کد خبر: ۷۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 05
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشي که در اين ماه در ژورنال Diabetic Care منتشر شد، نشان مي‌دهد که فقط يک سوم سالمندان آمريکايي دچار ديابت بيماري‌شان را بر اساس اصول راهنماي انجمن ديابت آمريکا (ADA) تحت کنترل در مي‌آورند.

به گزارش شفا آنلاین،اين بررسي که شامل 1571 بيمار دچار ديابت 65 ساله و مسن‌تر در چند ايالت آمريکا بود، پژوهشگران به اين موضوع توجه کردند که آيا اين افراد در سه معيار اصلي کنترل ديابت براساس راهنماي ADA، شامل قند خون، فشار خون و ميزان کلسترول، چه وضعيتي دارند؟

پژوهشگران دريافتند که فقط يک سوم از اين بيماران ديابتي بر اساس اصول راهنماي ADA بيماري‌شان را تحت کنترل درآورده‌اند. برخي از کارشناسان راهنماي ADA را براي بيماران سالمند بيش‌ازحد سخت به شمار مي‌آورند. اما حتي با استفاده از معيارهاي کمتر سختگيرانه نيز اين پژوهشگران نشان دادند که ديابت بسيار بيماران تحت کنترل قرار ندارد.

اين بررسي همچنين تفاوت‌هاي نژادي قابل‌توجهي را به‌خصوص در ميان زنان در مورد اينکه ديابت چه مقدار تحت کنترل قرار مي‌گيرند، يافتند. زنان سياه پوست با احتمال بسيار کمتري نسبت به زنان سفيد پوست قند خون، فشار خون و کلسترول خونشان را تحت کنترل داشتند.
اليزابت سالوين، سرپرست اين بررسي، و استاد اپيدميولوژي در دانشکده بهداشت عمومي جانز هاپکينز در بالتيمور در اين باره گفت: «اين پژوهش به تصوير دقيقي از کنترل ديابت در سالمندان مي‌دهد، و ما را وا مي‌دارد که به پيامدهاي نرسيدن سالمندان آمريکايي به اهداف درماني ديابت و نيز چگونگي حل اين مشکل از ديدگاه بهداشت عمومي فکر کنيم.

مباحثات فراواني درباره اهداف مناسب درماني براي سالمندان ديابتي به‌خصوص از لحاظ کنترل قند وجود دارد. آيا برخي از سالمندان درمان بيش‌ازحد دريافت مي‌کند و برخي ديگر کمتر از ميزان لازم درمان مي‌شوند؟ اينها سوالاتي هستند که در حال حاضر برايشان پاسخي نداريم.»




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: