کد خبر: ۷۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
دبیر علمی سمپوزیوم انجمن ارتودنسی بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>دبیر علمی سمپوزیوم انجمن ارتودنسی، با بیان اینکه مکیدن انگشت و استفاده از پستانک تا ۵ سالگی فرم قوس‌های دندان‌ها را بر هم می‌زند، گفت: برای درمان فک‌های تیز که رشد آن ها نسبت به فک بالا بیشتر است باید قبل از ۱۰ سالگی مراجعه شود.
به گزارش شفا آنلاین : محمدامین نریمانی دبیر علمی سمپوزیوم انجمن ارتودنسی گفت: هدف از هر همایشی این است که تازه‌های هر رشته به مخاطبان آن انتقال داده شود با توجه به تغییرات چشمگیر پزشکی و دندانپزشکی این همایش با هدف بحث و تبادل نظر در مورد تازه‌های دندانپزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: تحقیقات اولیه در پزشکی آنقدر تکرار می‌شوند تا تبدیل به واقعیت علمی شده و در مورد بیماران به کار گرفته شوند.

دبیر علمی سمپوزیوم انجمن ارتودنسی اظهار داشت: در این همایش یافته‌ها و تحقیقات دندانپزشکی به  ویژه ارتودنسی به بحث گذاشته و نقطه نظرات علمی بین متخصصان رد و بدل می‌شود.

وی ادامه داد: این سمپوزیوم در مورد موضوعی خاص صحبت می‌کند و آن ناهنجاری‌هایی است که مربوط به جلو بودن فک پایین است. این افراد معمولاً چانه تیزی دارند و روش‌های درمانی که در مورد ناهنجاری‌های فک آنها که جز کلاس C است قبلاً‌ روی صورت قرار می‌گرفت بنابر این اکثر آنها به ویژه کودکان تمایلی به استفاده از آن نداشتند.

دبیر علمی سمپوزیوم انجمن ارتودنسی گفت: این وسایل تقریبا کارآیی خود را از دست داده‌اند و باید از پیچ‌هایی که داخل دندان گذاشته می‌شود استفاده شود.

نریمانی افزود: اگر کودکان در سنین پایین درمان نشوند در سن 18 سالگی باید جراحی شوند که علاوه بر هزینه‌های درمانی فرصت درمان در کودکی را نیز از دست داده‌اند.

وی با بیان علل رشد کم یا زیاد فک گفت:‌ ارث و محیط نقش موثری در این رابطه دارند عوامل ارثی توسط والدین به کودک انتقال می‌یابد همچنین استفاده از پستانک تا 5 سالگی یا مکیدن انگشت موجب به هم خوردن فرم قوس‌های دندان‌ها می‌شود بنابراین دندان‌های بالا و پایین روی هم جفت نمی‌شوند و این عامل انحراف آنها را در پی دارد بنابر این اگر فرد از جنبه ارثی نیز مشکلی نداشته باشد فک پایین او با عامل محیطی رشد بیشتری نسبت به فک بالا پیدا می‌کند.

نریمانی اظهار داشت: ناهنجاری‌های کلاس C بیشتر در آسیا و جنوب شرق این قاره دیده می‌شود و شیوع آن 3 درصد کل جامعه مبتلایان به ناهنجاری‌های دهانی است.

دبیر علمی سمپوزیوم انجمن ارتودنسی افزود: درمان این ناهنجاری‌ها نسبت به سایر ناهنجاری‌های دهانی سخت‌تر است و این عارضه از نظر درمانی در پسران نسبت به دختران مشکل‌تر به نظر می‌رسد زیرا دوره رشد پسران طولانی‌تر است، در واقع دختران نسبت به پسران زودتر بالغ می‌شوند و شانس بیشتری برای درمان‌های رشدی دارند هر چند که باید جهت درمان زیر 10 سالگی مراجعه کنند؛ از طرفی پسران ظرفیت درمانی بیشتری دارند اما نگهداری درمان آنها نیز سخت‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: کودکان باید در 7 یا 8 سالگی برای اولین بار توسط متخصص ارتودنسی بررسی شوند.

مهدی کاشانی رئیس سمپوزیوم ارتودنسی نیز در این نشست با بیان اینکه سیزدهمین نشست سالیانه انجمن ارتودنتیست‌های ایران امسال برای اولین بار در قالب سمپوزیوم برگزار می‌شود گفت: ناهنجاری‌های دندانی و فکی به سه دسته کلاس A,B,C  تقسیم می‌شوند در کلاس C رشد فک پایین نسبت به بالا افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در مواردی لازم است قبل از ایمپلنت ارتودنسی گذاشته شود و در مواردی نیز ایمپلنت می‌تواند به ارتودنسی کمک کند بنابراین قبل یا بعد از ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاشانی ادامه داد: در این سمپوزیوم دو روزه که از 21 تا 23 مرداد سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود 18 سخنران داریم و جنبه‌های مختلف ناهنجاری‌های کلاس c را برگزار می‌کنیم. همچنین دندانپزشکان عمومی و متخصصان ارتودنسی جزو گروه‌های هدف این سمپوزیوم هستند.

وی با بیان اهمیت دندانپزشکان عمومی به عنوان افرادی که می‌توانند در زمینه پیشگیری، شناسایی و متوقف کردن مشکلات دندانی و دهانی موثر باشند خاطرنشان کرد: دندانپزشکان عمومی جزو گروه‌های هدفی هستند که در این سمپوزیوم شرکت می‌کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: