کد خبر: ۷۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
شفا آنلاین>سلامت>خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان برای تمامی دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،حمید صمدزاده رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت  در خصوص توجه به بهداشت دهان و دندان در دانش آموزان مقطع ابتدایی و هم چنین ارایه برنامه‌هایی در جهت حفظ سلامت و یا درمان این بیماری‌ها گفت: در اواخر سال گذشته توافق نامه‌ای بین وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص توجه به بحث بهداشت دهان و دندان در مدارس و به ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی منعقد گردید که براساس این  توافق نامه هماهنگی لازم میان این دو نهاد انجام شد و بر همین اساس یک میلیون و 700 هزار نفر دانش آموز در سال اول این طرح تحت پوشش قرار گرفتند و عملیات وارنیش فلوراید( فلوراید تراپی) برای دانش آموزان اجرا شد.

وی در ادامه یادآور شد: به جهت اینکه لزوم هماهنگی بیشتر برای این طرح نیاز بود‌، به دعوت اداره بهداشت دهان و دندان و وزارت بهداشت و با حضور کارشناسان بهداشت مدارس و بهداشت دهان و دندان این وزارتخانه و کارشناسان سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش همایشی در تبریز برگزار شد تا در راستای عملیاتی شدن کامل طرح در سطح کشور به توافق برسند‌.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ضمن اشاره به تکمیل دستورالعمل نهایی طرح در همایش مذکور خاطر نشان کرد: بر طبق دستورالعمل نهایی هفت میلیون دانش آموز ابتدایی در تمامی شهرها و روستاهای کشور از این برنامه بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به صورت رایگان  ارائه می‌شود و هزینه‌های ناشی از درمان هم فقط تا سقف 30 درصد به عوان فرانشیز توسط خانواده پرداخت می‌گردد و در واقع 70 درصد کاهش هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.

صمدزاده تصریح کرد: اجرای گسترده طرح با هدف پیگیری وضعیت سلامت دهان و دندان دانش آموزان و تکمیل شناسنامه سلامت الکترونیکی دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی جدید انجام خواهد شد و در حال حاضر دانش آموزان پایه اول تا ششم دبستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی یاد آور شد: چنانچه این طرح براساس پیش بینی‌های انجام شده با موفقیت انجام شود ،هر ساله، یک پایه به جمعیت تحت پوشش این طرح افزوده خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: