کد خبر: ۷۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>علمی>نتایج مطالعه محققان آمریکایی نشان می دهد، جراحانی که در حین جراحی به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهند، سریع تر و بهتر بخیه می زنند.
به گزارش شفا آنلاین : پیش از این نیز مطالعات نشان داده اند که گوش دادن به موسیقی در جریان عمل جراحی می تواند سطح استرس جراحان را کاهش دهد؛ اما اطلاعات محدودی در زمینه اثرات موسیقی بر عملکرد فنی جراحی مانند بستن محل برش جراحی وجود داشت.
محققان دانشگاه تگزاس در یک مطالعه متوجه شدند که گوش دادن به موسیقی در حین جراحی سبب می شود جراحان سریع تر و بهتر بخیه
بزنند.کیفیت و سرعت بخیه به ویژه برای جراحی های پلاستیک مهم است.
در این مطالعه از 15 جراح پلاستیک خواسته شد تا برشی که بر روی پای خوک ایجاد شده بود را بخیه بزنند.بخیه زدن پوست پای خوک، شباهت زیادی به بخیه زدن پوست پای انسان دارد.
در روز اول از پزشکان خواسته شد که جراجی بر روی پای خوک را انجام و زمان پایان آن را به محققان اعلام کنند.در روز بعد از جراحان خواسته شد که این عمل جراحی را در حین گوش دادن به موسیقی انجام دهند.
این مطالعه نشان داد، زمان جراحی پزشکانی که در حین جراحی به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دادند بطور متوسط هفت درصد کوتاه تر بود.
همچنین پژوهشگران به مقایسه کیفیت بخیه زدن پرداختند. برای این کار آنها بخیه های مذکور را به چندین جراح دیگر پلاستیک نشان دادند. البته این جراحان هیچ اطلاعی از نحوه انجام این پژوهش و جزئیات هر بخیه نداشتند. در اینجا باز هم مشخص شد که کیفیت بخیه ها در مواردی که موسیقی برای جراح پخش شده بود بهتر از حالت بدون موسیقی بود.
نتایج این مطالعه در مجله Aesthetic Surgery منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: