کد خبر: ۷۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفا آنلاین>اجتماعی>زاهدان- با گذشت چهار روز از توفان شدید شن در منطقه سیستان اگر چه میزان ذرات معلق در هوا از صبح امروز کاهش داشته اما همچنان غلظت گرد و خاک سه برابر حد مجاز است.
به گزارش شفا آنلاین، بر اساس استانداردها، حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب بوده که اکنون سطح غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان علی رغم کاهش شدت توفان ۴۱۰ میکرو گرم یعنی حدود سه برابر حد مجاز است که همچنان مردم را به ویژه از بعد بیماری های تنفسی و چشمی در معرض خطر قرار داده است.

۹۸ هزار و ۱۰۰ ماسک بین مردم توفان زده سیستان توزیع شد

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ۹۸ هزار و ۱۰۰ عدد ماسک از روز یکشنبه تا کنون بین مردم توفان زده شمال استان توزیع شده است.

بر اساس اعلام مدیریت بحران سیستان و بلوچستان توفان شن چهار روز گذشته سیستان حدود ۴۰۰ نفر از مردم را به سبب بیماری های تنفسی و چشمی راهی بیمارستان و مراکز درمانی روستائی کرددر این اطلاعیه آمده است: با آغاز وزش شدید باد همراه با گرد و خاک و حرکت شن های روان از روز یکشنبه در شهرستان های زابل، هیرمند، هامون، زهک و نیمروز واقع در شمال استان نیروهای عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر شدند.

این اطلاعیه می افزاید: ۱۵ تیم عملیاتی هلال احمر استان کار امدادرسانی به پنج شهرستان و بیش از ۵۰ روستای تحت تاثیر توفان شن در منطقه سیستان را بر عهده داشتند.

این جمعیت یاد آور شد: تا کنون علاوه بر ماسک، ۵۵۲ سبد غذایی در میان توفان زدگان منطقه سیستان توزیع شده است.

غلظت گرد و غبار در سیستان سه برابر حد مجاز است

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اکنون میزان غلظت ریزگرد ها در منطقه سیستان ۴۱۰ میکروگرم است.

رضا آزادمنش افزود: این کاهش غلظت گرد و غبار در حالی است که اواخر دیشب میزان غلظت گرد و غبار در این منطقه هزار و ۱۰۰ میکروگرم در هر متر مکعب گزارش شده بود.

وی میزان سرعت وزرش باد در منطقه سیستان را ۳۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: اکنون شعاع دید منطقه سیستان در کمترین حالت شش کیلومتر گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از تاثیر توفان شن بر دیگر نقاط استان خبر داد و گفت: این توفان بر شهرستان های زاهدان، خاش و ایرانشهر تاثیر گذاشت و ضمن غبار آلود کردن هوا، شعاع دید را تا ۸ هزار متر کاهش داد.

به گفته وی، وزش باد همراه با گرد و خاک همچنان تا اواخر هفته در منطقه سیستان تداوم دارد اما از اواخر وقت امروز از شدت آن کاسته می شود.

رضا آزادمنش اظهار داشت: همچنین طی ۲۴ ساعت آینده، برای نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غلظت غبار و در برخی نقاط باد و گرد و خاک خواهیم داشت، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان در برخی نقاط رشد ابر و برای سواحل مه رقیق همراه با غبار محلی پیش بینی می شود.

وی گفت: از روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات، دمای شهرهای منطقه سیستان پنج درجه کاهش یافته است به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با ۱۷ درجه خنک ترین شهر استان و نیکشهر و قصر قند با ۴۵ درجه گرم ترین نقطه گزارش شده است.

تمامی محورهای سیستان باز است

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد: اکنون کلیه محورهای ارتباطی سیستان باز است.

 توفان شن طی چهار روز گذشته بر اساس اعلام مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ۴۰۰ نفر را به سبب بیماری های تنفسی و چشمی راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: