کد خبر: ۷۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 01
وزیربهداشت:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>وزیر بهداشت از روسای دانشگاههای علوم پزشکی خواست به دیدار پزشکان در مناطق محروم بروند و گفت: وزارت بهداشت تحت تأثیر افراد غوغاسالار از اجرای طرح تحول نظام سلامت کوتاه نمی آید.
به گزارش شفا آنلاین : سید حسن هاشمی، در سلسله نشست های خود با روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی و مدیران ستادی با اشاره به مهمترین اولویت ها و اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت، خواهان برگزاری مراسم بزرگداشت روز پزشک در سراسر کشور با حفظ جایگاه جامعه پزشکی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همکاران خود توصیه کرد به دیدار پزشکان و تیم های بهداشتی و درمانی که در مناطق محروم و مرزی خدمت می کنند، بروند و به نحو شایسته ای از آنان تجلیل کنند.

هاشمی با بیان اینکه برنامه های صحیح وزارت بهداشت با رویکرد نظارتی تغییر نخواهد کرد، تاکید کرد: وزارت بهداشت تحت تاثیر غوغاسالاری عده ای از برنامه های خود کوتاه نمی آید.

وی با اشاره به اینکه رویه وزارت بهداشت رویه اعتدال است، خواهان اجرای قانون از سوی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور شد و گفت: روسای دانشگاهها نیز باید از اختیارات خود استفاده کنند.

هاشمی در بخش دیگری از این جلسه که به صورت پنل پرسش و پاسخ با موضوع اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد برگزار شد، بر لزوم ادامه اصلاحات لازم در فرآیند پرداختها تاکید کرد و گفت: در زمینه پرداخت ها اختیارات ستاد باید با رعایت وحدت رویه به دانشگاه منتقل شود.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات اگر دانشگاهی صرفه جویی کند، اعتبارات به خود بیمارستان بر می گردد و به نظر می رسد راهکارصرفه جویی مناسب ترین روش برای مدیریت منابع باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه باید تا حد امکان از هزینه های اضافی در بخش های پر هزینه مانند دارو، تجهیزات و ... کاست، گفت: به هر میزان صرفه جویی و مدیریت هزینه در این بخش ها صورت گیرد، منابع به دست آمده در اختیار خود دانشگاهها قرار می گیرد.

وزیر بهداشت اتصال سامانه سجاد به سامانه قاصدک - نرم افزار محاسبه کارانه پرسنل بیمارستان - را برای پرهیز از خطا و اشتباه در ورود اطلاعات ضروری خواند و گفت: یکی از دانشگاهها از طریق همین لینک توانست 10درصد هزینه ها را کاهش دهد.

در این جلسه همچنین روسای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی به طرح مسائل و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی اصلاح پرداخت عملکردی پرداختند.

نحوه محاسبه اضافه کارو کارانه، لزوم نهادینه سازی فرهنگ صرفه جویی، لزوم بهره گیری مناسب از نیروها متناسب با میزان اضافه کار پرداختی به ویژه در شیفت عصر و شب و ... از مسائلی بود که در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: