کد خبر: ۷۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 30
شفاآنلاین :جامعه >سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از احتمال برقراری پرواز مستقیم ایران به آمریکا پس از سه دهه خبر داده است.

به گزارش شفاآنلاین ،به گفته مقام‌های سازمان هواپیمایی، ایران از نظر فنی برای پرواز مستقیم به امریکا آمادگی دارد، اما باید برای این کار مجوز داشته باشد.

محمد خداکرمی، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفت: «ما از نظر تجهیزات فنی مشکلی برای برقراری این پروازها نداریم و حتی در حال حاضر در ناوگان ایران هواپیماهایی فعال هستند که می‌توانند بدون نیاز به توقف و سوخت‌گیری مجدد این مسیر را به شکلی مستقیم طی کنند.»

Bildergebnis für ‫ایران ایر‬‎

وی افزود: «البته برقرار شدن این پرواز نیاز به دریافت مجوز لازم از مراجع دیپلماتیک دارد تا در صورتی که آنها مجوز را صادر کنند، سازمان هواپیمایی نسبت به بررسی دیگر ابعاد موضوع پیگیری‌های لازم را انجام دهد.»

خبرگزاری فارس سال 1392 گزارش داده بود حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دستور بررسی امکان پرواز مستقیم به امریکا را صادر کرده است.

 این دستور پس از دیدار روحانی با مهاجران ایرانی مقیم امریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صادر شد.

علیرضا جهانگیریان، رئيس سابق سازمان هواپيمايی كشوری نیز سال 1393اعلام کرد چند شرکت هواپیمایی امریکایی از جمله بوئینگ آمادگی خود را برای پرواز مستقیم بین ایران و امریکا اعلام کرده‌اند.

وی گفت: «این شرکت‌ها موافقت وزارت خزانه داری امریکا را دریافت کردند و با برخی از شرکت‌های ایرانی هم تماس‌هایی داشتند که به آنها پاسخ داده شد و در حال حاضر هم مراحل نهایی قراردادها در حال انجام شدن است.»

تحریم‌های فعلی مانع از پرواز هواپیماهای ایرانی به امریکاست. با این وجود، انتظار می‌رود جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در وینِ اتریش به لغو تحریم‌‎های ضد ایرانی بیانجامد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: «با توجه به بحث لغو تحریم‌های صنعت هواپیمایی ایران از سوی چند شرکت‌ هواپیماسازی مختلف در جهان، پیشنهاداتی به ایران ارائه شده است که تلاش می‌کنیم پس از بررسی دقیق آنها نسبت به استفاده از آن در ناوگان هوایی کشور اقدام کنیم

وی با اشاره به بسته‌های پیشنهادی این شرکت‌ها گفت: «این بسته‌ها چه در حوزه فروش هواپیما و چه در عرصه فروش تجهیزات فرودگاهی و کمک‌ ناوبری به مراجع ذی‌ربط ایرانی ارائه شده که پس از بررسی نتایج آن اعلام خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: