کد خبر: ۷۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015July 28
شفا آنلاين:بارها در مقاطعي تند شدن يا نامنظم شدن ضربان قلب را تجربه کرده‌ايم. با رها شدن ماده شيميايي به نام آدرنالين، ضربان قلب افزايش پيدا مي‌کند. علل ديگر تپش قلب، مصرف زياد کافئين، کوکائين، مشروبات الکلي و... است. پرکاري تيروئيد، ورزش‌هاي سخت و ترس نيز از ديگر عوامل تپش قلب است. در صورت تداوم اين حالت بهتر است به پزشک مراجعه کنيد زيرا احتمال دارد علت آن بيماري قلبي نهفته‌اي باشد. تپش قلب مي‌تواند از چند ثانيه تا چند ساعت به طول انجامد و حمله قلبي ممکن است هر زماني رخ دهد.

به گزارش شفا آنلاين،در صورتي که علت تپش قلب، بيماري قلبي- عروقي نباشد، مي‌توان با کنترل عصبانيت از درمان‌هاي خانگي استفاده کرد؛ در ادامه به چند نوع ماده غذايي مفيد در اين زمينه اشاره مي کنيم.


*دارچين:‌ اين ادويه، کلسترول مضر را از بدن دفع مي‌کند و جريان خون را افزايش مي‌دهد. غني از ماده مغذي براي حفظ سلامت قلب است مانند منگنز و پتاسيم. اين ادويه کاهش‌دهنده فشارخون نيز است. يک قاشق چاي‌خوري پودر دارچين را در يک ليوان آب ولرم مخلوط و ميل کنيد.

*سنبل‌الطيب: عصاره مايع اين گياه را مي‌توان با جوشاندن آن در آب جوش به دست آورد. عصاره آن تپش قلب را برطرف و قلب را آرام مي‌کند. اين عصاره را نبايد براي بيش از چند هفته مصرف کرد.

*منيزيم: منبع غذايي غني از منيزيم، از قلب در برابر بيماري‌ها محافظت و تپش قلب را منظم مي‌کند. اسفناج، موز، ماست، شکلات تلخ، سبزيجات برگ سبز و کره بادام‌زميني از منابع عالي منيزيم است.

*زالزالک: ضربان تند قلب را کاهش مي‌دهد، جريان خون را افزايش مي‌دهد و انقباض عضله قلب را برطرف مي کند.

*عسل: مصرف عسل طبيعي، قلب را آرام و کمک مي‌کند تا عصبانيت فروکش کند. روزانه يک ليوان شربت آب‌ليمو و يک قاشق چاي‌خوري عسل مصرف کنيد.

*روغن ماهي: اين روغن براي تمام افراد به ويژه بيماران قلبي مفيد است. روغن ماهي در کنترل تپش قلب موثر است. داراي اثرات ثابت‌کننده روي غشاء سلولي قلب است و در نتيجه تپش قلب را کاهش مي‌دهد.

*آب‌انگور: مصرف روزانه آب طبيعي انگور در کاهش تپش قلب موثر است.

*بادرنجبويه: اين گياه آرامش بخش، براي قلب و گردش خون مفيد است. يکي از بهترين درمان‌ها براي پرکاري تيروئيد نيز محسوب مي‌شود.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: