کد خبر: ۷۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
شفا آنلاین>سلامت>به‌نظر مي‌رسد، نسل کودکان دوران رفاه بعد از جنگ دوم جهاني که امروز به ميانسالي رسيده‌اند، بايد بتواند از آنچه در جامعه‌اش مي‌گذرد، يعني سلامت و ثبات اقتصادي و اميد به زندگي طولاني‌تر بهره‌مند شود، اما در بسياري موارد، اين امر تحقق پيدا نمي‌کند. براساس يک تحقيق جديد، افرادي که نويسندگان تحقيق متوسط سني آنها را بين 64-50 سال تعريف کرده‌اند، در معرض چالش اقتصادي و سلامت قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین،نتايج مطالعه‌اي که هفته گذشته توسط «تغذيه آمريکا»،يک شبکه غيرانتفاعي از بانک‌هاي غذايي، منتشر شد، نشان مي‌دهد که 8ميليون آمريکايي به‌دليل گرسنگي به سازمان‌هاي خيريه روي آورده‌اند. براساس اين گزارش که با استفاده از 600هزار نظرسنجي تنظيم شده است، مهم‌ترين دليل اين رويکرد، بي‌کاري، کمبود مسکن و سلامت و بهداشت ناکافي است.

مت نات، رئيس «تغذيه آمريکايي» مي‌گويد، «شبکه ما 13ميليون ميان‌سال را تحت پوشش دارد و انتظار داريم که اين تعداد در آينده بيشتر شود. اکنون درست زماني است که ما بايد نگاهي دقيق‌تر به اطلاعاتي بيندازيم که مشخص مي‌کنند، ميانسالان ما با چه چالش‌هايي روبرو هستند.»

اداره کشاورزي ايالات متحده عدم امنيت غذايي را اينگونه تعريف مي‌کند: «هر نوع وضعيت اقتصادي يا اجتماعي در سطح خانوار که سبب شود، افراد خانواده به غذايي کافي دسترسي محدود يا بي‌ثبات داشته باشند. تغذيه آمريکايي گزارش مي‌دهد که 62درصد از افراد تحت‌‌پوشش اين نهاد ميانسال هستند.

علاوه‌بر نتايج زيانبار سلامت در 10هزار آمريکايي که هر روز به 65سالگي مي‌رسند، علائم نگران‌کننده‌ ديگري هم ديده مي‌شوند که اين افراد از راه‌هاي اقتصادي که اصلا انتظار آن نمي‌رود، درمعرض آسيب هستند.

براساس اين مطالعه، تقريبا دوسوم از پاسخ‌دهندگان به پرسشنامه‌ها گفته‌اند که در يک سال گذشته بي‌کار بوده‌اند، 73درصد از اين افراد دليل بي‌کاري را عدم سلامت يا ناتواني ذکر کرده‌اند و 28درصد هم گفته‌اند، در 4 هفته گذشته به دنبال کار بوده‌اند.

مسئله نگران‌کننده‌تر آن که، 67درصد از اين افراد در خانوارهايي با درآمد سالانه کمتر از 20هزار دلار زندگي مي‌کنند. باوجود مشکلات سلامت و مالي که با آن روبرو هستند، اين ميان‌سالان واجد شرايط حمايت اجتماعي از نوع مديکر يا سازوکارهاي امنيت اجتماعي دانسته نشده‌اند.

اين يک چرخه معيوب است، مشکل بتوان گفت که کدام سري از مشکلات اول آمده‌اند، اما ترديدي نيست که آثار آنها مشهود و درحال افزايش است.

کارشناسان عقيده دارند، افزايش بيماري‌هاي مزمن و ناتواني‌ها در اين نسل، تاثيراتي وراي سلامت ناکافي و افزايش هزينه‌هاي درمان دارند. ناتواني مي‌تواند به بي‌کاري و کاهش درآمد منجر شود.

برخي برنامه‌ها براي کمک به ميان‌سالان محروم تدارک ديده شده‌اند. به‌عنوان مثال، برنامه غذايي بزرگسال‌ها فارمر مارکت کوپن‌هايي درست کرده است که بتوان آنها را با غذاهاي تازه در فارمر مارکت معاوضه کرد، اما اين برنامه هم مانند بسياري از برنامه‌هاي مشابه تنها درخدمت بزرگ‌سالان کم‌درآمد بالاتر از 60 سال قرار مي‌گيرد و درنتيجه بسياري از افراد اين نسل که هنوز از نيروهاي کار به‌‌شمار مي‌روند، از شمول اين برنامه مستثنا هستند.

به‌نظر کارشناسان اين حوزه، کسب‌وکار در تعديل اين مشکل مي‌تواند موثر باشد. همراه با دادن کار به بزرگسال‌ها، شرکت‌ها مي‌توانند با کمک به برنامه‌هاي محلي به بهداشت اين افراد کمک کنند.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: