کد خبر: ۷۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 06
شفاآنلاین :سلامت >بنابر دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و مصوبات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ،طرح سرشماری در حوزه بهداشت شهرستان سمنان از روز چهاردهم مردادماه 94 به مدت يكماه آغاز شد

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر جندقي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان با اشاره به اهمیت طرح سرشماری برای برنامه ریزی مناسب در جهت ارائه خدمات سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با هدف افزایش سطح سلامت جمعیت، افزایش عادلانه دسترسی به خدمات سلامت، بهبود کیفیت خدمات رسانی و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می شود.

معاون بهداشتي دانشگاه خاطر نشان كرد: در این طرح به مراقبت های تغذیه، سلامت روان، پیشگیری از بیماری های واگیر و کنترل عوارض بیماری های مزمن و غیرواگیر به صورت ویژه اهمیت داده شده است.

وي افزود: با مشارکت حداکثری مردم در این طرح، خدمات بهتر و پیگیرتر از گذشته به مردم در حوزه سلامت ارایه می شود.

دكتر فتاحي رئيس مركز بهداشت سمنان نيز با بیان اینکه داشتن اطلاعات دقیق از جمعیت نقش مهمی در برنامه ریزی صحیح دارد، گفت: تمام اطلاعات در سامانه نرم افزار شهاب (سامانه هوشمند اطلاعات بهداشتی) ثبت و بر این اساس مراقبت بهداشتی فعالی از جمعیت انجام می شود.

دكتر فتاحي رئيس مركز بهداشت با اشاره به اينكه اگر فردی بنا به هر دلیلی نتواند برای دریافت خدمات مورد نظر مراجعه کند افزود: با مراجعه حضوری یا تلفنی کارشناسان، موارد به وی یادآوری می شود تا اقدام لازم را در اسرع وقت برای حفظ سلامتی خود انجام دهد.

وی گفت: با توجه به ثبت این اطلاعات در شبکه نرم افزار شهاب، اگر فردی در هر نقطه ای از کشور بیمار شود، پزشک معالج با استفاده از کد ملی و دفترچه بیمه وی به پرونده پزشکی بیمار دسترسی پیدا می کند و درمان را با استفاده از این اطلاعات آغاز می کند.

گفتني است: طرح سرشماري جمعيت در راستای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در شهر سمنان از چهاردهم مردادماه 94 آغاز و تا تاريخ دهم شهريور ماه 94 ادامه دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
به گفته ۹۰
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: