه ايراني را فقط منتسب به پزشکان مي‌کند و اين احساس را منتقل مي‌کند که اگر يک پزشک، مرتکب کار خلافي نشود، ديگر همه مشکلات کشور حل شده است.


حرف و پيام صداوسيما هم برد اجتماعي خيلي بالايي دارد. همانطور که وقتي از دکتر قريب يک سريال مي‌سازند، آن را مقدس مي‌کنند، به همان ترتيب نيز وقتي يک پزشک را به عنوان دزد‌، خلافکار، ندانم‌کار و متقلب نشان مي‌دهند، حداقل در افکار عمومي جامعه ايراني تاثير خود را خواهد گذاشت. همه‌جا انتقاد و طنز هست و از همه رشته‌ها صحبت به ميان مي‌آيد، اما در يک چارچوب مشخص و ضمنا حق دفاع را به طرف مقابل مي‌دهند.

وقتي سه‌ چهار سال پيش هم يک جوي عليه پزشکان درست شده بود، من نامه‌اي به آقاي ضرغامي رئيس وقت صداوسيما نوشتم و از ايشان خواستم که در برابر حرف‌هاي زده شده، به من هم اجازه داده شود که ده دقيقه در يک برنامه تلويزيوني از حق پزشکان دفاع کنم. آن زمان حداقل آقاي ضرغامي يک جواب خوبي به نامه من داد و از طريق رئيس دفتر خود به من گفت که ما خودمان خواسته‌هاي شما را اجرا مي‌کنيم، اگر قابل قبول نبود، آن وقت شما بياييد و شخصا صحبت کنيد.

بعد از آن نيز جو تاحدي ساکت شد و من اميدوار بودم که در دوره جديد اوضاع بهتر شود. ولي متاسفانه اين‌بار به وسيله متولي درمان و حوزه سلامت که خود وزارت بهداشت باشد، يک جو بي‌اعتمادي درست شد و صداوسيما هم از اين استفاده کرد و به اين جو دامن زد.»

وي ادامه داد: «بنابراين بخشي از اين جو بي‌اعتمادي، مربوط به عملکرد يک درصد از پزشکان است که در اين هيچ بحثي نيست. اما بزرگنمايي اين اعمال خلاف يا اشتباهي که در حوزه پزشکي وجود دارد، به‌وسيله رسانه‌هاي گروهي و در رأس آنها صداوسيما انجام شد و بخش رسمي آن، وزارت بهداشت و درمان بود که در حقيقت بر جو ايجاد شده، صحه گذاشت و يک درصد را مترادف کرد با کل جامعه پزشکي.»

رئيس انجمن جراحان ارتوپد ايران در پاسخ به اين سوال که آيا شما به وجود پديده‌اي به نام زيرميزي معتقد هستيد يا نه؟ گفت: «بله تعداد بسيار کمي هستند که متاسفانه پول‌هاي پنهاني دريافت مي‌کنند ولي گاهي اوقات هم از واژه «زيرميزي» به غلط استفاده مي‌شود. زيرميزي يعني چه؟ منِ نوعي زيرميزي نمي‌گيرم. من حق خودم را مي‌گيرم و اتفاقا روي ميز هم مي‌گيرم. اگر کسي هم نداشته باشد، بخش درمان دولتي بايد پاسخگو باشد.

من 32 سال به رايگان براي اين مردم کار کرده‌ام. الان ديگه در بخش خصوصي هستم. يک بيماري من را انتخاب مي‌کند، نزد من مي‌آيد و مي‌خواهد که حتما من او را عمل کنم. بسيار خب. من براساس تعرفه مي‌گويم حداقل دستمزدي که براي اين عمل دريافت مي‌کنم اين ميزان است. اگر داشته باشد که پرداخت مي‌کند. ولي اگر نداشته باشد، اصلا نمي‌گيرم. ولي اين درست نيست که يک تعرفه‌اي تعريف کنند و بگويند از دارا و ندار اينقدر بگير.»

اين جراح و متخصص ارتوپدي با نامناسب خواندن تعرفه‌هاي تعيين شده براي بخش‌هاي مختلف پزشکي گفت: «شما تصور کنيد که آيا هرگز لازم بوده که براي چهره‌هايي نظير ابوعلي‌سينا، دکتر قريب، دکتر فاضل و امثال اين اساتيد، تعرفه تعيين شود؟ بسياري ديگر هم هستند که رويه مشابه داشته و دارند.

خود من زماني که برايم تعيين نرخ مي‌کنند، يعني واقعا ارزش کار من را صفر مي‌کنند. يعني چه؟ شايد من دوست داشته باشم که از بيماري اصلا پول نگيرم. اما وقتي که براي ما نرخ تعيين مي‌کنند،‌ يعني اينکه از همه بايد طبق تعرفه وجه دريافت شود. يعني اينکه اگر کسي واقعا نداشته باشد، بايد براساس نرخ مصوب بپردازد و اگر بسيار متمکن هم باشد بايد براساس همان تعرفه بپردازد. به نظر من اين عدالت نيست.

حداقل در بخش خصوصي عدالت نيست. شما باور بفرماييد بعضي از بيماراني که مراجعه مي‌کنند، اگر بيمه هم نباشند، همين تعرفه را هم ندارند که بدهند. حالا وقتي که تعرفه مشخص مي‌شود، يعني از همه اين مقدار بگير. اگر از کسي نگيريم، مي‌گويند که حتما ساخت و پاختي کرده است. مثلا در بخش خصوصي اگر پزشکي مبلغ تعرفه را به تشخيص خودش خواست از کسي نگيرد، ممکن است گزارش شود که اين پزشک حتما قرار است خارج از آن مجموعه خصوصي از بيمارش پول بگيرد.

يعني تا اين اندازه عدم اطمينان هم به‌وجود مي‌آورد. من به صراحت مي‌گويم. اگر کسي نداشت، از او نمي‌گيرم، حق‌العملش هم مي‌دهم، پول وسيله‌هايش را هم مي‌دهم، به کارم افتخار هم مي‌کنم و اصلا به عنوان يک پزشک بايد اين کار را بکنم. همانطور که سالها در بلوچستان، چهارمحال و بختياري، لرستان و ديگر جاها انجام داده‌ام.

هنوز که هنوز است وقتي مجروحين جنگ به مطب من مي‌آيند، يک ريال پول نبايد بدهند. از فرزندان آنها هم پول نمي‌گيرم.

هنوز من از افغاني‌ها حتي اگر پولدار هم باشد پول نمي‌گيرم، به‌خاطر اينکه معتقدم اينها در کشور ما مهمان هستند. هنوز اگر کسي پيش من بيايد و موقع معاينه ببينم که نوک جورابش سوراخ است، خودم روي پول گرفتن از او را ندارم و . . . . حالا وقتي با تعيين تعرفه‌هاي اينچنيني اين جو از بين برود، اين به‌ آن معني است که آن کسي که جورابش پاره است را هم نبين، آن افغاني را هم نبين، آن مجروح جنگي را هم نبين، چشمانت را ببند و مستقيم برو به سمت جلو و اينگونه عمل کن. به نظر من اين ديگر پزشکي نيست. چون براساس تعريف اخلاق پزشکي نيست. اخلاق پزشکي خيلي بالاتر از اينهاست.»


من از وزير شکايت دارم

وي ادامه داد: «خود من هر يکي دو ماه يک بار به روستاي‌مان مي‌روم. آنجا يک درمانگاه کوچک و يک مطب کوچک درست کرده‌ام. وقتي هم که مي‌روم، همه اهالي دهات و شهرستان‌هاي اطراف هم متوجه حضور من مي‌شوند.

حتي از اصفهان و شيراز و مشهد و جاهاي ديگر هم بيماران به آنجا مي‌آيند. مدتي که آنجا هستم شبانه روزي بيماران را به رايگان معاينه مي‌کنم، داروهاي‌شان را هم مي‌دهم و غذايشان را هم مي‌دهم.

اين يک بخش از کار من است و وظيفه خودم مي‌دانم. اما در بخش ديگري از کارم وقتي من در مطبم در خيابان تخت طاووس نشسته‌ام، ادکلن و کراوات هم زده‌ام و يک بيماري هم با بنز 280slc مراجعه مي‌کند، آيا بايد با او هم مثل همان بيمارانم در روستا برخورد کنم و آنها را هم به رايگان درمان کنم؟؟ مسلما من اين کار را نمي‌کنم. مسلما نبايد اين کار را بکنم.

اتفاقا اگر من بين اين و آن فرق نگذارم، اين است که اخلاق نيست. من اگر نتوانم از اين کسي را که داراست و با ميل خودش مرا براي درمان در مطب خصوصيم انتخاب کرده دستمزدم را بر اساس استاندارد درست و معقول دريافت کنم، آن‌وقت نمي‌توانم آن کسي که تشخيص مي‌دهم امکانات مالي ندارد به رايگان درمان کنم.

درصورتي که درمان آن شخص کم‌بضاعت براساس انسانيت و مسلماني و رسالت پزشکي وظيفه من است.» وي در پايان گفت: «متاسفانه بعضي‌ها با ناديده گرفتن اين حقايق، يک جو بي‌اعتمادي بين مردم و جامعه پزشکي به‌وجود آوردند و اگر روزي يک مقام مسئولي از من توضيح بخواهد، من خواهم گفت که مسئول اين جوي که ايجاد شده، وزير بهداشت است و من از ايشان نه تنها گله دارم، بلکه شکايت دارم.»


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
پزشك همكار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
درست ميگي دكتر جون،ولي اگر دكتر داخلي يا بيهوشي پولي از بيمار بابت دستمزد عادلانه طلب كند،اونوقت شما به او ميگوييد اي بي انصاف مريض گناه داره،ولي براي پول خودتون مشكلي نيست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
4
درود بر دكتر عكاشه عزيزم سالم و سربلند باشي ايران به شما ميبالد و افتاب هيچوقت پشت إبر نميماند
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
بسیار عالی و منطقی بوداستاد عزیز. انشالله بشنوند و ببینند اونهایی که مدتهاست چشم و گوششان را بروی واقعیات بسته اند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
احسنت برشما که حقبقت را درست بیان کردید
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
جناب دكتر عكاشه درود بر شما، درود بر فهم شما،درود بر پزشكان بااخلاق و لايق مانند شما
سهيلا
|
United Kingdom
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
زنده باد استاد. ن لردگان طرح پزشكي عمومي را گذراندم و ديده بودم كه مردم انجا چه ارادتي به اقاي دكتر دارند و ايشان را مايه مباهات و فخر خود ميدانستند و به عبارتي به ايشان مي نازيدند.
صد البته كه حق هم داشتند و دارند.
من الان متخصص هستم و به اقاي دكتر عكاشه به عنوان الگوي كار خودم نگاه ميكنم و ممنونم كه ايشان صداي پر افتخار جامعه پزشكي هستند. هيچ كس مدعي بي نقصي و بي عيبي كل پزشكان نيست ولي هيچ كسي در هيچ مسندي حق ندارد همه افراد را متهم كند. من نيز از اقاي وزير شكايت دارم و حاضرم در هر مسند حق شنويي، از ايشان بپرسم چطور به همه انگ ميزنيد؟
ثمینه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
درود .کاملا تایید میکنم
کاوه کوهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
درود برتو مرد غیور
شاهین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
1
احسنت بر دکتر با اخلاق
متاسفم از برخورد نا مناسب مسولان در خصوص پزشکان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
درود بر شما پزشک نمونه.شما همانند برادرتان یک انسان کاملید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
سلام وهزار درود به شما انسان شريف.
افتخارميكنم به وجود انسانی مثل شما.
ومتاسفم براي امثال اقاي ....
.....
من هم باشماموافقم.
ايكاش شخص شما وزيرميشديد
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
1
سلام، حرف ایشان کاملا درست، اما وقتی در یک جامعه حتی اگر تعداد(البته اگر مثبت نگاه کنیم) بر اثر زیاده خواهی اصول، قوانین و اخلاق این جامعه را زیر پا بگذارند قطعا به پای کل جامعه نوشته خواهد شد همانطور که وقتی وهابیون با تند روی باعث زحمت برای جوامع می شوند این عمل به پای تمامی مسلمانان نوشته خواهد شد، پس وظیفه دلسوزان این جامعه است که خود با خاطیان برخورد کنند، اما متاسفانه تا یک مسوول ارشد شکایتی نکند این دلواپسان جامعه پزشکی صدایشان درنمی آید، لطفا سری به بیمارستان ها بزنید و برخورد بدور از اخلاقیات اکثر این جامعه تحصیل کرده را با همین مردم که دستاویز سود انها هستند با چشم باز ببینید، فراموش نکنید که با حق و حقوق این مردم تحصیل کرده اید و نسبت به وظیفه ذاتی خود سوگند یاد کرده اید، پس بجای سیاه نمایی و تظلم به جای صحبت و حرف، اقدام مناسب در جلوگیری از رفتار کسانی که باعث تخریب جامعه پزشکی میشوند بنمایید.
Bahareh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
0
Mard bozorgii hastiin hamkare aziiz
Rozeton ham mobarak
Mamnoon az defaeton az hoghogh maa pezeshka
Hos
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
حرفهاى اقاى دكتر منطقى هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
زنده باد
دكترابراهيم قيم حسنخاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
استاد هميشه پاينده باشيد شما الگويي براي جامعه پزشكي بخصوص ارتوپدي هستيد
فعلا طرح سيستم تخريب تقدس پزشكي است كه مراقب بود و دفاع كرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
تقدس حرفه پزشکی؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
درود وصد درود بر شما دکت عزیز
مجيد پويا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
بسيار ممنونم
استاد حرف را شجاعانه ومنطقى فرمودند اميدوارم آنانكه بايد بشنوند به گوش جان وبى ريا بشنوند
رضا بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
2
درود .سالهاست میگویندباحق وحقوق مردم تحصیل کرده اید.علت این اعتقاد نداشتن اطلاع ازمراحلیست که بایدسیرکنی تا طبیب شوی. یک تاسه سال پشت کنکور،7تا9 سال دوره پزشکی عمومی،2سال سربازی و2سال طرح،2تا4سال پشت کنکور تخصص،4تا8سال دوره رزیدنتی ،8تا12سال تعهدمناطق محروم. لازم به ذکراست ازسال4 پزشکی درماه حدود415تا540ساعت کارشبانه روزی انجام داده ولی قرانی حق الزحمه نمیگیری. کاش به طریقی به اطلاع عموم برسد که حدود16 تا25سال هرپزشک مشغول کارشبانه روزی بدون حقوق هست ووزارتخانه ومردم شریف دین بزرگی دراین حد دربرابرپزشکان دارندکه ادانشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
اولا اطلاعات ناصحیح داده اید. پزشکان در دوره رزیدنتی حقوق نمی گیرند؟ اگر کسی توانایی قبول شدن در آزمون تخصص را نداشت و چهار سال پست کنکور ماند جامعه به او مدیون است؟! آیا او در این مدت شبانه روز درس می خوانده و درآمد نداشته؟
ثانیا آیا فارغ التحصیلان سایر رشته ها زحمت نمی کشند یا سربازی نمی روند یا در حین تحصیل حقوق دریافت می کنند؟
نیک کن سودائیا رفتار خویش
سودی اندر نیکی گفتار نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
اقاي أمير أمثال شما بد تَر از وهابيون هستيد جون باز هم حرف استاد رو درك نكرديد و ساز خود زنيد
دكترحميدرضاهدايتى متخصص پوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
2
خيلى متشكر از سخنان گهربار و مواضع شجاعانه شما كه حرف دل پزشكان اين مملكت است نخبگانى كه بعداز سالها تحمل مشقت و سختى و درس خواندن همه بيكفايتيها و نارساييها و كمبودها را از ناحيه انها ميدانند و كسانى كه قادر به حل مشكلات بهداشتى درمانى مردم نبوده اند براى توجيه ناتواناييه و بيكفايتيهاى خود پزشكان را مقصر معرفى كرده اند و مردم را در مقابل انها قرار داده اند. كسانى كه.تا ديروز و همين امروز بيمارستان خصوصى و درامدهاى ميلياردى دارند وقتى دستشان .... بند شده براى پرش از اين سكو به سكوهاى بالاتر با شعار و .... و تحريك افكار عمومى و.تخريب جامعه پزشكى قداست و حرمت جامعه پزشكى را زير سوال ميبرند. پاينده و موفق باشيد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
اگر به حرفه ای قداست و حرمت داده شود، این سرآغاز فساد آن حرفه خواهد بود.
امیر پرستار
|
Germany
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
1
سلام بر استاد گرامی، جناب دکتر ما پرستاران هم از وزیر بهداشت آقای دکترهاشمی گلایه ها داریم.اما تنها امید ما به خدای بزرگ است که حق ما زحمتکشان جبهه اول بیمارستانی را بگیرد.امیدوارم شما پدر بزرگوار که سالها مورد احترام ما بوده وهستید بتوانید با حمایت پدرانه خود از ما مظلومین دربرابر بی عدالتی حمایت کنید.متشکریم
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
2
برخی پزشکان پدر ملت رو در آوردن میان دولتی تجربه کسب میکنند معروف ميشن میرن خصوصی پول پارو می کنند و از دوش مردم بالا میرن.
ساتراب
|
Germany
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
2
كسي نيست بگه اين اقاي ... كه با موتور گازي ميرفت دانشگاه چطور تريلياردر شده،و كي به اين ....جرات توهين و تحقير و فضاحت بار سخن گفتن را داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
2
متشکرم استاد .صحبت های شما بسیار بجا و درست است و میدانید ما در منطقه محروم با نبود امکانات و نبود بخش خصوصی و ازدحام بیماران غالبا فقیر به جرم اینکه میخواهیم در وطن بمانیم وخدمت کنیم وکنار پدر ومادر ....چه سختی ها و بی مروتی هایی نمیکشیم
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
امان از قوم بنی اسراءیل.
و امان از انسانهایی که به ... بیشتر شبیه هستند تا انسان معمولی و منطقی.
اقای محترم وقتی بیمارستان میروی دقت کن چه کسی را دکتر میدانی.ایا او پزشک است? دیده ام مردم به همه دکتر میگویند.لزوما همه روپوش سفیدها پزشک نیستند.و همه دکتر ها هم پزشک نیستند.
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
حرف دل مارا زديد، استاد. شاهد آنهم همين جو است كه اميرخان تحت تاثير آن، جامعه پزشكي را با وهابيون مقايسه ميكند...!!
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
1
1
درود بر بزرگ مردانی مانند شما
من در یک بیمارستان در شهرستان کار میکنم نمی دانم علت چیست که استادانی بزرگ و گرانقدر مانند شماشاگردانی ناخلف دارند
باور کنید برای همه سخت است ببینند پزشک بیماری را که نیاز به عمل ندارد فقط به خاطر kبه اتاق عمل می اورد.
یا برای بیماری که تمام درامد ماهیانه اش اندازه یک نوار عصب و عضله نیست این نوار را دستور میدهد و وقتی بیمار نوار را در مرکز خصوصی مد نظر دکتر نمی گیر دان نوار را ندیده پاره میکند
نازنین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
2
درود بر شما استاد گرامی درود بر جامعه پزشکی
رجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
2
پزشکی دلالی شده و قداستس نمانده چون برخی پزشکان خیلی بی ادب و بی اخلاق شده اند و بایستی شدیدترین مجازات ها در حقشان اعمال گردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
1
0
سلام استاد گرامی ولی متاسفانه نسل شما و عملکرد شما در حال انقراض است وقتی امروزه فقط برای برای پول دار شدن رشته پزشکی انتخاب می شود وقتی اکثر پزشکان فارغ التحصیل درسال های اخیر مردم را به شکل تراول می بینند و اگر روزی مطبشان کم بیمار داشت ناراحت می شوند و .. دیگر اینها قداستی ندارند همه این پزشکان در رقابت برج سازی و گردش های خارجی و....افتاده اند
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
سلام
از سایتتون خیلی خیلی متشکرم شدیدا به پزشک آنلاین نیاز داشتم وقت زیادی گذاشتم تا اینجارو پیدا کردم. داشتن شما برای من ارامشه چون حس میکنم دکتر کنارم هست. از خدای متعال میخوام هر انچه ارزو دارید بدست بیارید و همواره سالم شاد و موفق باشید. باز هم متشکرم
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
1
0
همین مانده که پزشکان عملکرد خود را مقدس هم محسوب کنند. هرکس که پول می گیرد باید در ازای آن خدمات مناسب ارائه بدهد و پاسخگو هم باشد. پزشکان بهتر است به جای اینگونه توجیهات عجیب و غریب، عملکرد خود را بهبود دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
بسيار عالي بود جناب دكتر پاينده باشيد
در مورد احكام حبس پزشكان در استان چهارمحال وبختياري هم نظري بفرماييد
اخيرا يكي از همكاران زنان توسط دادگستري شهركرد محكوم به حبس يكساله شده اند ادامه روند فوق وحشتناك وخطرناك است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: