کد خبر: ۷۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>حوادث>رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خشک شدن تالاب هامون و خاک این تالاب را باعث ایجاد طوفان شن در منطقه سیستان عنوان کرد و گفت: از روز پنج شنبه طوفان شن در منطقه به تدریج آغاز و از روز شنبه شدت بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش شفا آنلاین : علی اکبر نصیری با اشاره به وزش بادهای موسمی 120 روزه که هرساله از خرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه در منطقه سیستان ادامه می یابند افزود:  غلظت ریزگردها در روز گذشته به 11 برابر حد مجاز در منطقه رسید که باعث کاهش دید شد و در روز یک شنبه تمام ادارات 5 شهرستان شمالی استان سیستان و بلوچستان شامل زابل، هیرمند، نیمروز، هامون و زهک تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: طوفان و گرد و غبار در زابل از صبح امروز کمی کاهش یافته اما امروز ادارات شهرستان های هیرمند و نیمروز نیز تعطیل شدند.

نصیری در خصوص آمار بیماران ناشی از طوفان و گرد و غبار گفت: در 24 ساعت گذشته و تا صبح امروز 264 نفر به اورژانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زابل مراجعه کرده و از این بین 23 نفر بستری و 241 نفر به صورت سرپایی ویزیت شدند.

وی افزود: علاوه بر این، تعداد 169 نفر نیز به مراکز بهداشتی و درمانی روستایی مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: به دلیل ادامه وضعیت طوفان و گرد و غبار در منطقه بسیاری از بیماران تنفسی نمی توانند در چنین وضعیتی از خانه بیرون بیایند و معمولا پس از کاهش میزان گرد و غبار و طوفان انتظار داریم گروه بعدی بیماران به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

نصیری خاطر نشان کرد: کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی زابل تشکیل شده و تمامی واحدهای دانشگاه مانند بیمارستان ها، اورژانس ها و مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات به بیماران آمادگی کامل دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اشاره به سفر خرداد ماه وزیر بهداشت به منطقه و افتتاح 2 بیمارستان در شهرستان های زهک و هیرمند گفت: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم منطقه افزایش یافته و رضایتمندی مردم نسبت به دریافت خدمات افزایش چشمگیری یافته است.

پیش تر به دلیل گرد و غبار و آمار بالای بیماران تنفسی در این استان مقرر شده است یک بیمارستان تخصصی ویژه بیماران تنفسی از محل اعتبارات ملی و استانی در این منطقه به بهره برداری برسد که ساخت این بیمارستان آغاز شده و به گفته رییس دانشگاه تا 3 سال آینده راه اندازی خواهد شد.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: