کد خبر: ۷۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 13
شفاآنلاین:سلامت>درمان>ریختن چند قطره از روغن سیر درست روی دندانی که درد می‌ کند، تأثیر زیادی در کاهش درد آن دارد.
به گزارش شفا آنلاین : معمولاً دندان درد باید هر چه سریع‌ تر به وسیله یک پزشک متخصص مورد درمان قرار گیرد ولی با بهره‌ گیری از روش‌ های خانگی و طبیعی نیز می‌ توان آن را کاهش داد یا حتی برطرف کرد. وقتی که دندان دچار آسیب‌ دیدگی می‌ شود و آسیب‌ دیدگی تا اعصاب می‌ رسد، کودک احساس درد بسیار می‌ کند. هر نوع عفونت دندانی که به ریشه رسیده باشد، بی‌ شک با درد بسیار همراه است.

 

این روش های طبیعی را برای کاهش دردش به کار بگیرید:


روغن سیر
استفاده از چند قطره روغن سیر درست روی دندانی که درد می‌ کند، تأثیر زیادی در کاهش درد آن دارد. روغن سیر حاوی ترکیبات ضد باکتریایی است و البته خاصیت بی‌حس کنندگی نیز دارد. عصاره سیر حاوی ماده ای است که نوعی بی‌حس کننده موضعی محسوب می‌ شود. ممکن است در ابتدا کمی دچار سوزش شوید اما بعد از مدت زمان کوتاهی احساس راحتی خواهید کرد.

 

 

سرکه سیب
سرکه سیب را با تکه کوچکی پارچه یا پنبه روی محل مورد نظر قرار دهید تا از درد در آن نقطه بکاهد.

 

 

چای نعنا
چای نعنا هم طعم خوبی دارد و هم قدرت بی‌حس کنندگی. یک قاشق چایخوری برگ نعنای خشک را داخل یک فنجان آب در حال جوشیدن بریزید و بگذارید ۲۰ دقیقه در همان حالت بماند. سپس آن را از صافی عبور دهید و با آن دهان کودک خود را شست و شو دهید. این کار را می‌ توانید تا چند بار نیز تکرار کنید.

 

 

سیب‌زمینی
یک عدد سیب‌ زمینی را پوست بگیرید، تکه تکه کنید و آن را روی قسمت مورد نظر قرار دهید. می‌ توانید با سیب‌ زمینی و کمی نمک یک پوره درست کنید و پوره را در آن قسمت قرار دهید.

 

 

عصاره وانیل
یک توپ کوچولو با وانیل درست کنید و آن را روی محل مورد نظر بگذارید، یا اینکه به یک تکه کوچک از پارچه نخی مقداری عصاره وانیل بزنید و آن را روی محل دردناک قرار دهید.

 

 

یخ
یک تکه یخ را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و دور آن را با یک تکه پارچه نرم و تمیز بپوشانید و بعد آن را روی دندانی که درد می‌ کند بگذارید و ۱۵دقیقه صبر کنید در همان حالت بماند تا اعصاب آن بخش بی‌ حس شود.

 

 

نمک
یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب ولرم ریخته و حل کنید. به کودک خود بگویید آن را وارد دهانش کند و به مدت ۳۰ ثانیه همانند دهان‌ شویه داخل دهان نگاه دارد. پس از آن محتویات داخل دهان را خالی کند. آب نمک باعث ضد عفونی و تمیز شدن دهان و دندان‌ ها می‌ شود. این کار را نیز می‌ توانید تا چند مرتبه تکرار کنید.

 

 

خمیردندان مخصوص
می‌ توانید از خمیردندان مخصوص دندان‌ های حساس نیز استفاده کنید. اگر لثه ‌کودک تان حساس است، استفاده از خمیر دندان‌ های مخصوص نیز باعث کاهش درد می‌ شود.

 

 

سردرد در کودکان
سردرد در کودکان ریشه در موارد بسیار متنوعی دارد. برخی از سردردها، تنشی هستند، دسته‌ ای آلرژیکی، دسته‌ ای سینوسی، عده‌ ای به خاطر پایین بودن قندخون، تعدادی به خاطر کم‌آبی بدن و..

درمان سردرد کودکان بستگی به ریشه و علت به وجود آورنده آن دارد، اما اغلب سردردها را می‌ توان در خانه و به روش‌ های طبیعی از بین برد یا کاهش داد مثلاً به هنگام سردرد کودک تان:

 

 

به او کمک کنید در یک اتاق خنک و تاریک دراز بکشد.
یک تکه پارچه مرطوب و سرد را روی پیشانی و چشم‌ هایش قرار دهید.
بگذارید استراحت کند و به آرامش برسد.
به او بگویید که نفس‌ های عمیق بکشد.

 

مطمئن باشید که کودک تان چیزی خورده یا نوشیده است. گاهی وقت ها با کمی خواب و استراحت سردرد کودک برطرف می‌ شود. باید محرک‌ های سردرد را از او دور کنید. به کودک تان آب یا آب میوه بدهید، البته از انواع بدون کافئین، این کار باعث می‌ شود تا سردرد سریع‌ تر برطرف شود.

 

 

روش‌ های طبیعی کاهش سر درد
زیره
مقداری زیره را برشته کنید، به صورت پودر درآورید و داخل یک تکه پارچه نرم بریزید و آن را نزدیک بینی کودک‌ تان بگیرید تا بوی آن را استشمام کند.

سیب
یک عدد سیب را پوست بگیرید و قاچ کنید. سپس مقداری نمک روی آن بپاشید و دست‌ کم هفته‌ ای چند بار به کودک‌ تان بدهید. این کار حتی سردردهای شدید را نیز کاهش می‌ دهد.

 

زنجبیل
زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد و کمک زیادی به کاهش سردرد می‌ کند. داخل یک فنجان حاوی آب جوش چند برگ چای و مقداری زنجبیل بریزید، هم بزنید و بعد آن را از صافی عبور دهید. بگذارید سرد شود و بعد به کودک‌ تان بدهید.

روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس برای رفع سردرد مفید است. روغن اسطوخودوس را بو بکشید یا اینکه آن را روی پیشانی بمالید و ماساژ دهید.

 

نوشیدن آب
به فرزندتان توصیه کنید که هر روز مقدار کافی آب بنوشد.

دارچین
دو قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک‌ دوم فنجان شیر اضافه کنید و بگذارید یک تا دو دقیقه روی حرارت گرم شود. سپس یک قاشق چا یخوری عسل به آن اضافه کنید و این ترکیب را خوب هم بزنید. این معجون را به فرزندتان بدهید تا بنوشد اگر نتوانست یکجا بنوشد، ‌آن را در چند نوبت به او بدهید.

 

سرکه سیب
یک‌ دوم فنجان سرکه‌ سیب را به یک‌ دوم فنجان آب اضافه کنید. بگذارید این ترکیب جوش بیاید. در ظرف را به هنگام جوشاندن ببندید. سپس از روی حرارت بردارید. بگذارید چند دقیقه بماند تا کمی سرد شود و بعد آن را نزدیک صورت فرزندتان بگیرید تا به آرامی نفس بکشد.

ماساژ
ماساژ سر نیز یک روش خوب برای درمان است. برای ماساژ از روغن رزماری استفاده کنید و با کمک آن پیشانی و بین ابروها را ماساژ دهید.

روغن نعنا
روغن نعنا خاصیت آرام‌بخشی دارد و سردرد و میگرن را برطرف می‌ کند. بوی آن باعث بهبود جریان خون در بدن می‌شود و از این طریق جریان خون را بهتر می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: