کد خبر: ۷۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 31
شفا آنلاين:اجتماعی>اقتصادی-مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: افزایش قیمت لبنیات به این صنعت، دامداران، مصرف کنندگان و حتی به کشاورزانی که تولید نهاده و خوراک دام را انجام می دهند، زیان می رساند.

به گزارش شفا آنلاين، محمدرضا اسماعیلی در واکنش به پیشنهاد اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه دولت از نوشابه‌ مالیات بگیرد و این مالیات را به صورت یارانه به شیر و لبنیات اختصاص دهد، اظهارداشت: اخذ مالیات از نوشیدنی های مضر برای سلامتی و اختصاص آن به لبنیات که لازمه زندگی افراد و سلامتی آنهاست، اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه در اکثر نقاط جهان چنین کاری انجام می شود، گفت: در بیشتر کشورهای دنیا، اعلام می‌کنند نوشابه نباید کمتر از یک قیمت مشخص به فروش برسد و در مقابل قیمت شیر هم نباید از یک عدد مشخص بالاتر باشد. اسماعیلی تصریح کرد: اگر این کار در کشور انجام شود به سلامت مردم و جامعه  کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به دستور اخیر دولت در مورد شیرخام و مکلف کردن سازمان حمایت به اجرای مصوبه خرید شیرخام با نرخ ۱۴۴۰ تومان، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که با هرگونه افزایش قیمت لبنیات با توجه به توان خرید مردم مخالف هستیم، چراکه بالا بردن قیمت این محصولات در شرایط فعلی مساوی با کاهش خرید آنها توسط مردم است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت لبنیات به این صنعت، دامداران، مصرف کنندگان و حتی به کشاورزانی که تولید نهاده و خوراک دام را انجام می دهند، زیان می رساند، اضافه کرد: باید راهکار دیگری غیر از گران کردن لبنیات، برای جلوگیری از زیان کارخانجات، دامداران و کشاورزان در نظر گرفته شود.

وی، صنعت لبنیات را صنعتی پرخطر خواند و اظهارداشت: محصولات لبنی، محصولاتی فسادپذیر هستند و مسئولان باید راهکاری اتخاذ کنند که این صنعت نابود نشود.

اسماعیلی افزود: مردم برای خرید محصولات، نگاه به جیب خود می اندازند و در مرحله اول ترجیح می دهند ضروریات زندگی شان را تامین کنند، ضمن اینکه اگر پول کافی نداشته باشند از خرید محصولاتی مانند لبنیات چشم پوشی می کنند.

وی با بیان اینکه اکثر کارخانجات لبنی راکد یا نیمه راکد هستند، اضافه کرد: کارخانجات راکد افزایش زیادی داشته اند و به بدنه صنایع کوچک آسیب جدی وارد شده است.


مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: