به گزارش شفا آنلاین : محمد شریفی مقدم اظهارداشت: طرح این موضوع از سوی یک عضو شورای عالی نظام پرستاری، جای سئوال دارد. چرا که وزارت بهداشت پاسخگوی مسائل پرستاری است و مسئولین این وزارتخانه می بایست خبر ارسال تعرفه های خدمات پرستاری به شورای عالی بیمه را رسانه ای می کردند.
وی با انتقاد از شیوه ارسال تعرفه ها به شورای عالی بیمه، افزود: طبق تبصره ۲ آیین نامه اجرایی ماده واحده قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، ابتدا می بایست آیین نامه اجرایی به تصویب می رسید، بعد به شورای عالی بیمه می رفت.
شریفی مقدم با اشاره به اعتراض های اخیر پرستاران نسبت به اعمال برخی قوانین و دستورالعمل ها در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، گفت: به نظر می رسد که ارسال این تعرفه ها به شورای عالی بیمه، در راستای آرامش افکار عمومی جامعه پرستاری بوده است.
دبیرکل خانه پرستار در عین حال ابراز امیدواری کرد که تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه، همچون طرح تحول نظام سلامت، در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.
وی در همین زمینه ادامه داد: امیدوارم این اراده در بین مسئولان نظام سلامت ایجاد شده باشد که بخواهند تعرفه های خدمات پرستاری را اجرایی کنند.
شریفی مقدم با طرح این موضوع که جامعه پرستاری همواره به دنبال حل مشکلات در فضای دور از التهاب بوده است، نسبت به موضع برخی همکاران جامعه پرستاری واکنش نشان داد و گفت: جامعه پرستاری، فهیم و صبور است و هرگز به دنبال ایجاد تنش نبوده است. اما وقتی مشکلات پرستاری درک نمی شود و راه گفتگو را می بندند، چاره ای جز اینکه به شکلی اعتراضات پرستاری خودش را نشان دهند، باقی نمی ماند.